مجارستان: تحریم‌های بیشتر علیه روسیه کارساز نیست/ اروپا بازنده این جنگ خواهد بود

۰۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۶ کد : ۲۰۱۲۷۹۰ سرخط اخبار

یکی از دستیاران ارشد نخست وزیر مجارستان گفت که اتحادیه اروپا باید تحریم‌ها علیه روسیه را متوقف کند و به جای آن بر روی مسئله آتش‌بس و آغاز مذاکرات صلح متمرکز شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بالاز اوربان، دستیار ارشد ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که صرفا تشابه فامیلی دارند، در حاشیه نشست رهبران اتحادیه اروپا که طی آن وضعیت نامزدی به اوکراین اعطا شد، گفت: «هر چقدر تحریم‌ها علیه روسیه بیشتر شود، اتحادیه اروپا به خودش بیشتر ضربه می‌زند و این درحالیست که روسیه زنده می‌ماند.»

وی افزود: «در نهایت به دلیل مشکلات اقتصادی، اروپا بازنده این جنگ خواهد بود. پیشنهاد ما این است که تحریم‌ها علیه روسیه متوقف شود. در حال حاضر چیزی که ما تجربه می‌کنیم این است که هر چقدر بیشتر تحریم اعمال می‌کنیم، خودمان در وضعیت بدتری قرار می‌گیریم. روس‌ها چطور؟ بله ما با این کار به آن‌ها ضربه می‌زنیم اما در نهایت آن‌ها نجات پیدا می‌کنند و زنده می‌مانند و بدتر این است که آن‌ها (روسیه) به پیشروی خود در اوکراین ادامه می‌دهند.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند.

برخی مقامات غربی استدلال می‌کنند که الیگارش‌های روسی می‌توانند بدون کشتی‌های تفریحی و ویلاهایی که در غرب دارند، زندگی کنند و می‌گویند که احتمالا از پیش دارایی‌های خود را به خارج از اروپا منتقل کرده‌اند. این در حالیست که برخی مقامات دیگر ادعا می کنند که تحریم‌ها علیه روسیه کارساز است و تا تاثیر آن به صورت کامل مشاهده شود، زمان می‌برد.

با این حال، این دستیار ارشد نخست وزیر مجارستان تاکید کرد: «اتحادیه اروپا باید تاکتیک‌های خود را تغییر دهد. مذاکرات،‌آتش‌بس، صلح و دیپلماسی از راهکارهای ما هستند.»

مجارستان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و به دلیل اینکه به گاز و نفت روسیه متکی است، از طرفداران این کشور (روسیه) به حساب می‌آید.


( ۲ )

نظر شما :