سفیر روسیه: آمریکا به قدری غرق تحریم‌ها شده که از شکست خود بی‌خبر است

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۲:۵۸ کد : ۲۰۱۴۰۰۷ سرخط اخبار

سفیر روسیه در آمریکا گفت که آمریکا آنقدر درگیر تحریم‌ها شده است که شکست خود را نمی‌بیند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا عنوان داشت: «واشنگتن آنقدر درگیر مسئله محدودیت‌ها و تحریم‌ها شده که نمی‌تواند ببیند که استراتژی خودش با شکست مواجه شده است. واضح است که تلاش‌های آمریکا برای سرکوب اقتصاد روسیه شکست خورده است.»

وی افزود: تنها چیزی که ایالات متحده به دست آورده، بی‌ثبات کردن اقتصاد جهانی است که از پیش هم به دلیل پیامدهای مربوط به همه‌گیری با آن مواجه بود. این محدودیت‌ها و تحریم‌ها بازتاب و واکنش منفی به همراه داشته است. همچنین، تجارت و همکاری‌های اقتصادی عادی "قربانی سیاست‌های تحریمی واشنگتن" شده است.

آنتونوف در ادامه تاکید کرد: «یکی دیگر از نتایج محدودیت‌های بی‌معنی واشنگتن این است که بهای سنگینی را برای شهروندان عادی و تجارت‌ها ایجاد کرده است. موسسات مالی و شرکت‌های بین‌المللی که توسط ناظران آمریکایی تهدید شده‌اند، نسبت به انجام عملیات‌های معمولی محتاط هستند. حتی کار به جایی رسیده است که وقتی دولتی تلاش می‌کند تا به شرکت‌ها توضیح دهد که استثنائاتی در تحریم‌ها از جمله بخش مواد غذایی وجود دارند، این راهکار هم جواب نمی‌دهد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :