فرمان اروپا در اختیار واشنگتن

بسته ششم تحریم ها می تواند، اروپا را نابود کند

۰۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۱۲۱۳۹ اخبار اصلی اروپا
بسیاری از رسانه های گروهی غربی می گویند که بسته ششم تحریم ها در راستای ممنوعیت قطعی واردات نفت روسیه و قطع ارتباط تعدادی از بانک های روسیه از سیستم سوئیفت است. بوروکرات های اروپایی با راهنمایی دقیق واشنگتن، هر کار ممکن برای تضعیف همکاری ها در بخش انرژی میان روسیه و اروپا را انجام می دهند.
بسته ششم تحریم ها می تواند، اروپا را نابود کند

نویسنده: اوسام اوزدمیراف

دیپلماسی ایرانی: کمیسیون اروپا از تحریم روسیه و انزوای بین المللی این کشور سخن می گوید. مرحله بعدی، بسته ششم تحریم ها است که در آن، محدودیت ها به طرزی دردناک انتخاب شده اند که می تواند، به اقتصاد روسیه ضربه چشمگیری وارد کند. بوروکرات های اروپایی سطح رویارویی را به حدی رسانده اند که تاثیر تحریم ها بیشتر از روس ها به خود اروپایی ها ضربه وارد خواهد کرد.

بسیاری از رسانه های گروهی غربی می گویند که بسته ششم تحریم ها در راستای ممنوعیت قطعی واردات نفت روسیه و قطع ارتباط تعدادی از بانک های روسیه از سیستم سوئیفت است. بوروکرات های اروپایی با راهنمایی دقیق واشنگتن، هر کار ممکن برای تضعیف همکاری ها در بخش انرژی میان روسیه و اروپا را انجام می دهند.

اجرای عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تقریبا به یک موقعیت مورد انتظار برای آن دست از سیاستمداران غربی تبدیل شده که می خواهند، روسیه را تحت سلطه خود درآورند و یا با پرده آهنین از آن جدا شوند. نقطه عطف دیگر در مسیر قطع روابط اقتصادی، نشست غیر رسمی اتحادیه اروپا در روزهای 10 و 11 ماه مارس بود که طی آن، رهبران اروپایی تصمیم گرفتند، در اسرع وقت، وابستگی خود به واردات انرژی از روسیه را متوقف کنند.

اما، فقط اعلام چنین هدف بلندپروازانه ای کافی نیست و شما باید تامین کنندگان دیگری را پیدا کنید. سیاستمداران اروپایی باید به پیامدهای فاجعه بار اقدامات نادرست خود فکر کنند، اما نمی خواهند. واشنگتن پیوسته، از بالا تهدید می کند.

اولاف شولز، صدر اعظم آلمان، اعلامیه مهمی را صادر کرده است. بر اساس آن، در تابستان سال جاری، خرید زغال سنگ روسیه متوقف خواهد شد؛ تا پایان سال جاری، واردات نفت روسیه پایان خواهد یافت و واردات گاز نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. لئونور گیوسلر، وزیر انرژی اتریش، اعلام کرده که وین فقط 10 درصد از نفت روسیه را خریداری می کند و برای اعمال تحریم ها کاملا، آماده است.

فعلا، موضع تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در خصوص ممنوعیت واردات نفت روسیه مشخص نیست و بدون حاصل شدن توافق، اجرای آن ممکن نیست. وضعیت اقتصادی و اجتماعی در برخی از این کشورها نابسامان است. در حال حاضر، نرخ گاز، نفت و زغال سنگ رکورد زده اند و با اعمال تحریم های جدید، وضعیت بدتر خواهد شد.

مارتین وانسبلن، رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی و صنایع آلمان، به سیاستمداران توصیه می کند که به گونه ای رفتار نکنند که گویی، آینده ای میان روسیه و اروپا وجود ندارد. در رابطه با روسیه باید گفت که با افزایش اجتناب ناپذیر نرخ منابع انرژی زا، فقط سود خواهد کرد، زیرا خریدارانی برای آنها در سایر نقاط جهان و از جمله، در آسیا وجود دارد.

گرهارد شرودر، صدر اعظم اسبق آلمان، معتقد است که تلاش برای انزوای سیاسی و اقتصادی روسیه در دراز مدت، بیهوده است. او از ادامه خرید مواد خام ضروری از روسیه مانند، نفت و گاز و عناصر خاکی کمیاب حمایت می کند. به گفته این سیاستمدار آلمانی، پس از پایان عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای اروپایی باید مجددا با روسیه تجارت کنند. حتی، در سخت ترین دوره های جنگ سرد، کمترین مشکلی برای همکاری میان این کشورها وجود نداشت، از این رو، تحریم منابع انرژی زای روسیه اشتباه بزرگی برای خود اروپا خواهد بود.

منبع: پراوادا (روسیه) / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: روسیه اوکراین روسیه و اوکراین اروپا اتحادیه اروپا حمله روسیه به اوکراین تحریم روسیه اقتصاد اروپا اقتصاد روسیه تحریم انرژی روسیه تحریم نفت روسیه


( ۵ )

نظر شما :