سفیر ایران: همکاری نظامی با روسیه بخشی از روابط دو کشور است

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۱ کد : ۲۰۱۱۹۳۰ سرخط اخبار

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه درباره روابط دو کشور به ویژه در زمینه نظامی اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر ایران در روسیه در مصاحبه با یک رسانه روس اعلام کرد که روابط تهران و مسکو همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی را دربر می‌گیرد.

بنا بر گزارش منابع رسانه‌ای، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در مصاحبه با «ریانووستی» اعلام کرد که همکاری نظامی ایران با روسیه بخشی از روابط دو کشور است.

سفیر ایران در روسیه همچنین طی این مصاحبه  اعلام کرد که روابط مسکو و تهران همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها را در بر می‌گیرد.

کاظم جلالی در بخشی از مصاحبه با این رسانه روس افزود: «همکاری نظامی و دفاعی که بخشی از این روابط نیز می‌باشد، تنها به خرید تجهیزات مربوطه محدود نمی‌شود».

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد که «ایران منتظر سفر (ولادیمیر) پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) به تهران است».

وی در بخش دیگری از مصاحبه اعلام کرد که ایران و روسیه به تصمیمات خوبی در حوزه تولید و توسعه میادین نفت و گاز رسیده‌اند و ایران یک «نقشه راه همکاری» در زمینه صنعت نفت و گاز به روسیه تحویل داده است.

صحبت‌های سفیر تهران در مسکو در شرایطی مطرح شده که خبرها از سفر قریب الوقوع «الکساندر نواک» معاون نخست‌وزیر روسیه و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به تهران حکایت دارد.

اواسط ماه جاری (اردیبهشت) بود که نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «کمیسیون مشترک اقتصادی روسیه» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه‌های ذیربط و همچنین کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه برگزار شد.

در این نشست، مهدی صفری از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف درخواست کرد موضوع برگزار کردن کمیسیون‌های مشترک را با جدیت دنبال کنند.

 معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از سفر قریب الوقوع «الکساندر نواک» معاون نخست‌وزیر روسیه و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به تهران و دیدار با معاون اول رئیس جمهور به عنوان همتا خبر داد.

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز در این نشست، با اشاره به دوران جدید روابط ایران و روسیه، تاکید کرد: فضای کاری پس از سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه، برای دو طرف فراهم تر شده است.


( ۵ )

نظر شما :