وزیر کشور طالبان: آمریکا را دشمن نمی‌دانیم

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۴ کد : ۲۰۱۱۹۵۶ سرخط اخبار

سراج‌الدین حقانی؛ وزیر کشور طالبان می‌گوید که به آمریکا مثل یک دشمن نگاه نمی‌کند و در آینده با آن کشور روابط خوبی برقرار خواهد کرد. این در حالی است که امریکا برای اطلاعات مربوط به حقانی ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده‌ است.

به گزارش ایسنا به نقل از افق نیوز، سراج‌الدین حقانی در مصاحبه‌اش با رسانه امریکایی سی‌ان‌ان گفته‌ است که پس از تسلط طالبان بر کابل، روابط طالبان و آمریکا تغییر کرده و اینک این گروه در تلاش داشتن روابط دیپلماتیک با آمریکاست.

وی تأکید کرده که «در حال حاضر ما به آمریکا به‌عنوان دشمن نگاه نمی‌کنیم و بارها و بارها درباره دیپلماسی صحبت کرده‌ایم.»

حقانی در حالی از تغییر موضع در برابر آمریکا و تلاش برای بهبود روابط با این کشور سخن می‌گوید که او هنوز در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال ایالات متحده است و برای بازداشت او ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین شده‌ است.

حقانی در ابتدای بازگشت به کابل و در اختیار گرفتن سکان هدایت وزارت کشور تا مدت‌ها در انظار عمومی ظاهر نمی‌شد، در نشست‌های رسمی، صورت خود را می‌پوشاند و با خود سلاح حمل می‌کرد. او اما از چندی بدین‌سو در ملأ عام ظاهر می‌شود. مشخص نیست که این تصمیم در توافق پنهانی میان آمریکا و شبکه حقانی صورت گرفته یا خیر. آمریکا تاکنون هیچ تلاشی برای اقدام علیه حقانی انجام نداده‌ است.


( ۳ )

نظر شما :

حسن ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۵
مشخص است کسی پدر خود را دشمن نمی پندارد