باوجودی که قرار است تانک های آلمانی راهی اوکراین شوند

امریکا خشمگین از تردیدهای آلمان

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۸۱۳۲ اخبار اصلی اروپا
به نوشته روزنامه آلمانی زبان زوددویچه تسایتونگ، ایالات متحده آمریکا به سبب تردید آلمان در اعطای کمک های نظامی به اوکراین از جمله فرستادن تانک که به اعتقاد واشنگتن تا همین الان هم بسیار دیر شده، خشمگین است.
امریکا خشمگین از تردیدهای آلمان

نام نویسنده: اورلاندو ساکّلی

دیپلماسی ایرانی: بعد از چند روز تردید، آلمان در خصوص ارسال تانک لئوپارد به اوکراین روی خوش نشان داده و اعلام کرده که برلین آمادگی این را دارد که به لهستان اجازه دهد تا تانک های آلمانی را که قبلا به آن داده است، در اختیار کی یف قرار دهد. در پی اعلام این خبر مسکو تهدید کرد که به اقدامات تلافی جویانه دست خواهد زد.

بدین ترتیب ممکن است بن بست مربوط به ارسال تانک ها از اتحادیه اروپا به اوکراین که مدت ها درباره آن بحث بود و متحدان اروپایی ایالات متحده نسبت به آن تردید داشتند، حل و فصل شد. آنا لنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان خبر داد که آماده است به لهستان مجوز ارسال تانک های لئوپارد را بدهد. وی گفت که آلمان مانع ارسال تانک ازجمله تانک های آلمانی لهستان به اوکراین نخواهد شد.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان از یک سو وعده اعطای حمایت لازم به کی یف می دهد لیکن از سوی دیگر معتقد است که آلمان باید جانب احتیاط را بگیرد. این در حالی است که امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه فشارهای شدیدی را از جمله به همسایه اش، آلمان، وارد آورده و اعطای تانک های لکلر به اوکراین را نیز بعید ندانسته است.

در این میان روسیه تهدید می کند که چنانچه تانک های اروپایی به اوکراین برسند، پیامدهای شدیدی در انتظار خواهد بود. رئیس دومای روسیه گفت که اعطای تسلیحات تهاجمی به کی یف به یک فاجعه جهانی منجر خواهد شد. این اتفاق در بحبوحه تهدیدها و تردیدها نسبت به احتمال وقوع جنگ هسته ای و احتمال حمله هسته ای روسیه به اوکراین که بسیاری آن را برای برتری دادن روسیه در جنگ اوکراین بعید ندانسته اند و برخی نیز از آن با عنوان استفاده از سلاح های هسته ای استراتژیک یا ضعیف نام برده اند، رخ داده است. 

وزیر دفاع ایتالیا نیز در خصوص ارسال سلاح های آلمانی به اوکراین از جمله احتمال ارسال تانک های این کشور معتقد است که آلمان کاری را که باید انجام خواهد داد. وی گفت که مشکلات شولتز را درک می کند و سایر کشورها نباید فشار آورند. هر کشوری مستقل است و باید مستقلانه و با توجه به ملاحظات خود تصمیم بگیرد.

وی همچنین خبر داد که در چارچوب کمک های اروپایی و ناتو به اوکراین کشورش قصد دارد تعدادی موشک از جمله موشک های با دقت بالا در اختیار اوکراین قرار دهد.

به نوشته روزنامه آلمانی زبان زوددویچه تسایتونگ، ایالات متحده آمریکا به سبب تردید آلمان در اعطای کمک های نظامی به اوکراین از جمله فرستادن تانک که به اعتقاد واشنگتن تا همین الان هم بسیار دیر شده، خشمگین است. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا به شدت اقدامات آلمان را در این رابطه مورد انتقاد قرار داده و گفته است که آلمان نباید در جلوگیری از وقوع اشتباه تاریخی تردید به خود راه دهد و برای رسیدن به پیروزی نهایی تردید داشته باشد.

منبع: ایل جورناله (ایتالیا) / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: آلمان اوکراین اروپا روسیه روسیه و اوکراین مناقشات روسیه و اوکراین حمله روسیه به اوکراین آلمان و روسیه آلمان و اوکراین تانک های آلمانی ایالات متحده امریکا امریکا و روسیه امریکا و آلمان


( ۱۹ )

نظر شما :