تعمیم ناامنی

بن گویر صدای نتانیاهو را هم در آورد

۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۱۶۲۲۸ اخبار اصلی خاورمیانه
بن گویر که قرار است پست وزارت امنیت ملی را در دولت بنیامین نتانیاهو داشته باشند، در توییتی از سرباز اسرائیلی مذکور قدردانی و او را یک سرباز قهرمان توصیف کرد. بن گویر با سرباز مذکور تماس گرفته و به او گفت: «احسنت کار دقیقی کردی. باید همین کار را می‌کردی. این کاری است که باید مبارزان انجام دهند. من بسیار خوشحالم چراکه توانستیم همان کاری را بکنیم که از ما انتظار می‌رود.» نتانیاهو در واکنش به این اظهارات گفت: «بن گویر باید آرام باشد و درک کند که وزیر امنیت ملی خواهد بود».
بن گویر صدای نتانیاهو را هم در آورد

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات بامداد دیروز یکشنبه در واکنش به شلیک موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی، اهدافی را در غزه هدف قرار داد و گروه‌های مقاومت فلسطین با این حملات مقابله کردند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نیروی هوایی این رژیم به اهدافی در نوار غزه حمله کرده و یک تونل متعلق به جنبش حماس در جنوب این منطقه و یک کارگاه ساخت تسلیحات وابسته به این جنبش را هدف حملات خود قرار داد. وی افزود، آژیرهای خطر در منطقه باز نزدیک شهرک شلومیت در نوار غزه فعال شده است.

یکشنبه شب نیز رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های اسرائیلی پایگاه مقاومت فلسطین در غرب خان یونس و دقایقی بعد یک زمین کشاورزی را در شرق شهر رفح بمباران کردند. مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد، پدافند هوایی رژیم صهیونیستی چندین پایگاه را در نوار غزه و یک هدف را در شهر رفح در جنوب غزه  هدف قرار داد و صدای انفجارهایی در شهر رفح شنیده شد.

همچنین رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند، مقاومت فلسطین در چارچوب مقابله با تجاوزات دشمن، دو موشک به سمت پایگاه نظامی صوفا شلیک و با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در خان یونس مقابله کردند. رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند، پنج موشک از سمت غزه شلیک شد و آژیرها در شهرک غلاف غزه به صدا درآمدند.

حادثه امنیتی در فرودگاه بن گوریون، همزمان با سفر هرتزوگ به منامه

یک روزنامه اسرائیلی نوشت، همزمان با پرواز صبح دیروز (یکشنبه) رئیس رژیم صهیونیستی به منامه از فرودگاه بن گوریون، یک حادثه امنیتی در این فرودگاه رخ داد. به گزارش روزنامه اورشلیم پست، در ساعات اولیه صبح دیروز یک دستگاه خودرو با سرعت بالایی از یک ایست بازرسی در فرودگاه عبور کرد و در ادامه مسؤولان فرودگاه از مسافران خواستند اقدامات احتیاطی لازم را در پیش بگیرند. اورشلیم پست در ادامه نوشت، این خودرو متوقف شده و راننده آن که به دلیل تیراندازی، دچار جراحت اندکی شده بود، بازداشت شد.

همچنین این روزنامه اسرائیلی نوشت، تحقیقات درباره این حادثه امنیتی آغاز شده و هویت راننده خودرو که از ساکنان کرانه باختری است، شناسایی شد. براساس این گزارش، او به صورت غیرقانونی وارد اراضی اشغالی شده و پس از سرقت خودرو در یکی مناطق مرکزی دست به این اقدام زد. این حادثه همزمان با سفر دیروز اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی از همین فرودگاه به مقصد منامه اتفاق افتاد. این اولین سفر یکی از روسای رژیم صهیونیستی به بحرین محسوب می‌شود.

هرتزوگ پیش از سوار شدن به هواپیما مدعی شد، «سفرم به بحرین به منزله پیام صلحی برای منطقه و حرکت تاریخی است که روابط اسرائیل را با جهان عرب توسعه خواهد داد.» رئیس رژیم صهیونیستی در حالی سفر خود به منامه را آغاز کرد که بحرینی‌ها در چند روز اخیر در اعتراض به سفر او به کشورشان و سیاست رژیم آل خلیفه برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، تظاهرات کردند. مقامات رژیم آل خلیفه اعلام کردند که همزمان با سفر هرتزوگ به بحرین، اجازه اعتراضات علیه سفر او را نخواهند داد.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، به دلیل تظاهرات‌های اخیر بحرینی‌ها، این سفر با تدابیر شدید امنیتی انجام خواهد شد و در راستای کاهش احتمال بروز تنش و برخوردی میان هرتزوگ و تظاهرکنندگان، تغییری در برنامه سفر او اعمال شد. رئیس رژیم صهیونیستی در این سفر مهمان حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین خواهد بود. همچنین وزیر خارجه بحرین برای استقبال از هرتزوگ در فرودگاه منامه حضور خواهد یافت.

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، هرتزوگ در این سفر همراه با گروهی از تجار اسرائیلی توسعه اقتصادی در بحرین را بررسی خواهد کرد و با جمعی از اقلیت یهودی این کشور دیدار خواهد کرد. پیش از این از میان مقامات اسرائیلی، نفتالی بنت، نخست وزیر سابق، یائیر لاپید، وزیر خارجه وقت و بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم به بحرین سفر کرده بودند. قرار است هرتزوگ پس از بحرین به امارات رفته و در آنجا با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات دیدار کند.

بن گویر صدای نتانیاهو را هم در آورد

قدردانی رهبر حزب افراطی و نژادپرست «قدرت یهود» از قاتل جوان فلسطینی که در نابلس به شهادت رسید، موجب اختلاف بزرگی میان وی و نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی شد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، منابع عبری زبان اعلام کردند، به دنبال اظهارات ایتمار بن گویر، رهبر حزب قدرت یهود درباره شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله یک سرباز اسرائیلی از مسافتی بسیار نزدیک در نابلس اختلاف بزرگی میان دو طرف رخ داده است.

بن گویر که قرار است پست وزارت امنیت ملی را در دولت بنیامین نتانیاهو داشته باشند، در توییتی از سرباز اسرائیلی مذکور قدردانی و او را یک سرباز قهرمان توصیف کرد. بن گویر با سرباز مذکور تماس گرفته و به او گفت: «احسنت کار دقیقی کردی. باید همین کار را می‌کردی. این کاری است که باید مبارزان انجام دهند. من بسیار خوشحالم چراکه توانستیم همان کاری را بکنیم که از ما انتظار می‌رود.»

نتانیاهو در واکنش به این اظهارات گفت: «بن گویر باید آرام باشد و درک کند که وزیر امنیت ملی خواهد بود». وزارت بهداشت فلسطین جمعه اعلام کرد که عمار حمدی مفلح، جوان ۲۳ ساله فلسطینی در شهرک حواره در جنوب نابلس از مسافت نزدیک به ضرب گلوله یک سرباز اسرائیلی به شهادت رسید. محافل داخلی رژیم صهیونیستی و طرف‌های بین المللی نگران دولت آتی نتانیاهو هستند که قرار است با مشارکت احزاب افراطی تشکیل شود./ایران

کلید واژه ها: اسرائیل فلسطین بن گویر فرودگاه بن گوریون اسحاق هرتزوگ بنیامین نتانیاهو


( ۲ )

نظر شما :