ترامپ خواستار خاتمه دادن به قانون اساسی آمریکا شد

۱۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۱ کد : ۲۰۱۶۲۱۹ سرخط اخبار

دونالد ترامپ بار دیگر خواستار لغو نتیجه انتخابات 2020 شد و خود را "پیروز واقعی" این انتخابات دانست. او اینبار پا را فراتر هم گذاشت و خاتمه دادن به قانون اساسی ایالت متحده آمریکا را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه رولینگ استون، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه در شبکه اجتماعی تروث سوشال خود نوشت: «آیا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را پس می‌زنید و پیروز برحق این دور از انتخابات را اعلام می‌کنید یا انتخابات جدیدی دارید؟ این تقلب بزرگ امکان خاتمه‌دادن به تمامی قوانین و مقررات و حتی بندهای قانون اساسی را فراهم می‌کند. همچنین، "بیگ تک" – یکی از غول‌های شرکت فناوری – همکاری نزدیکی با دموکرات‌ها دارد. بنیانگذاران بزرگ ما نمی‌خواستند و نمی‌خواهند انتخابات غلط و جعلی را بپذیرند!»

درخواست آشکار دونالد ترامپ برای پایان دادن به دموکراسی آمریکا پس از آن انجام شد که ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر فایل‌هایی را درخصوص اطلاعات لپ‌تاپ هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و "تقلب" در انتخابات ۲۰۲۰ در راستای شکست دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی منتشر کرد.

توییتر یک سری از فایل‌ها را منتشر کرده که نشان می‌دهد مدیران اجرایی وقت توییتر پیش از انتخابات بخشی از توییت‌های مربوط به گزارش‌ها در مورد اطلاعات لپ تاپ هانتر بایدن را مدیریت کرده‌اند. 

اندرو بیتس، معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید درخصوص این اظهارات ترامپ، آنها را محکوم کرد و گفت: «قانون اساسی آمریکا سند مقدسی است که حدود بیش از ۲۰۰ سال ضمانت کرده است که آزادی و حاکمیت قانون در کشور ما حاکم باشد. قانون اساسی آمریکا، مردم این کشور را صرف از نظر حزب گرد هم می‌آورد و رهبران منتخب سوگند یاد می‌کنند که از آن حمایت کنند. حمله به قانون اساسی به‌مثابه تحقیر روح ملت است و چنین اقداماتی باید محکوم شوند. نمی‌شود فقط هنگامی که پیروز میدان هستید، آمریکا را دوست داشته باشید.»

این پست ترامپ و اظهارات او پس از آن منتشر شد که روز جمعه اولین نوع از "فایل‌های توییتر" در رابطه با "سرکوب آزادی بیان" در این شبکه اجتماعی منتشر شد. این پست‌ها بر مسئله جنجالی هانتر بایدن و واکنش توییتر به محدود کردن آن‌ها در زمان انتخابات تمرکز داشت.

نیویورک پست در اکتبر ۲۰۲۰، کمتر از یک ماه قبل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ادعا کرد که هانتر بایدن از نفوذ خود برای ایجاد ارتباط میان یک تاجر اوکراینی و پدرش جو بایدن در زمانی که او به عنوان معاون رئیس‌جمهوری آمریکا خدمت می‌کرد، استفاده کرده بود. نگرانی‌های زیادی در رابطه با صحت و سقم محتویات این لپ‌تاپ وجود داشت و در نتیجه توییتر در آن زمان کاربرانی را که لینک مربوط به این قضیه را برای یکدیگر ارسال می‌کردند، مسدود می‌کرد.


( ۱ )

نظر شما :