روسیه: حملات اسرائیل به فلسطینی‌ها و سوریه با موافقت آمریکا انجام می‌شود

۰۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۴ کد : ۲۰۱۲۸۶۵ سرخط اخبار

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت از مواضع غرب در قبال لیبی و حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها و سوریه با چراغ سبز آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنانی در جریان نشست شورای امنیت از اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و سوریه انتقاد کرد.

وی گفت که رژیم صهیونیستی سال میلادی گذشته با ساخت بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی موافقت و همچنین بیش از ۱۰۰۰ خانه فلسطینی را ویران کرد.

پولیانسکی به افزایش خشونت صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز اشاره کرد.

این دیپلمات روس همچنین از بازداشت خودسرانه فلسطینی‌ها و شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره توسط نظامیان رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

وی در ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و حمله اخیر آن به فرودگاه دمشق را یادآور شد.

این مقام روس در این باره تاکید کرد: این اقدامات غیرقانونی و با موافقت آمریکا انجام می‌شود و مانع از پیشرفت روند صلح خواهد شد.

پولیانسکی در ادامه از بی‌توجهی جامعه بین الملل به نقض برنامه‌ریزی شده حقوق فلسطینی ها انتقاد کرد و آن را نمونه بارز دوگانگی معیارهای کشورهای غربی در قبال حقوق بشر خواند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به بحران لیبی پرداخت و گفت: خودخواهی غرب ممکن است که منجر به خارج شدن وضعیت لیبی از کنترل شود.

این دیپلمات روس افزود: بار دیگر تاکید می کنیم که هیچ جایگزینی برای حل و فصل بحران لیبی تحت نظارت سازمان ملل وجود ندارد.

وی تاکید کرد که هیئت سازمان ملل نمی‌تواند مهم‌ترین وظایف خود در چارچوب گفت‌وگوی ملی در لیبی را انجام دهد.


( ۱ )

نظر شما :