سفیر پیشین ایران در باکو: ایران و آذربایجان اجازه ندهند روابط‌شان خدشه‌دار شود

۰۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۵۷ کد : ۲۰۱۷۳۷۵ سرخط اخبار

سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان با بیان این که ایران و آذربایجان اجازه ندهند روابط‌شان خدشه دار شود، تاکید کرد که باید مراقبت تحلیل‌های رژیم صهیونیستی در این زمینه باشیم.

 محسن پاک آیین در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از حمله روز گذشته به سفارت آذربایجان در تهران گفت: بنده از این حادثه متاسف هستم وابراز همدردی می کنم.

وی تصریح کرد: آنچه تاکنون مشخص شده انگیزه فرد ضارب است که شخصی بوده است. نیروهای امنیتی او را دستگیر کرده و قوه قضائیه نیز  به جرم او سریعتر رسیدگی می‌کند. 

این دیپلمات پیشین کشورمان خاطرنشان کرد: این اقدام محکوم است و تمام آن‌هایی که با اصول دیپلماتیک آشنایی دارند این اقدام را محکوم می‌کنند. انتظار می‌رود که دولت‌های دوست ایران و جمهوری آذربایجان این مساله را با درایت مدیریت کنند و اجازه ندهند روابط خوب دو کشور خدشه‌دار شود.

پاک آیین افزود: به نظرم رسانه‌ها نیز باید اجازه دهند تا مقامات رسمی کشور اقدامات رسمی خودشان را انجام دهند و از گمانه‌زنی پرهیز کنند، باید این اتفاق به خوبی مدیریت شود تا به روابط خوب دو کشور آسیبی نرسد.

وی با بیان این که تاکنون شواهدی وجود ندارد که این اقدام تروریستی بوده لذا ضارب انگیزه شخصی داشته ، گفت:  در عین حال باید منتظر بود تا مسئولین رسیدگی کنند.

سفیر سابق کشورمان در باکو درباره تاثیر این حادثه بر روابط ایران و آذربایجان هم اظهار داشت:اختلاف‌های  دو کشور ممکن است با گفت‌وگوهای دیپلماتیک کاهش پیدا کند لذا حادثه ای که اتفاق افتاده ارتباطی به اختلاف نظرهای ایران و آذربایجان ندارد.

وی اظهار کرد: باید  مراقب اخبار رژیم صهیونیستی و پان ترکیست‌ها باشیم، از منابع معتبر و موثق این اخبار را دریافت کنیم. توصیه من این است که هم ایران و هم آذربایجان به اخبار و تحلیل‌های رسانه‌های  رژیم صهیونیستی توجهی نکنند.

انتهای پیام 


( ۳ )

نظر شما :