روابط فرهنگی ایران و تاجیکستان در حال گسترش است

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۷ کد : ۲۰۱۳۹۵۶ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور در دیدار با معاون اول وزیر فرهنگ تاجیکستان با تأکید بر اهتمام در گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران محدودیتی برای تعمیق مناسبات فرهنگی و هنری با تاجیکستان قائل نیست. 

محمدعلی کیانی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جریان سفر به شهر «دوشنبه» به منظور دیدار با مقامات عالی رتبه فرهنگی تاجیکستان و بررسی راه‌های گسترش همکاری‌ فرهنگی بین دو کشور، با عابد نظریان، معاون اول وزیر فرهنگ تاجیکستان، دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، طرفین در باره روابط فرهنگی دو کشور از جمله برگزاری «روزهای فرهنگی تاجیکستان در ایران» و «روزهای فرهنگی ایران در تاجیکستان» تبادل نظر کردند. 

مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور در سخنانی، گفت: اشتراکات فراوان فرهنگی، هنری و زبانی دو کشور ایران و تاجیکستان در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر، ظرفیت بسیار خوبی برای بسط و گسترش همکاری‌های متقابل بوده و جمهوری اسلامی ایران در جهت تعمیق مناسبات فرهنگی و هنری با جمهوری تاجیکستان هیچ محدودیتی قائل نخواهد بود. 

کیانی با قدردانی از سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برای ایجاد بسترهای مناسب جهت ارتقای سطح روابط دو کشور، اظهار داشت: دیدار مقامات فرهنگی ایران و تاجیکستان در سال جاری با هماهنگی سفارت کشورمان در تاجیکستان به منظور تقویت روابط بین دو کشور صورت گرفت. 

وی با تأکید بر اینکه روابط فرهنگی ایران و تاجیکستان در حال گسترش است،‌ افزود: نقشه راه تعاملات فرهنگی دو کشور می‌تواند پشتوانه خوبی برای عملیاتی کردن اراده طرفین در راستای توسعه هر چه بیشتر روابط فی مابین باشد. بنابر این گزارش، با توجه به سفر رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان و گسترش روابط فرهنگی در حوزه فرهنگ و هنر و حضور هنرمندان تاجیکی در مناسبت‌های فرهنگی ایران در سنوات اخیر و همچنین، اراده مقامات دو کشور به منظور گسترش روابط میان دو ملت با توجه به اشتراکات فرهنگی و زبانی و نیز تحولات رو به گسترش میان «تهران» و «دوشنبه»، آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری هفته‌های فرهنگی ایران در تاجیکستان و هفته‌های فرهنگی تاجیکستان در ایران به جهت توسعه و تقویت مناسبات در همه زمینه‌ها از جمله همکاری‌های ادبی و فرهنگی، هنری دو کشور در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ جمهوری تاجیکستان قرار گرفت. همچنین، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی سنوات گذشته و سال جاری، میزبان هیأت‌های فرهنگی و هنری از کشور تاجیکستان به ایران بوده‌اند.


( ۱ )

نظر شما :

علی ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۶
این همه بودجه فرهنگی در سالیان متوالی خرج افغانستان شد نتیجه اش با آمدن طالبان پودر شد بس است پول پاشی فرهنگی از جیب مردم