دوباره نابلس

نافرمانی بن گویر و اسموتریج از نتانیاهو

۰۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۱۷۹۱۵ اخبار اصلی خاورمیانه
منابع خبری صهیونیستی از نافرمانی وزرای کابینه رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و تلاش وی برای مهار آن ها خبر دادند. روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راستای مقابله با نافرمانی و سرکشی برخی وزرای کابینه اش به روسای دستگاه های امنیتی فشار می آورد. در این گزارش آمده است که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارای این رژیم در راس وزرایی هستند که نافرمانی می کنند و نتانیاهو به دنبال مقابله با آنان است.
نافرمانی بن گویر و اسموتریج از نتانیاهو

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: نظامیان اشغالگر اسرائیلی صبح دیروز چهارشنبه به شهر نابلس یورش بردند. وزارت بهداشت فلسطین از شهادت پنج فلسطینی و زخمی شدن ۴۵ فلسطینی خبر داد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع محلی از وقوع درگیری شدید بین اعضای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در پی حمله به نابلس خبر دادند.

نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند. نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی صبح روز چهارشنبه  منزلی در محله الشیخ مسلم در شهرک قدیمی در نابلس را که در داخل آن «محمد ابوبکر جنید» فرمانده گردان نابلس وابسته به گردان‌های القدس و حسام اسلیم که تحت تعقیب صهیونیست‌ها است، حضور داشتند، محاصره کردند. نیروهای ویژه اسرائیل به بازار شرقی در شهرک قدیمی نابلس یورش بردند و با نیروهای مقاومت درگیر شدند.

وزارت بهداشت نیز در این راستا اعلام کرد، پنج شهروند که یکی از آنها مسن بوده، شهید شده‌ و ۴۵ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله جنگی اشغالگران زخمی شدند و به بیمارستان دولتی رفیدیا در نابلس مراجعه کردند و حال چهار تن آنها وخیم گزارش شده است. منابع محلی اعلام کردند، نیروهای اشغالگر تاکنون چهار راکت را به سمت یکی از منازل تحت محاصره در شهرک قدیمی نابلس شلیک کرده‌اند.

یکی از جوانان تحت محاصره نابلس پیام صوتی ضبط شده‌ای را منتشر کرد که در آن حسام اسلیم گفته خودش را تسلیم نخواهد کرد و فرمانده گردان‌های القدس- گردان نابلس، محمد جنید، به شهروندان توصیه کرده سلاحشان را کنار نگذارند. اما رسانه عبری اعلام کرد، محمد ابوبکر و حسام اسلیم بعد از درگیری‌های مسلحانه با نیروهای ارتش اسرائیل به شهادت رسیدند. پس از این عملیات ارتش در حال عقب‌نشینی از نابلس است.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی گزارش داد، فعالان این گروه مقاومت، نیروهای اسرائیلی را در اطراف منزل تحت محاصره هدف حملات شدید قرار دادند. از سوی دیگر، نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین یورش ارتش اشغالگر به نابلس را محکوم کرد و خواستار توقف تجاوزات مستمر در حق ملت فلسطین شد. محمد آشتیه، نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: تجاوز اسرائیل به نابلس تروریسم برنامه‌ریزی شده است که اسرائیل از طریق آن می‌خواهد بحران داخلی‌اش را به فلسطین منتقل کند.

حمله هوایی به غزه

از سوی دیگر، جنگنده های اسرائیل حملاتی صوری را بر فراز سواحل نوار غزه انجام دادند. میدل ایست به نقل از «فلسطین الیوم» گزارش داد، جنگنده‌های اسرائیل صبح امروز چهارشنبه حملات صوری را بر فراز نوار غزه انجام دادند. 

این منبع افزود: «جنگنده‌های اسرائیلی از نوع اف ۱۶ بمب‌های صوتی را در سواحل نوار غزه انداختند که صدای زیادی را ایجاد کرد.» صدای انفجار این بمب‌ها در تمام نقاط غزه شنیده شد و مشخص شد که این اقدام اسرائیل حمله‌ای صوری بوده و جایی هدف قرار داده نشده است. اسرائیل به طور مداوم حملات صوری را بر فراز نوار غزه انجام می‌دهد.

هشدار به صهیونیست ها

به دنبال جنایت دیروز چهارشنبه صهیونیست‌ها در نابلس سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به صهیونیست‌ها نسبت به لبریز شدن صبر مقاومت غزه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، «ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام در توییتی در این باره خاطرنشان کرد: «مقاومت در غزه جنایات روزافزون دشمن علیه ملت‌مان در کرانه باختری اشغالی را زیر نظر دارد و صبر آن درحال تمام شدن است.»

پیش از این نیز «طارق سلمی»، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی در واکنش به یورش امروز نظامیان صهیونیست به نابلس و شهادت شش فلسطینی در جریان این تجاوز، مقاومت فلسطینی‌ها در این شهر را ستود و تاکید کرد که ملت فلسطین پشت مقاومت ایستاده‌اند و از آن حمایت می‌کنند.

علاوه بر این توئیت زنی ها، فلسطین الیوم هم گزارش داد که مرکز آمار و اطلاعات فلسطین موسوم به «معطی» اعلام کرد، نیروهای مقاومت فلسطین ۲۷ عملیات علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری انجام دادند.

بر اساس این گزارش، این عملیات‌ها در جنین، قلقیلیه، نابلس، طولکرم، بیت لحم و الخلیل علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست انجام شده است. این گزارش می‌افزاید، نیروهای مقاومت فلسطین با شلیک گلوله و پرتاب بسته‌های انفجاری به سمت نظامیان صهیونیستی با آنها در مناطق مختلف کرانه باختری مقابله کردند.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.
تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند، ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

نافرمانی بن گویر و اسموتریج از نتانیاهو

منابع خبری صهیونیستی از نافرمانی وزرای کابینه رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و تلاش وی برای مهار آن ها خبر دادند. روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راستای مقابله با نافرمانی و سرکشی برخی وزرای کابینه اش به روسای دستگاه های امنیتی فشار می آورد.

در این گزارش آمده است که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارای این رژیم در راس وزرایی هستند که نافرمانی می کنند و نتانیاهو به دنبال مقابله با آنان است. این روزنامه صهیونیستی نوشت که نتانیاهو تماس های فشرده ای در راستای مهار برخی وزرای کابینه اش و مقابله با افکار و اقدامات خطرناک آن ها انجام می دهد.

نتانیاهو نسبت به اظهارات ‌و اقدامات این دو وزیر بسیار نگران است و از سران امنیتی و نظامی خواسته است که برای مهار آن ها تمام توان خود را به کار بگیرند. در این گزارش ادعا شده است که نتانیاهو از اقدامات تنش زای بن گویر واسموتریچ در کرانه باختری، مسجد الاقصی و قدس اشغالی ناراضی است. پیش از این «بنی گانتس» وزیر جنگ و نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با حمله به «بنیامین نتانیاهو»، وی را متهم کرد که نهاد امنیتی این رژیم را به خطر انداخته است.

کلید واژه ها: اسرائیل فلسطین نابلس جنبش حماس جنبش جهاد اسلامی بنیامین نتانیاهو بن گویر بتسلئیل اسموتریچ


( ۵ )

نظر شما :