فراموشی محبت های ایران و تبدیل شدن به عروسک خیمه شب بازی ترکیه و رژیم صهیونیستی و انگلیس

آقای علیف با این قمار در انتظار روزهای سیاه باشید

۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۱۵۷۳۴ آسیا و آفریقا انتخاب سردبیر
نویسنده خبر: احسان موحدیان
احسان موحدیان در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: خاندان علیف که به طور موروثی قدردان محبت ها و بزرگواری های جمهوری اسلامی ایران نیستند، فراموش کرده اند که اگر کمک های ایران در جنگ اول قره باغ نبود، ارمنستان تا باکو پیشروی کرده بود و آنها الآن همگی دوباره به تبریز پناهنده شده و دوباره باید حتی هزینه خرید کت و شلوارشان را نیز از دولت ایران می گرفتند. صبر و خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران که معمولا جز در مواقع ضروری در برابر کوتوله های سیاسی از خود واکنش نشان نمی دهد باعث شده علیف حد و اندازه خود را نداند و بخواهد برای ایران ۸۵ میلیونی رجز بخواند.
آقای علیف با این قمار در انتظار روزهای سیاه باشید

دیپلماسی ایرانی: الهام علیف، دیکتاتور باکو، در دور تازه ای از یاوه گویی علیه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان، دیروز از حرفه ای بودن ارتش آذربایجان سخن گفت که در یک رزمایش نظامی یک کشته و شش مجروح بر جای گذاشته است. وی همچنین افزود: «به آنچه می خواهیم دست می یابیم. همه این را می دانند و کسانی که رزمایش های نظامی برای حمایت از ارمنستان در مرز ما انجام می دهند، باید این را بدانند.»

علیف این بار دست به قمار خطرناکی زده و ایران را به طور ضمنی به حمله نظامی تهدید کرده است. وی که یک قمارباز همیشه بازنده است، فراموش کرده که در ایام جوانی و زمانی که دو میلیون دلار پول نداشته را در قمارخانه ای در استانبول باخت و حتی نجم الدین اربکان حاضر به کمک به وی نشد، این ایران بود که به کمک وی آمد. وی در قبرس نیز به شکل حادتری به علت اعتیاد به قمار دچار مشکل شد که این بار نیز ایران فرد گروگان گرفته شده به علت باخت وی در قمار را از چنگ طرف گرجی درآورد و به علیف بازگرداند.

خاندان علیف که به طور موروثی قدردان محبت ها و بزرگواری های جمهوری اسلامی ایران نیستند، فراموش کرده اند که اگر کمک های ایران در جنگ اول قره باغ نبود، ارمنستان تا باکو پیشروی کرده بود و آنها الآن همگی دوباره به تبریز پناهنده شده و دوباره باید حتی هزینه خرید کت و شلوارشان را نیز از دولت ایران می گرفتند. صبر و خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران که معمولا جز در مواقع ضروری در برابر کوتوله های سیاسی از خود واکنش نشان نمی دهد باعث شده علیف حد و اندازه خود را نداند و بخواهد برای ایران 85 میلیونی رجز بخواند.

اگر دیکتاتور باکو در شرایط عادی و قبل از افراط در مصرف مشروبات الکی، توان نظامی ایران را با باکو مقایسه کند به سرعت پی خواهد برد که ارتش وی حتی توان چند ساعت ایستادگی در برابر سیل بنیان کن نیروهای مسلح ایران را ندارد. تهران برای سرنگون کردن علیف حتی نیاز به هزینه کردن صدهزار دلار هم ندارد و تعدادی پهپاد در کنار طغیان خشم مردم مظلوم و تحت ستم جمهوری آذربایجان برای فرستادن وی به زباله دان تاریخ کافی است. علیف که ضدیت وی با خاندان عصمت و طهارت و معتقدات شیعیان زبانزد مردم آذربایجان است و در شکنجه و قتل مخالفان سیاسی خود با شنیع ترین روش ها رقابتی تنگاتنگ با بن سلمان دارد، حتی حاضر نیست برای حفظ روحیه نیروهای نظامی از سربازان آسیب دیده در جنگ دو سال قبل قره باغ و خانواده های کشته شدگان جنگ حمایت مادی و معنوی کند. همین مساله باعث شده بیش از 60 نفر از سربازان آسیب دیده این جنگ خودکشی کنند و بسیاری از آنها نیز روحیه پایینی داشته باشند.

علیف خود را به عروسک خیمه شب بازی ترکیه و رژیم صهیونیستی و انگلیس مبدل کرده و بی چون و چرا فرامین آنها برای دشمنی با ایران و ارمنستان را تکرار می کند. وی با این اقدامات عزت و شرافت مردم آذربایجان را زیر سوال برده و شهروندانی که شرایط اقتصادی خوبی ندارند و میلیون ها نفر از آنها در جست وجوی کار به کشورهای همسایه مهاجرت می کنند را به یک بحران غیرضروری دیگر کشانده است. وی عملا این کشور را به مستعمره ای برای اردوغان و صهیونیست ها مبدل کرده تا نفت و گاز باکو را غارت کنند، برای ایجاد یک مسیر ترانزیتی غیرضروری که سی سال بدون هیچ مشکلی از طریق ایران در دسترس بوده، با دو همسایه خود درگیر شود و با تلاش برای تزریق تنش های قومی به کشور بزرگ همسایه، حس حق طلبی و مبارزه را در تالشی ها، لزگی ها و همه شیعیانی که نگران کوچ داده شدن تکفیری ها و وهابی ها به جمهوری آذربایجان هستند، بیدار کند.

بدون شک ایران تحرکات خاص رژیم صهیونیستی در مرزهای باکو با ایران و نیز برنامه های این رژیم برای سکنی دادن افرادی خاص در مناطق تازه بازپس گرفته شده از ارمنستان در نزدیکی مرز ایران را زیرنظر دارد و در مورد سه فرودگاه دارای کاربرد نظامی که با همدستی ترکیه و اسرائیل و انگلیس در نزدیکی مرز ایران ساخته شده نیز برنامه های خاصی را به اجرا خواهد گذاشت. جمهوری اسلامی با موفقیت از طریق اجرای مانورهای نظامی در حاشیه رود ارس توطئه دالان تورانی ناتو را خنثی کرد و از جزئیات طرح های این اتحاد شوم برای ایجاد آشوب در ایران و حملات تروریستی مشابه با شاهچراغ مطلع شد. نگرانی علیف از انتقام سخت ایران باعث شد وی و رسانه های صهیونیستی فعال در باکو دست پیش بگیرند تا پس نیفتند و با تبلیغات شدید علیه ایران و دستگیری تعدادی از مومنان و انتساب آنها به جنبش فرهنگی حسینیون تلاش کنند جمهوری اسلامی را از انتقام گیری منصرف کند و بر نقش خود در جنایت تروریستی شاهچراغ سرپوش بگذارند. ولی این بار تیر باکو و حامیان تروریست پرورش به سنگ خورده و نام بردن صریح از حکومت باکو در اطلاعیه وزارت اطلاعات و تشریح جزئیات عملکرد عوامل تروریستی تکفیری وهابی وابسته به علیف در این اطلاعیه نشان می دهد در تهران تصمیمات گرفته شده و لابی فاسد اقتصادی و سیاسی وابسته به وی در داخل ایران نیز کاملا خلع سلاح شده و به حاشیه رانده شده است.

علیف با اقدامات کودکانه و گستاخانه دروازه های جهنم را به روی خود گشوده و روزهای سیاهی در انتظار وی است. وی به زودی خواهد فهمید که ترکیه و رژیم صهیونیستی بر سر وی قمار کرده اند و در عمل هرگز حاضر نخواهند شد برای حفظ او در قدرت هزینه ای بدهند و اگر خشم جمهوری اسلامی بر سر علیف باریدن بگیرد، آنها پا پس می کشند تا از شراره های این خشم در امان بمانند. علیف آخرین فرصت های خود برای سر عقل آمدن را به سرعت از دست می دهد و اگر رویه فعلی را ادامه دهد واکنش نظامی سال 2001 ایران برای دفاع از منافع خود در میدان های نفتی مورد اختلاف با باکو در مقیاس بسیار گسترده تری تکرار خواهد شد. دیکتاتور باکو برای تداوم حکومت باید پایش را از گلیمش درازتر نکند؛ در غیر این صورت ایران ثابت کرده که برای دفع تجاوز و قطع دست و پای متجاوزان ذره ای تردید نخواهد کرد. صدام بعثی یک نمونه عینی و مشخص وطن پرستی و شجاعت ایرانیان است که سرنوشت او می تواند درس عبرتی برای علیف واوباش وابسته به او در باکو باشد.

احسان موحدیان

نویسنده خبر

دکتر احسان موحدیان، مدرس دانشگاه و کارشناس روابط بین الملل

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: الهام علیف ایران و آذربایجان جمهوری آذربایجان ایران و جمهوری آذربایجان آذربایجان و ارمنستان ترکیه و آذربایجان ایران و ارمنستان جمهوری اسلامی ایران آذربایجان اسرائیل و آذربایجان ایران و اسرائیل


( ۱۹۰ )

نظر شما :

محمد ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۱
به جای رجزخوانی برای علیف ، به مسئولان ایرانی بفهمانیدکه مسلمان بودن آذربایجان دلیلی بر دفاع بی چون و چرا از آن در برابر ارمنستان نیست ، سهل انگاری ایران و عدم کمک به ارمنستان باعث به وجود آمدن مشکلات فعلی و پر رو شدن اتحاد ترکی علیه ایران شده است . مماشات با عقبه پانترک آذربایجان در ایران که رفتارهای کثیفشان را در بازیهای تیم تراکتورسازی تبریز هم شاهد بودیم که به بهانه بازی فوتبال ، پرچم ایران را هم به آتش می کشند
خسرو ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۳
تهدیدهای ذکر شده توسط موحدیان در عالم سیاست - حتی توسط رییس جمهورها و فرماندهان ارتش کشورها هم بیان نمیشود ، تحریک افکار عمومی کشور و مسوولین برای دشمنی با همسایه ای که ۹۸ درصد مردمش مسلمان شیعه هستند چه دلیلی دارد ؟ مگر تازه فهمیدیم که الهام علیف دیکتاتور هست؟؟ یعنی ما با هر دیکتاتوری باید بجنگیم ؟ یعنی قبلا ایران هزینه های قمار بازی الهام را داده است ؟ چرا ؟ با چه اسنادی ثابت میشود ؟ قبلا سناریوهای شیر کردن بعضی ها (صدام را فریب دادند تا به کویت حمله کند و سپس عراق را ویران کردند و دومیلیون عراقی کشته شدند )برای حمله به کشور ضعیفتر و سپس تقابل جهانی با متجاوز و... امتحان شده و هر دانش آموخته سیاست میداند که یکی از روشهای فریب و نابود کردن کشورهاست واضح است که ایران قدرت برتر منطقه است و ارتش آذربایجان رقیب نیر وهای نظامی جمهوری اسلامی نمیشود الهام علیف شخصیت سیاسی بزرگی نیست و اشتباهات فراوانی دارد ولی همه اینها باعث نمیشود که ایران با کشوری وارد جنگ شود که در حقیقت از هر جهت شبیه یک کشوریم (پوتین اشتباه کرده و به اکراین حمله کرد و بدین وسیله تا ابد روسیه و اکراین دشمن شدند در حالی که قبلا یک کشور بودند و پتانسیل اتحاد را داشتند) شدت عشق موحدیان به ارمنستان و تنفر از ترکها موجب شده که استراتژی اشتباه پیشنهاد کند مگر اینکه عمدا...
ترک آذربایجانی ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۳
این سایت محل بارگذاری رجزنامه است یا نوشته علمی؟ تاسف برای این کشور که چنین فردی در آن استاد دانشگاه است و چنین سایتی در پوشش مفهوم دیپلماسی چنین چرندیاتی را نشر میدهد. موحدیان باید بداند سی پنج میلیون آذربایجانی در ایران کنار همتباران خود خواهند بود و اعتقادی به اراجیف پان فارس ها نخواهند داشت
کامران ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۶
اینجا سایت دیپلماسی ایرانی هستش یا یکی از کانالهای زرد تلگرامی؟؟ هر انتقادی و حتی تهدیدی اسلوب خود و ارگانهی موظف خود را در داخل کشور دارد .و در حد جناب موحدیان نیست که با گفتار سطح پایین بخواهد این وظیفه را انجام دهد !
هموطن آذربایجانی ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۴
ماازدولت ایران میخواهیم گوش به افراط گرایانی همچون نویسنده این مقاله ندهند وااجازه نشراکاذیب آنها داده نشودوباگفتگو بادولت آذربایجان روابط هردوکشور روسامان دهند .دوکشور می توانند مکمل همدیگر باشند اگر ایرانشهری های افراطی اجازه دهند.اگراین افراطی های ایرانشهری خدای نکرده مملکت دست اینها باشدباتمام همسایگان جنگ میکنند
ایران قدرتمند ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۱
"این اطلاعیه نشان می دهد در تهران تصمیمات گرفته شده و لابی فاسد اقتصادی و سیاسی وابسته به وی در داخل ایران نیز کاملا خلع سلاح شده و به حاشیه رانده شده است." جگر انسان با خواندن این مطلب حال می آید..چه میشد اگر تمام مقامات ایران به جای مماشات اهل عمل بودند و به پانترکهای داخلی و خارجی اجازه عرض اندام نمیدادند.
ناشناس ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۳
باکو نه . بادکوبه . باید بدانند که حتی نام پایتختشان هم فارسی است . با این دست مقالات و تهدیدات بر سر عقل نمی آیند تنها راه برقراری رابطه ی گسترده نظامی ، امنیتی و اقتصادی با ارمنستان است . وقاحت را به حدی رسانده اند که تاریخ را نه تحریف که تخریب کرده اند . حکومت پدر پسری بادکوبه اساسا وجاهت و صلاحیت ملی و قانونی ندارد پس مجبور است برای عده ای دم و برای بقیه شاخ تکان دهد . حکومتهایی که نام حاکمانش نه از صندوی رای که از شناسنامه ی پدر خارج شده است نمی توانند همسایگان نرمالی باشند . نمونه اش امارات و عربستان . بندگان خدا بوی نفت به مشامشان خورده وهم ورشان داشته . منتظر اراجیف پانترکها هستیم . بندگان خدایی که حتی در خانه ی پدری هم مورد تمسخر قرار می گیرند .
کامران ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۲
امثال جناب موحدیان که عنوان تحلیل گر ایرانی را یدک میکشند هزینه های زیادی برای کشور ایجاد میکنند سال گذشته هم در یک نشست کارشناسان سیاسی در اذربایجان با طرح شایعات موجبات انبساط خاطر سایر حضار از کشورهای دیگر را فراهم کردند . احتمال امضای قرارداد صلح بین دو کشور ارمنستان و اذربایجان علارقم فراز و نشیب های گوناگون بسیار بالاست و به اندکی زمان نیاز دارد مهم این است که بر سر میز کدام کشور این قرارداد امضا شود و ژست پیروزی را از ان خود کند.روسیه ! امریکا! یا اتحادیه اروپا ! اما متاسفانه ما میز جدی و برنامه ی برای ان در کشور نداریم و به نوعی در یک طرف دعوا ایستاده ایم یا حداقل اینگونه نمود دارد .چون متاسفانه تحلیلگران واقعی در این زمینه نداریم و بیشتر شایعه محور هستند .به سان تنش ماه قبل دو کشور قفقاز و ادعای ورود اذربایجان به خاک ارمنستان، حال انکه نیروهای اذربایجان درست در نقطه مرزی ایستادند و ناراحتی ارامنه از دست دادن ارتفاعات مشرف مرزی بود .بازگشایی راهها بین دو تکه خاک اذربایجان حق طبیعی این کشور است و قبل از درگیری های قره باغ نیز بوده است .و‌مبتنی بر قطع مرز ایران نیست و همانگونه که کریدور لاچین از میان خاک اذربایجان میگذرد و اختلالی در راهها ایجاد نکرده ، هیاهو در مورد این مسئله و صرف هزینه زیاد و ایجاد دشمنی به هیچ وجه مناسب منافع بلند مدت ایران نیست و باعث سوق هرچه بیشتر جمهوری اذربایجان به سمت کشورهای دیگر میشود.
پارادوکس ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۱
دوستان میرزا بنویس استخدامی بادکوبه بدانید تا امروز با گسترش توهم و وارونه جلوه دادن واقعیات در راستای منافع کشور غیر بوده‌اید و ملت ایران دیگر تحمل وطن فروشی و‌خیانت شما را ندارد! حمایت‌بیچون و چرای ما ازین جمهوری دست نشانده نئوعثمانی و‌صهیون وقاحت را بجایی رسانده که کشور بزرگ مارا در عالی ترین رتبه سیاسی تهدید کرده و اقدامات خصمانه خودش را به طور علنی تشدید کرده ومشتی مزدور توجیه چی اینجا با دلارها و مناتهای دریافتی خیانت به وطن خود کرده!!
هیچکس ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۸
واقعا دلیل این هجم توهین مستقیم و‌افترا دوستان کامنت‌گزار به دیگر هموطنان را درک‌نمیکنم در صورتی که شما‌ادعای اکثریت بودن را دارید و در مجلس و دیگر عناصر قدرت‌هم‌مناسب به نفع کامل شماست دلیل تهمت‌و افترا به دیگر اقوام با نجابت که هیچ‌گامی‌ در موافقت با دول خارجی به نفع قوم‌خود برنداشته و بر نخواهند داشت را نمیدانم این‌حجم حجمه و توهین مستقیم بدون جواب شما قطعا شمارا به سر مقصد مقصود نمیرساند ! منافقانه‌نظر دادن و تلاش برای پروپاگاندا برای دول خارجی هیچ سودی برای ملت شریف ایران‌نخواهد داشت‌و بجز تبعات‌منفی و‌تحمیل هزینه های گزاف در برنخواهد داشت امیدوارم از تاریخ این‌کشور درس بگیرید و باز اتفاقات را رقم‌نزنید ! قطعا صدام هم با سیاست‌های پانعربیستی و گسترش اون بسیار بسیار بزرگتر و‌قویتر از این الهام و اذنابش بود و سرنوشت‌اون در مقابل ملت بزرگ‌ایران مقابل دیدگان انان‌هست که درس میگیرند! چه بسیار هست نشانه ها و چه اندک است پندگیران!!
حسنشون ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۰
این آقا بشه وزیر امور خارجه نمیدانم ارمنی هست یا نه خیلی با حاله خدایی یک قمه هم بدین دستش بره دیدارها و سفر های خارجی جومونگو میذاره جببش والله
İsmail Hakkı Karadayı ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۱
چه خوب شد که جناب آقای موحدیان در این مقاله به حادثه 2001 در چاههای نفت جمهوری آذربایجان اشاره کرد، پس جناب آقای موحدیان اگر شما از آن حادثه اطلاع دارید پس مطلع هم هستید که پس از این که نیرو هوایی ایران بر آسمان باکو برای تهدید پرواز کرد بلافاصله اف 16 های نیرو هوایی ترکیه وارد باکو شده و تا آسمان بندر انزلی هم مانور دادند و بدین وسیله آذربایجان اقدام و حفاری نفت کرد. شاهنامه خوانی نکن جناب موحدیان با تورک طرف هستی ما شبیه به عراق و سوریه و افغانستان نیستیم
Bs ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۲
پانترکا ریختن دارن کامنت میزارن.اقایون پانترک ایران نباشه شما هیچی نیستید
علیرضا ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۲
باز هم مطلب در نقد علیف نوشته شد و لشگر ربات ها و لابی علیف هیاهو را آغاز کردند. ای کاش این نقدها و جدیت ها چند سال قبل انجام می شد تا علیف این همه گستاخ نشود.
مهدی ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۱
محض اطلاع خوانندگان این مطلب به عرض می رسانم نویسنده این مطلب، در پروافایل خود در شبکه های اجتماعی نوشته اند که حاضرند اسلحه به دست بگیرند و برای ارمنستان با آذربایجان بجنگند. منظور اگر دنبال خواندن یک متن تحلیلی و حرفه ای هستید وقتتان را با مطالب مغرضانه و غیر حرفه ای آقای موحدیان تلف نکنید.
فرزاد ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۵
به مهدی:ای کاش همه مدعیان سیاسی و رسانه ای که دست در جیب ملت ایران دارند ؛همین غیرت و شهامت رو داشتند که به وقت تهدید علنی و آشکار کشورشان توسط بالاترین مقام سیاسی یک کشور اجنبی ؛آشکارا ودندانشکن پاسخ یاوه گویی بدخواهان را بدهند.و نه چون بعضی خائنین شناخته شده ؛با سکوت و انفعال باعث جری تر شدن واعتماد به نفس بیشتر دشمن بشوند. رژیم باکو اکنون واجد تمام شرایط یک کشور متخاصم شده بدون اینکه ما شاهد کوچکترین واکنش رسمی و دیپلماتیک از طرف وزارت خارجه و سفرای باکو نشینمان باشیم.
Hossein ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۳
هیچ اشکالی نداره که همچین متونی داخل رسانه ها منتشر بشه تا امثال علیف حد و اندازه خودش رو بدونه. احمق فکر میکنه رژیم جعلی اسرائیل پشتشه دیگه زبونش زیادی دراز شده
ایرانی ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۲۲:۲۷
برای ایران و برای حذف اعتبار و عزت این مرز بودم. و برای اینکه تروریست های باکو دیگر خیال تجزیه ی ایران و انجام حملات تروریستی را در ذهن خود نپورورانند. به نام ایران این تروریست ها را ادب کنید.
حسین ۱۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۳
پسوند * یان* در آخر فامیلی نویسنده خود گویای همه چیز است!!!
پویا علامه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۷
من یک مسلمانم. شیعه امیرالمومنین علیه‌السلام علاقه‌ای به آذربایجان ندارم، رفتارهای او را دشمنانه می‌دانم و مدافع ارمنستان هستم.
رضا ۱۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۸
نویسنده این متن (احسان موحدیان) که انشالله پستی در ورزات خارجه ندارند و امیدوارم مشاور این وزارتخانه هم نباشند. اظهارات و نوشته‌های ایشون بیشتر شبیه دعواهای سیاسی بچه دبیرستانیه تا یک نویسنده یا دیپلمات بالغ من تاکنون غیر از خشم انباشته شده چیزی در نوشته‌هاشون ندیم. کیفیت سایت دیپلماسی ایرانی رو که زمانی از مقالاتش لذت میبردم پایین آوردن
فرزاد ۱۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۷
به رضا:شما نگران وزارت خارجه نباشید برادران پانترک شما اونجا را در ید قدرت خودشان دارند وحواسشان به امثال جناب موحدیان هست .البته مطالب ایشان در پاسخ به عربده کشی کسیست که عنوان ریاست جمهوری یک کشور را یدک می‌کشد.
در جواب 200 دلاری های میت ۱۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰
بذار جنگ شروع بشه ببینم پاکستان و ترکیه و اسراییل جونتون میاد به کمکتون یا نه . موشک های ایران طعم لذیذی داره به خصوص برا باکو که از 4 طرف محاصره هستش و خیلی هم کوچک . یقینا ایران کارت های بازی بیشتری داره تا الهام جان
Naghi ۲۰ آبان ۱۴۰۱ | ۰۰:۰۶
استاندار باکو به دلیل جنایت بزرگ در حادثه شاهچراغ و هم دستی با صهیونیسم در این جنایت علیه مردم ایران و دهن کجی گاه و بیگاه به ملت و دولت ایران و همچنین شیعیان مظلوم آذربایجان تهدیدات نظامی علیه این ملت باید تقاص پس بدهد و وجود نا پاکش از صحنه روزگار محو شود
فرزند ایران آذرآبادگان ۲۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۳
این مردک در طول این سالها نشان داده نه تنها اصلاح پذیر نیست بلکه در ترور زائرین مظلوم شاهچراغ ثابت کرد که یاغی تر از قبل علیه ملت و دولت ایران به دشمنی با این ملت ادامه میدهد و در طول حداقل یک دهه اخیر پروپاگاندای پانترک الهی او در داخل کشور سعی در تطهیر چهره کریح و مشمئز کننده وی و سیاستهای اشتباه او در داخل کشور را داشتند و حتی به ملت و دولت ایران اتهاماتی را نسبت میدادند نظام سیاسی اجتماعی بادکوبه از زمان ۳۰ ساله تأسیس حکومت نوپای خود با تحریف و وارونه نشان دادن وقایع و اتفاقات تاریخی چند صده اخیر سعی بسیاری در مصادره به مطلوب و تحریف تاریخی تمدنی این ملت و نسبت غلط وقایع تاریخی و نشان دادن چهره‌ای ظالم از سرزمین مادری (ایران)وهمو سو کردن مردم ایروان کنجه نخجوان و حتی آذربایجان با این سیاست دشمنانه خود داشته است حال هر چند دیر هنگام ولی بهتر از آن است که بیشتر از این به این فاسد سیاسی مجال عرض اندام داد بنده به عنوان یک شهروند آذری زبان ساکن در آذربایجان ایران به آن دسته پانترکهای که خود را جمعیت قالب تصور میکنند و با این توهمات موجبات توهم سیاسی اربابان نو عثمانی خود را فراهم نموده اند و دستانشان را شریک خون های هموطنانمان در حادثه شاهچراغ کرده اند می گویم که شما نه پانزده میلیون ترک زبان بلکه عده بسیار قلیلی در جمع مردم ولایت مدار آذربایجان هستین در این سالها با های و هوی مجازی خود و نهایتاً تجمع در ورزشگاه امام خواهان قالب کردن تفکرات پانترکی خود به عنوان اکثریت بوده اید که البته خود آذربایجانی ها مثل زمان پیشه وری خائن همیشه دهانتنان را بسته‌اند و باز هم با شما برخورد در خور را خواهند داشت
فریدون ۲۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۶
جواب دادن به کری های این یارو علیف ضروری است و الا فکر میکنه علی آباد هم شهر شده . به نظر من ایران باید با هوشمندی جواب این باند افراطی را بدهد و با پنبه گوش آنها را ببرد و نیازی هم به درگیری مستقیم نباشد . مثال میشود ارمنی های ایران و ارمنستان را با سلاح های مناسب تجهیز و آموزش داد و با پشتیبانی اطلاعاتی ایندفعه تا خود باکو به تاخت برویم و آذربایجان عزیزمان را به مام وطن بازگردانیم .
hassan ۲۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۹
به این رجز خوانی فقط باید خندید .
ایمان ایرانی ۲۲ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۵
واقعا قلم درستی دارید استاد باید با رهبران آذربایجان شمالی و دیگر پان گوش درازها با لحن زور صحبت کرد. لذت بردم سپاس
آذری ۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۰۴:۲۵
چرا کسی نیست بگه شما خودت جزو کشور ایران هست خاکت. بعد از اتمام مدت عهد نامه ترکمانچای در چند سال پیش ایران میتونست ادعا کنه به خاک کشور الحاق بشی، البته الان هم با پیگیریهای بین المللی امکانش هست. Azerbayjan Irandir خوبی که از حد بگذرد، نادان خیال بد کند به جای ادعای بازگشت و الحاق قانونی و شرعی خاک جدا شدمون ، آذربایجان رو به رسمیت شناختیم و زیادی تحویلش گرفتیم، این هم شد عاقبتش. باید فکری اساسی کرد
جهانگیر ۲۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۲
اونایی که میگن 35ملیون ایرانی،پشت همتبارایه ترک خودشون،هستندماهم ترکیم،لطفا فقط ازطرف خودش،ز،بزنه،نه از طرف بقیه،،اول ایران اخرم ایران
حسن ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۰:۳۰
آذربایجان باید به ایران برگردد یا شاسین ایران وطنم یاشاسین آذربایجان ایران آنا یوردیم ..‌‌.وطن پرست باشیم نه وطن فروش ....بچه اصیل تبریز هستم در خدمت شما اگر جنگی باشه جانم فدای وطنم....