هراس مکرون و نتانیاهو از پیشرفت هسته‌ای ایران

۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۲ کد : ۲۰۱۷۵۰۸ سرخط اخبار

رییس جمهور فرانسه در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، خواستار نشان دادن «قاطعیت» در قبال پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز اسراییل نوشت، کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رییس جمهور این کشور در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به پاریس سفر کرده بود، گفت که ایران با «شتابی بی‌مهابا» برنامه هسته‌ای خود را پیش می‌برد.

در این بیانیه، ماکرون خواستار «قاطعیت در قبال شتاب بی‌مهابای ایران[در پیش‌برد برنامه هسته‌ای‌اش] شد که اگر ادامه بیابد، پیامدهای بازگشت‌ناپذیری خواهد داشت.»

رییس جمهور فرانسه همچنین با تکرار ادعای غرب مبنی بر حمایت نظامی ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین، مدعی شد: حمایت ایران از روسیه در اوکراین، ایران را با تحریم‌ها و انزوای بیشتری رو‎به‌رو می‌سازد.

این در حالی است که ادعای به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه علیه اوکراین از سوی مقامات ایرانی و روسی رد شده است. روسیه می‌گوید، از پهپادهای ساخت داخل در اوکراین استفاده می‌کند.

در همین راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در یکی از نشست‌های خبری اخیرش گفت: بیان این اتهامات در استمرار رفتارهای سیاسی غلط آنها مبتنی بر اعمال فشار سیاسی به ایران انجام می‌شود. ایران بارها این اتهامات را رد کرده است و بر مواضع اصولی خود در ارتباط با این بحران تاکید می‌کند.
کنعانی خاطرنشان کرد: ایران یک طرف جنگ نیست و قویا معتقد است که راه حل این جنگ و بحران سیاسی است.

تایمز آو اسراییل همچنین نوشت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با  همتای فرانسوی‌اش از فرانسه خواست که از افزایش تحریم‌ها علیه ایران حمایت کرده و بازدارندگی را در قبال جمهوری اسلامی ایران و ‌آنچه «نیروهای نیابتی» آن در منطقه خواند را افزایش دهد.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :