ایران حمله آمریکا به اهداف غیرنظامی در دیرالزور سوریه را محکوم کرد

۰۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۵:۱۰ کد : ۲۰۱۸۴۷۸ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با محکوم کردن حمله ارتش آمریکا به اهداف غیرنظامی در شهر دیرالزور سوریه، گفت: مستشاران ایران بنا به درخواست دولت سوریه و با هدف کمک به این کشور برای مبارزه با تروریسم در سوریه حضور داشته و در جهت کمک به برقراری صلح و ثبات و امنیت پایدار، در کنار سوریه خواهند بود.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی، شنبه شب(۵ فروردین) در یک موضع گیری رسانه‌ای تاکید کرد: استمرار حضور غیرقانونی نظامی آمریکا و اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه و حمله به اهداف مختلف در این کشور، نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی این کشور است.

وی  با اشاره به اقدامات بی‌ثبات‌کننده رژیم صهیونیستی و سکوت یا همراهی آمریکا با این رژیم جعلی، افزود: ادعای آمریکا مبنی‌بر حضور در سوریه برای مبارزه با داعش که خود در ایجاد آن نقش اساسی داشته، صرفاً بهانه‌ای برای ادامه اشغالگری و غارت ثروت‌های ملی سوریه از جمله منابع انرژی و غلات این کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با رد اتهامات مقامات سیاسی و نظامی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: مقامات آمریکا همواره اتهامات بی‌اساس و اثبات‌نشده‌ای را مطرح و بر مبنای آن قضاوت می‌کنند، اما کاخ سفید بداند که این روش منسوخ شده است.

کنعانی افزود: هرگز فراموش نخواهد شد که سردار سلیمانی و مستشاران ضدتروریسم ایرانی، نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در کنار نیروهای مسلح و ملت سوریه داشته‌اند و اکنون نیز مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست دولت سوریه و با هدف کمک به این کشور برای مبارزه با تروریسم در سوریه حضور داشته و در جهت کمک به برقراری صلح و ثبات و امنیت پایدار، در کنار سوریه خواهند بود.

انتهای پیام


( ۳ )

نظر شما :