انتقادات شدید حقوق بشری از منامه

شکنجه زندانیان در بحرین زخم های ماندگاری برجای می گذارد

۱۲ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۰ کد : ۲۰۱۸۵۵۲ اخبار اصلی خاورمیانه
زندانیان سیاسی و زندانیان عقیدتی در بحرین، به علت شکنجه ها و انواع بدرفتاری ها در زندان های این کشور، از عواقب ماندگار این گونه اقدامات رنج می کشند. به علت سرکوب شدید اعتراضات مسالمت آمیز در دهه اخیر توسط حکومت بحرین، دیده بان حقوق بشر و دیگر سازمان های بین المللی، دولت بحرین را هدف انتقادات شدید خود قرار داده اند.
شکنجه زندانیان در بحرین زخم های ماندگاری برجای می گذارد

دیپلماسی ایرانی: زندانیان سیاسی و زندانیان عقیدتی در بحرین، به علت شکنجه ها و انواع بدرفتاری ها در زندان های این کشور، از عواقب ماندگار این گونه اقدامات رنج می کشند.

به نقل از گزارش سازمان حقوق بشر و دموکراسی آمریکایی در بحرین، این سازمان غیرانتفاعی در مصاحبه های خود با زندانیان و بررسی گزارش های پزشکی این افراد از عدم توانایی این انها برای اداره زندگی روزمره وعادی خود به علت زخم ها و آسیب های جسمی و روحی وارد آمده در دوران حبس خود پرده برداشته است.

در گزارش این سازمان، به نقل از یکی از قربانیان، وی هنگام استحمام دستگیر و برهنه در خیابان روی زمین کشیده شده و آماج ضرب و شتم ماموران بحرینی قرار گرفته است. در ناخودآگاه وی خشم و ترسی عمیق برای احتمال دستگیری دوباره و وقوع حادثه برای نزدیکان و خانواده خود، ایجاد شده است. وی به علت تهدید های نیروهای امنیتی، به روانشناس مراجعه نکرده است.

قربانی دیگری گفت: «وی هنگام بازجویی وادار به برهنه شدن شده است و ماموران امنیتی زندان به وی تعرض کرده اند و وی را آماج شلاق، توهین و تهدید ها به تکرار تجاوز صورت گرفته و به قتل رساندن کودکان وی قرار داده اند.» وی پس از آزادی، دچار اختلال تمرکز، عدم توانایی برای تصمیم گیری، بیزاری شدید از خود شده است  و به خودکشی می اندیشد.

به نقل از این سازمان، خدمات سلامت روانی در زندان های بحرین وجود ندارد و مقامات بحرینی با محروم کردن زندانیان از ساده ترین خدمات درمانی، زندانیان را شکنجه می کنند. اما مقامات بحرینی همواره گزارش های منتشر شده درباره اقدامات نفرت انگیز و رفتارهای خشونت آمیزبا زندانیان را رد کرده اند.

تاثیرات روانی شکنجه، روی زندگی اجتماعی قربانیان و نحوه برخورد این افراد با دیگران و محیط اجتماعی خود تاثیر می گذارد. مرد ها به علت خواست خود برای حفظ ظاهر، به روانشناس مراجعه نمی کنند و زنان نیز به علت تجربه تعرض جنسی در زندگی اجتماعی و روابط صمیمانه خود با مشکلات و چالش های گسترده ای روبرو می شوند.

به علت سرکوب شدید اعتراضات مسالمت آمیز در دهه اخیر توسط حکومت بحرین، دیده بان حقوق بشر و دیگر سازمان های بین المللی، دولت بحرین را هدف انتقادات شدید خود قرار داده اند.

الجزیره
 

کلید واژه ها: بحرین شکنجه دیده بان حقوق بشر سازمان حقوق بشر و دموکراسی آمریکایی


( ۳ )

نظر شما :