پیش بینی کشتار زیاد شهروندان عادی

این آرایش برای جنگ است

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۰۹۴۹۷ اخبار اصلی اروپا
مارک میلی رئیس ستاد ارتش امریکا اعلام کرد، چنانچه جنگی در مقیاس نیروهای مستقر روسی در نزدیک مرز اوکراین رخ دهد، شهرهای زیادی در اوکراین درگیر جنگ می شوند و در این صورت شمار زیادی از شهروندان متحمل خسارت های سنگینی خواهند شد.
این آرایش برای جنگ است

نویسنده: ‌ریو ناکامورا 

دیپلماسی ایرانی: مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی روز بیست و هشتم ماه ژانویه با اشاره به اینکه: «چنانچه روسیه به اوکراین حمله کند، شمار زیادی از غیر نظامیان قربانی خواهند شد» درباره اوضاع اوکراین ابراز نگرانی کرد. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به اینکه روسیه بیش از یکصد هزار نیرو در نزدیک مرز اوکراین مستقر کرده است، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین استقرار نیرو از زمان جنگ سرد تا کنون است.» مارک میلی همچنین اعلام کرد، چنانچه جنگی در مقیاس نیروهای مستقر روسی در نزدیک مرز اوکراین رخ دهد، شهرهای زیادی در اوکراین درگیر جنگ می شوند و در این صورت شمار زیادی از شهروندان متحمل خسارت های سنگینی خواهند شد. رئیس ستاد مشترک آمریکا در ادامه افزود: «نتیجه حمله روسیه به اوکراین وحشتناک و فاجعه بار خواهد بود.»

روسیه دسامبر سال 2021 پیشنهادی درباره سامانه امنیتی اتحادیه اروپا به کشورهای غربی داد. روسیه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواست تا از پیوستن اوکراین و سایر کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق به ناتو خودداری کند، ولی کشورهای غربی این درخواست روسیه را رد کردند. از سوی دیگر، روسیه با اشاره به اینکه: ‌«با پیوستن اوکراین به ناتو، امنیت کشورش به طور قابل توجهی مختل خواهد شد» امکان حمله به اوکراین را رد نکرده است. وزیر دفاع آمریکا روز بیست و هشتم ماه ژانویه با اشاره به این که: «نیروهای روسی به طور متناوب قدرت خود را در نزدیک مرزهای اوکراین افزایش می دهند» درباره وضعیت اوکراین ابراز نگرانی کرده است.

 لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده نیز درباره حمله روسیه به اوکراین گفت: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره حمله به اوکراین تصمیم نهایی را نگرفته ولی با این حال رئیس جمهوری روسیه هم اکنون به این توانایی رسیده است.» وزیر دفاع آمریکا همچنین ادعا کرد، کنترل چند شهر و مناطق بزرگ اوکراین یکی از گزینه های روسیه است. وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود: «حمله به اوکراین نقض اصول اساسی حاکمیت ملی و تمامیت ارضی است.»

ارتش آمریکا تا کنون هیچ گونه ماموریت نظامی در اوکراین نداشته، ولی با این حال به ارتش اوکراین در زمینه نظامی و آموزش مشاوره داده است. لوید آستین در همین زمینه تاکید کرد: «ما به طور همه جانبه از اوکراین در زمینه مشاوره نظامی و آموزش حمایت خواهیم کرد.» 

جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه، روز بیست و هشتم ماه ژانویه در مصاحبه تلفنی درباره احتمال حمله دوباره روسیه به اوکراین گفت: «تهدیدها بسیار واقعی است.» جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز بیست و هفتم ماه ژانویه با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین تلفنی مذاکره کرد. به گفته سخنگوی کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا در این تماس تلفنی به صراحت اعلام کرد که روسیه ممکن است ماه فوریه به اوکراین حمله کند.

منبع: نیکی / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: روسیه ایالات متحده امریکا ناتو امریکا پیمان آتلانتیک شمالی روسیه و امریکا روسیه و ناتو اوکراین روسیه و اوکراین جنگ با اوکراین


( ۲۳ )

نظر شما :

خسرو ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۴
لاوروف از طرف روسیه و زلنسکی از طرف اکراین تاکید میکنند که جنگی رخ نخواهد داد ولی غربیها و بخصوص امریکا و انگلیس بر طبل جنگ می کوبند تا با یک جنگ کلاسیک غیر اتمی -- اولا اکراین بصورت ابدی در صف غربیها جای گیرد و ثانیا با نابودی جنگ افزار های روسی با سلاحهای امریکایی و انگلیسی (بدست اکراینی ها ) غرور نظامی روسیه را بشکنند ودر هر صورت روسیه سرزمین جدیدی را تسخیر نخواهد کرد چون قبلا هر چقدر که امکان داشته توسط روس تبارها جدا شده است
دلسوز ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۳:۴۷
روسیه دروغ نمی‌گوید. قصد حمله ندارد. تمرکز نیروهای روسی برای جلوگیری از حمله اوکراین برای بازپسگیری لوهانسک و دونتسک است. روسیه خوب می‌داند این برای اوکراین کاری ندارد. بخصوص با درس گرفتن از تجربه جنگ قره‌باغ که منجر به شکست نیروهای شبه نظامی وابسته به روسیه شد. البته تغییر نتیجه جنگ قره‌باغ هم برای روسیه کاری نداشت ولی روس‌ها از پس هزینه بلند مدت این اقدام بر نمی‌آمدند. در مورد اوکراین هم همین طور است. ورود مستقیم روسیه به لوهانسک و دونتسک هزینه بسیار گرانی دارد. تمام این تقلا برای بر ایجاد وحشت در طرف اوکراینی است. اگر اوکراین برای بازپسگیری دو جمهوری خود خوانده اقدام نماید، روسیه چه درگیر شود و چه نشود در میان مدت و بلند مدت بازنده است. باختی که می‌تواند تا فروپاشی مجدد روسیه تبعات به بار آورد. واقع بینانه باشیم گسترش روسی از زمان ایوان مخوف تا امروز بیش از آنکه نتیجه یک خیزش تمدنی باشد، حاصل همزمانی بعضی حوادث طبیعی و خلا قدرت حوزه‌های تمدنی بود. شاید صد سال طول بکشد شاید چهارصد سال ولی روس‌ها بالاخره چاره‌ای جز عقب‌نشینی به سرزمین‌های سنتی خود ندارند. روسیه غولی بود که انگلیس از چراغ جادو در آورد. وقتی هند تبدیل به بازار کالاهای انگلیسی شد، آسیای میانه تضعیف گردید و قدم به قدم انگلیس تا افغانستان و روس‌ها تا ازبکستان پیش آمدند. حالا خود انگلیس می‌خواهد این غول را به چراغ بر گرداند.
اشکان ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۷
مرگ بهتر از ذلت و بردگی هست