سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس: توپ در زمین طرف های غربی است

۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۷ کد : ۲۰۱۳۷۵۸ سرخط اخبار

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: زمان آن رسیده که آمریکا و کشورهای اروپایی از حرف زدن دست برداشته و برای تعهدات خود تضمین اجرایی دهند.

علی حدادی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به روند مذاکرات هسته ای بیان کرد: آنچه که در مذاکرات قبل بوده و در مذاکرات این روزها نیز مشخص است این بوده که همواره ایالات متحده آمریکا به دنبال منافع ملی خود بوده و به هیچ وجه احترام متقابل در مذاکرات نداشته و امروز هم ندارد. آنها امروز می بینند که ایران با تمام توان پیش می رود و ارتباط با شرق برقرار کرده است. حال صرفا می خواهند برجام را  حفظ کنند.

اعتماد به دشمن  ۴۰ ساله و عهدشکن سخت است

وی در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی به دنبال حفظ منافع ملی خود بوده و ما صرفا حق و حقوق ملت ایران را دنبال می کنیم. ایران هیچ موقع از مذاکرات دست نکشیده است اما آمریکایی ها باید تضمین دهند که تهدات خود را اجرایی خواهند کرد. آنچه که آمریکایی ها در حرف و شعار می گویند با آنچه که در عمل انجام می دهند متفاوت است. اعتماد به دشمنی که بیش از ۴۰ سال دشمنی کرده و حتی امروز نیز پذیرای قدرت و اقتدار ایران نبوده و به مردم ایران نیز احترام نمی گذارد کار ساده ای نیست.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید حق و حقوق ملت ایران در موارد مختلف به ویژه در بحث تحریم ها احیا شود. ما شاهد بودیم که در حین مذاکرات مجددا تحریم علیه ما تعیین می کنند. چه تضمینی وجود دارد که آمریکا و کشورهای اروپایی تعهدات و مسائلی را که به زبان می آورند در عمل اجرایی کنند. باید در این زمینه تعهد بدهند.

توپ در زمین طرف های غربی است

وی در ادامه تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی از مذاکرات عقب نشینی نکرده است و امروز توپ در زمین آمریکا و کشورهای اروپایی است. ایران آنچه را که باید انجام داده است. سیاستگذاری های نظام جمهوری اسلامی مدافع بشریت است. از آنجا که امروز کشورهای اروپایی مشکل انرژی پیدا کرده اند و از سوی دیگر قدرت ایران اسلامی و ارتباط آن را با شرق می بینند مواردی را مطرح می کنند اما هیچ تضمینی هم ارائه نمی کنند. بعضا بهانه هایی نیز مطرح می کنند که اصلا موضوعیت ندارد.فشارهایی که امروز بر مردم فلسطین وارد شده و کشتار هایی که رژیم غاصب صهیونیستی علیه کودکان و مادران مظلوم انجام می دهد حاکی از تلاش ایالات متحده برای حفظ منافع رژیم صهیونیستی است.

ایران هیچ گاه با ارتباطات جهانی مشکلی نداشته اما...

وی افزود: ما در گذشته به آنها اعتماد کردیم اما امروز دیگر امضای آنها نمی تواند اعتماد ما را جلب کند بلکه ما تضمین عملیاتی می‌خواهیم. مباحثی که امروز جمهوری اسلامی روی میز گذاشته است کاملا منطقی و متقن بوده و ما به دنبال احیای حقوق ملت هستیم. امروز ایران با کشورهای غرب آسیا و کشورهای اوراسیا ارتباط برقرار کرده و ایران هیچ گاه با ارتباط جهانی مشکلی نداشته است. ما با نظام سلطه، زور، تزویر و نفاق مشکل داریم. با افرادی که مدعی حقوق بشر هستند اما دقیقا بر علیه بشریت گام برمی دارند مشکل داریم.

وی در پایان بیان کرد: سیاست چماق و هویج دیگر جواب نمی دهد. اینکه گاهی تهدید کنند و بر اساس همین تهدید ما را تحریم کنند و سپس بخواهند در مذاکرات پیش برنده باشند دیگر جوابگو نیست. دوره گذشته تمام شده است و ملت ایران تمام قد ایستاده است.


( ۲ )

نظر شما :