از چالش انرژی گرفته تا اعتصاب های سراسری

انگلیس درگیر بحران‌های سنگین اقتصادی

۲۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۶۴۱۴ اخبار اصلی اروپا
با توجه به بحران انرژی به ویژه پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، دولت انگلیس همچنین از سه شرکت تولید برق در این کشور خواست نیروگاه های خود را که با سوخت زغال سنگ کار می کند زمستان امسال فعال نگه دارد.
انگلیس درگیر بحران‌های سنگین اقتصادی

دیپلماسی ایرانی: در میان بحران شدید انرژی، دولت انگلیس بار دیگر به سمت استفاده از زغال سنگ رو آورده است. تازه ترین تصمیم گیری در این زمینه، موافقت با بهره برداری از یک معدن جنجالی زغال سنگ در منطقه کمبریا است. این نخستین بار در 30 سال اخیر است که دولت انگلیس چنین تصمیمی می گیرد. دولت انگلیس تاکید دارد از این زغال سنگ برای تولید آهن استفاده خواهد شد نه برای تولید برق.

دولت انگلیس موافقت اولیه خود با راه اندازی این پروژه را در آغاز سال 2021 اعلام کرد که خشم سازمان های غیردولتی را به دنبال داشت. پس از آن مقامات محلی در منطقه کمبریا تصمیم به بازنگری در این پروژه گرفتند و دولت نیز تصمیم به اجرای تحقیقاتی در این باره گرفت. در نهایت، بازرسان این پروژه را تایید کردند با این استدلال که راهبرد کاهش کربن مصنوعی در انگلیس، استفاده از زغال سنگ را در تولید فلزات ممنوع نکرده است.

با توجه به بحران انرژی به ویژه پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، دولت انگلیس همچنین از سه شرکت تولید برق در این کشور خواست نیروگاه های خود را که با سوخت زغال سنگ کار می کند زمستان امسال فعال نگه دارد. با این حال دولت انگلیس تاکید دارد هدفش که کنار گذاشتن کامل استفاده از زغال سنگ برای تولید برق تا سال 2024 است، به قوت خود باقی است.

در تلاشی دیگر برای غلبه بر بحران انرژی، ایالات متحده امریکا ارسال محموله های گاز مایع به انگلیس را در چارچوب توافقنامه شراکت دو کشور در زمینه امنیت انرژی، افزایش خواهد داد. در بیانیه دولت انگلیس آمده است که در سال های آینده ایالات متحده مقدار گاز صادراتی به انگلیس را نسبت به سال 2021 دو برابر خواهد کرد.

در بیانیه دولت انگلیس خاطرنشان شده است آمریکا و انگلیس برای کاهش وابستگی جهانی به صادرات انرژی روسیه و ایجاد ثبات در بازارهای انرژی و تقویت همکاری در زمینه استفاده از انرژی هسته ای و انرژی های تجدید پذیر، همکاری خواهند کرد.

علاوه بر بحران انرژی، انگلیس همچنین با بحران اعتصاب های فزاینده مواجه است. یکی از بزرگترین اتحادیه های کارگری در انگلیس هشدار داد به علت تصمیم کارکنان بخش کنترل گذرنامه در فرودگاه های انگلیس در تعطیلات سال نوی میلادی برای انجام اعتصاب، احتمالا مسافران با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. کارکنان دیگر بخش ها از جمله سازمان بزرگراه ها و اداره کار و بازنشستگی نیز به اعتصاب گسترده تصمیم گرفته اند و موج اعتصاب ها به کارکنان راه آهن و پرستاران و رانندگان آمبولانس و معلمان نیز رسیده است.

منبع: الشرق الاوسط / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: انگلیس بریتانیا جنگ اوکراین بحران انرژی بحران انرژی اروپا بحران انرژی در انگلیس زغال سنگ بحران اقتصادی اعتصاب اعتصاب در انگلیس


( ۴ )

نظر شما :

ناشناس ۲۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۴
با ذغال سنگ امثال رو گذروندی ... یک بار جستی ملخک ...