از کووید تا تجارت

آغاز جنگ سرد میان اتحادیه اروپا و چین

۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰ کد : ۲۰۱۷۳۸۳ اخبار اصلی اروپا آسیا و آفریقا
از زمانی که چین، این غول آسیایی بایگانی سیاست کووید صفر را اعلام کرد و در نتیجه لغو انجام آزمایش های سراسری و قرنطینه های طولانی و خسته کننده و بستن مرزهای ورودی و خروجی کشور را آغاز کرد فوری جدال بر سر مسافران چین عازم اروپا آغاز شد.
آغاز جنگ سرد میان اتحادیه اروپا و چین

نام نویسنده: فدریکو جولیانی

دیپلماسی ایرانی: چه کسی تصور می کرد که کاهش سیاست های بهداشتی چین در خصوص مدیریت کووید بتواند باعث بروز تنش های جدیدی میان اتحادیه اروپا و پکن شود؟ از زمانی که این غول آسیایی بایگانی سیاست کووید صفر را اعلام کرد و در نتیجه لغو انجام آزمایش های سراسری و قرنطینه های طولانی و خسته کننده و بستن مرزهای ورودی و خروجی کشور را آغاز کرد فوری جدال بر سر مسافران چین عازم اروپا آغاز شد.

از نظر علمی درست است که مسافران آزمایش بدهند. ایتالیا اولین کشوری بود که این موضوع را مطرح کرد و خواستار اجباری شدن آزمایش برای مسافران چینی شد. پس از چند روز بحث و جدل، سازوکار جامع اروپایی برای مقابله با بحران به شدت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به کنترل مسافران ورودی از چین ترغیب کرد.

سپس موضوع مهم تجارت وجود دارد. کمیسیون اروپا در برنامه کاری خود برای سال 2023 وعده داد که اقدام به بررسی این موضوع خواهد کرد که آیا درج ابزارهای مازاد بر کنترل سرمایه گذاری های راهبردی در حال خروج، لازم خواهد بود یا خیر.  اروپا باید بر این موضوع نظارت داشته باشد که شرکت های اروپایی چگونه پول های خود را در خارج از کشور خرج می کنند. در پی آغاز جنگ اوکراین اتحادیه اروپا شروع به استدلال در خصوص نحوه تجارت نزدیک با کشورهایی مانند روسیه یا چین کرد بدون آن که امنیتش تحت الشعاع قرار بگیرد.

اروپا در حال حاضر در مرحله ابتدایی قرار داد و باید قوانین بالقوه مربوط به کنترل سرمایه های در حال خروج را تبیین کند. لازم به یادآوری است این ایده که کشورها بر نحوه خرج کردن پول در خارج از کشور توسط شرکت ها نظارت داشته باشند برای اولین بار از سوی شورای همکاری های آتلانتیک در واشنگتن مطرح شده بود.

منبع: ایل جورناله (ایتالیا) / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: چین اتحادیه اروپا اروپا چین و اروپا چین و اتحادیه اروپا کووید-19 بحران کووید-19 جنگ اقتصادی


( ۲۹ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۹
مشگل چین با اروپای فربه شده از استعمار و در اختیار گیری سرزمین های جدیدوامریکای محصول ان در کوید صفر و رفع سیاست های بهداشتی در مورد کوید نیست۔اروپا وامریکا خجالت میکشند که درد واقعی دل خود را بگویند۔ جنگ اول دودوم جهت جهانی کردن امریکا ورفع قدرت از اروپا در مقابل امریکا توسط عواملی بود۔ امروزه درد واقعی انها از دست دادن بازار تولیدات صنعتی هشت میلیارد مردم جهان است که چین در اختیار خود گرفته است۔پیشرفت با تولید ومصرف برای تولید کننده ومصرف کننده در صورت داشتن استطاعت پرداخت که انهم نتیجه تولید باید باشد بوجود میاید۔ چین با فرهنگ فاصله دار با اروپا وامریکا تبدیل به تولید کننده ممتاز جهانی شده است۔ تولیدات اروپا وامریکا دیگر مورد توجه جهانی بدلایل مختلف نیست۔ به اشکال مختلف گردن کلفتی میکنند۔هیتلر می دانید مبلغ برای سربازان برگشتی المان از جنگ اول واماده سازی انها برای کار وفعالیت مجدد بود۔مبلغ همیشه دروغ میگوید۔حرف درستی که هیتلر زده وتبلیغ نیست در وصیت نامه سیاسی اوست۔
محمودزاده ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۱۹
اروپا بدون آمریکا یعنی هیچ
محمد ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۷
باید روسیه چین کره شمالی ایران ونزولا کوبا. ناتوی شرقی تشکیل بدهند وگر نه غرب قصد دارد یکی یکی کشورهای قوی مقابل را در گیر جنگ وضعیف واز پیش رو بردارد