حسینی:حقوق بشر به ابزار سلطه گران برای سرکوب ملت ها تبدیل شده است

۱۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۸ کد : ۲۰۱۳۰۰۱ سرخط اخبار

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه سلطه گران با قلدرمآبی، زیاده خواهی های خود را دنبال می کنند اظهار داشت: امروز موضوع حقوق بشر به ابزاری برای سرکوب ‌ملت ها و دولت‌های مستقل و آزادیخواه و تامین منافع قدرت های زورگو و چپاولگر تبدیل شده است.

 به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی  در مراسم همایش بزرگ افشای حقوق بشر آمریکایی در شهرستان کرج گفت: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب تاکید فرموده اند آمریکا به خاطر خوی استکباری و چپاولگرانه حق ندارد مدعی حقوق بشر باشد، این موضوع توسط اندیشمندان، فرهیختگان و اهالی رسانه بایستی برای افکار عمومی تبیین شود.

حسینی افزود: آمریکا خود را کشوری مقید به ارزشهای خاص و نظام اخلاقی در دنیا معرفی می‌کند و با ابزار فرهنگی و هنری و تولید فیلم های هالیوودی تلاش می کند ارزش ها و سبک زندگی خود را به جهان صادر کند تا تمدنی بر مبنای لیبرال دموکراسی پایه گذاری نماید.
معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: سلطه گران غربی در دوران استثمار وقتی کشوری را با قدرت نظامی به تصرف خود در می آوردند، برای تداوم و استمرار سلطه، فرهنگ و زبان خود را در آنجا حاکم  می کردند. آنچنان که بعد از کودتای ۲۸ مرداد نیز موسسه فرانکلین را با همین هدف در ایران تاسیس کردند.
 معاون رئیس جمهور گفت:  بر خلاف ادعای غربی‌ها که مبدا تقابل و تنش جمهوری اسلامی ایران با آمریکا را از دوران تسخیر لانه جاسوسی عنوان می کنند، آغاز این تقابل از کودتای ۲۸ مرداد و خوی استکباری آمریکا است البته تنها به ایران اسلامی هم اختصاص ندارد، بلکه با همه ملت ها و کشورها چنین برخوردهایی داشتند و مردم خودشان نیز از این ظلم و بی عدالتی آسیب دیده اند.
 حسینی خاطرنشان کرد:  تاریخ کشور های غربی بویژه آمریکا مملو از قتل و غارت و خونریزی است و امروز هم به اسم توسعه دموکراسی اما در حقیقت برای ادامه سلطه و چپاول ثروت ملت ها به سایر کشورها لشکر کشی می‌کنند. به نحوی که آمریکا تاکنون علیه ۱۰۲ کشور اقدام نظامی کرده و در ۷۰ کشور دنیا کودتا به راه انداخته است.
وی گفت: جالب این است که آمریکا با سابقه سیاه تاریخی در نقض حقوق ملت ها ادعای حقوق بشر و حمایت از حقوق انسان ها را دارد و در این راستا کوچکترین مشکلی را در گوشه و کنار ایران برجسته کرده و فریاد حقوق بشر  سر می دهد و از موضع قلدری هرگونه رفتاری را برای خود مجاز می شمارد، آنها خیال می‌کنند که آنها باید تعیین کنند که چه کشوری باید صنعت هسته ای یا چه نوع صنعت و تکنولوژی در اختیار داشته باشد و در مقابل سلطه گری خود نیز به هیچ کس جوابگو نیستند.
 حسینی با اشاره به تاکید دین اسلام و ائمه معصومین برای حفظ کرامت انسان و رعایت حقوق عامه مردم اظهار داشت:  امام سجاد علیه السلام  بیش از هزار سال پیش در رساله خویش رعایت حقوق همه افرادی که با انسان در ارتباط هستند را به زیبایی بیان کرده است و ملت ایران به پیروی از آموزه های دینی ، در دوران جنگ تحمیلی در حمله به تاسیسات رژیم بعث ملاحظه خسارت‌های احتمالی آن به مردم بیگناه عراق را می کردند و اگر قرار بود حمله انجام شود پیش از آن از امام راحل اجازه می گرفتند.
 حسینی با بیان اینکه آمریکا هرگونه صدای مخالف خود را به شدت منکوب می کند اظهار داشت: آزادی بیان در آمریکا شعاری بیش نیست آنها کنفرانس افق نو که مرحوم طالب زاده در آن با دعوت از شخصیت‌های غربی ماهیت واقعی جهان غرب را افشا می کرد، تحریم کردند و با تمام ابزارهای خود سعی میکنند صدای مخالف به گوش مردم دنیا نرسد.
حسینی گفت: نظام سرمایه داری نسبت به مردم عادی نظام بی رحمانه ای است و کوچکترین صدای مخالفی را در نطفه خفه می کند.
 حسینی خاطرنشان کرد:  وقتی آمریکا به افغانستان حمله کرد برخی غرب گرایان در داخل کشور از افغانستان آباد و ایجاد مهاجرت معکوس به این کشور سخن می گفتند اما بعد از ۲۰ سال اشغالگری جز  فقر و فلاکت و بدبختی و کشته شدن هزاران نفر بیگناه نتیجه ای نداشت. امروز ۲۴ میلیون نفر در افغانستان نیازمند کمک بوده ۹۰ درصد زیرخط فقر قرار دارند و ۵۰ درصد با مشکلات شدیدی مواجه می باشند.
 حسینی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها قبل از انقلاب از اختناق و سرکوب رژیم پهلوی حمایت می کردند و بلافاصله پس از پیروزی انقلاب نقشه ها و توطئه های گوناگونی را برای اعمال فشار بر مردم ایران به کار گرفتند و اگر لانه جاسوسی تسخیر نمی شد چه بسا کودتایی همانند ۲۸مرداد به راه می انداختند.
 حسینی گفت: ادعای حقوق بشر غربی‌ها در حالی است که آنان همین چند روز پیش از منافقین که ۱۷ هزار نفر را در ایران ترور کرده بودند، حمایت کردند.
حسینی گفت: آمریکا تنها کشوری است که از سلاح اتمی استفاده کرده است و  هر دو حزب آمریکا دارای یک منشاء هستند و در آنجا یک حزب بیشتر نیست و آن قدرت کارتل ها و سرمایه داران بزرگ است، امروز بر اساس نظرسنجی ها بیش از ۷۳ درصد مردم آمریکا مخالف جنگ هستند ولی سردمداران آمریکا  کاری به رای و نظر مردم ندارند و چنان سلطه ای بر فضای مجازی دارند که خارج از آن چارچوب ، اقدامی انجام نمی شود.
 معاون رئیس جمهور با اشاره به ناامنی و خشونت علیه زنان در آمریکا اظهار داشت:  جالب است که برخلاف این موضوع مدعی آزادی، کرامت و حقوق زنان هستند.
 حسینی با اشاره به پیش بینی اندیشمندان آمریکایی در خصوص افول سلطه آمریکا گفت: افول آمریکا به خاطر انحطاط فرهنگی و اخلاقی آغاز شده است و دیگر نمی تواند سلطه گذشته خود را در جهان داشته باشد. امروز دیگر جهان، تک قطبی نیست و قدرتهای نوظهور بزرگی به وجود آمدند که در عرصه های مختلف حرفی برای گفتن دارند.
حسینی گفت: ملت ایران نشان دادند که آمریکا از قدرت پوشالی برخوردار است و اگر اقدامی انجام دهد پاسخ قاطع دریافت خواهد کرد همچنان که در عین الاسد این اتفاق رخ داد.
حسینی با اشاره به زیاده خواهی های آمریکا، اظهارداشت: اگر مذاکرات به سرعت به نتیجه نمی رسد به خاطر زیاده طلبی آمریکا است. آمریکا از برجام خارج شده و به تعهدات خود عمل نکرده است و امروز می‌خواهد بدون تضمین و تعهد در برجام باشد که بی تردید چنین اتفاقی رخ نخواهد داد چرا که مذاکرات برای این است که تحریم ها برداشته شود و منافع اقتصادی ملت ایران تامین شود و اگر چنین اتفاقی نیفتد ما همچنان به مسیر تعامل حداکثری با کشورهای دوست و همسایه خود ادامه خواهیم داد.
حسینی خاطرنشان کرد: به خاطر وقفه و رخوتی که در کشور به وجود آمده بود بسیاری از پروژه ها تعطیل شده بود اما امروز در قالب سفرهای استانی با اقدامات جهادی و انقلابی دولت مردمی، تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفته است و سرمایه گذاری های بزرگی انجام می شود.
 حسینی گفت: دولت همه توان خود را به کار گرفته تا از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند که شرایط به نفع مردم بهبود یابد.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تعامل حداکثری با کشورهای همسایه و دوست، سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی و ترانزیت  و افزایش سرمایه گذاری اقتصادی در دستور کار دولت قرار دارد و این اقدامات می تواند فرصت های ارزشمندی برای بهبود شرایط مردم ایجاد کند.
 حسینی تاکید کرد: همانطور که در عرصه نظامی توانستیم آمریکا را  سر جای خود بنشانیم بدون تردید در حوزه اقتصادی هم از چنین ظرفیتی برخوردار بوده و می توانیم ایران اسلامی را به کشوری الگو و الهام بخش در جهان تبدیل کنیم.
 حسینی گفت: امروز همگرایی خوبی بین نیروهای متعهد و انقلابی به وجود آمده است و دولت با جسارت و دلسوزی به دنبال درمان دردهای مزمن کشور است که یکی از این اقدامات توزیع عادلانه یارانه ها و مردمی سازی یارانه ها است و البته در این مسیر همه دستگاه ها باید یاری و کمک کنند.
وی افزود:  دولت مردمی با برنامه و سند تحول و پیوست عدالت به دنبال اجرای طرح ها و پروژه های گوناگون و بهبود وضعیت اقتصادی مردم است و بدون تردید دست در دست هم  شرایط روز به روز بهتر خواهد شد.
 معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: کشور در حوزه های گوناگون از جمله سیاست خارجی نیازمند تحول بود و دولت مردمی در این راستا سیاست همسایگی و سیاست متوازن را پیگیری می کند و بر خلاف دولت گذشته که صرفاً به غرب نگاه می کرد این دولت بدنبال تعامل و همکاری با همه کشورهای جهان است و طی یک سال گذشته با تعاملی که با کشورهای همسایه انجام شده حجم صادرات و تبادلات اقتصادی چندین برابر افزایش یافته و  به مرور شاهد رشد و  رونق اقتصادی هستیم.


نظر شما :