ائتلاف شیعیان عراق گزینه‌هایش در صورت کنار گذاشته شدن از دولت را اعلام کرد

۰۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۳ کد : ۲۰۰۹۳۸۳ سرخط اخبار

ائتلاف شیعیان عراق خطاب به مقتدی صدر اعلام کرد که به حاشیه رانده شدن آن‌ها از روند تشکیل دولت باعث می‌شود به مخالفان بپیوندند و روند سیاسی را تحریم کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق نیوز، رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در نشستی آخرین تحولات روند سیاسی و مواضع را بررسی و بر پایبندی به طرح خود و روش مشارکت در اداره مرحله آتی برای خدمت به کشور نه روش به حاشیه راندن که بهای سنگینی برای کشور در گذشته داشته، تأکید کردند.

در بیانیه چارچوب هماهنگی شیعیان آمده است: ما می‌خواهیم مانع مشکلات و بحران‌های دیگر در کشور شویم و به شهروندان خدمت کنیم. از جمله مهم‌ترین این خدمت‌ها توافق با نخست وزیری است که قادر به عبور از این مرحله و تشکیل دولتی باشد که تمام کسانی که مایلند در آن شرکت کنند بتوانند در این دولت باشند. انتقال مسالمت آمیز قدرت باید بر تمام مراحل حاکم باشد. گروه‌های شیعیان مخالف اصل اکثریت ملی نیستند اما اکثریت نباید به ضرر یک گروه دیگر باشد.

در این بیانیه آمده است: ادامه به حاشیه راندن باعث می‌شود گروه‌هایی که در انتخابات اخیر به اکثریت دست یافتند به مخالفان بپیوندند یا دولت را تحریم کنند.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق روز سه شنبه از حکم دادگاه عالی فدرال این کشور و قانونی خواندن جلسه نخست پارلمان استقبال کرد.

صدر همچنین در سخنرانی تلویزیونی بر مخالفت صریح خود با مشارکت نوری مالکی در دولت اکثریت ملی تاکید کرد.

رهبر جریان صدر افزود: از هادی العامری، قیس خزعلی، فالح الفیاض خواستم در دولت اکثریت به شرط عدم مشارکت مالکی حضور پیدا کنند؛ اما آنها رد کردند. مقتدی صدر ادامه داد: گروه‌های چارچوب هماهنگی رفتن مالکی به حنانه (محل اقامت صدر) را مطرح کرده‌اند و من به آنها گفتم هر طور مایلید.

وی توضیح داد: دولت اکثریت ملی بعد از درخواست‌های سیاسی بود و دولت‌های قبلی ملت را راضی نکردند.


( ۶ )

نظر شما :