مردم آمریکا من را می شناسند

۰۷ مرداد ۱۳۸۷ | ۱۵:۵۲ کد : ۲۳۷۲ گفتگو
گفت و گوى مجله نيوزويک با جان مک کين، نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا
مردم آمریکا من را می شناسند
شما برای صراحت ارزش قائلید.
با صراحت هم پاسخ تان را خواهم داد.
 
اخیراً به خاطر برخی صحبت های اشتباه در حوزه سیاست خارجی مورد انتقاد شدید قرار گرفته اید. بعضی گزارش های خبری می گویند که سن شما ممکن است اذیتتان کند. چه توضیحی راجع به گاف های خودتان دارید؟
بیشتر روز را مشغول صحبت در تالار شهر و با مردم هستم- با کسانی مانند شما. گهگاه لغزش هایی هم دارم. اما می دانید، هیچ وقت نشده است کسی بلند شود و بگوید:« هی سناتور مک کین! گاف دادی ». آنها بلند می شوند و می گویند:« چطور در این خانه بمانم؟ چطور شغلم را حفظ کنم؟ چطور از پس هزینه های رانندگی تا محل کار بربیایم؟ » و از این قبیل. و دیگر اینکه برخی از این « گاف »ها واقعاً گاف نبوده اند، اما این طور وانمود شده اند. اما شکایتی ندارم. مشکلی نیست. مردم آمریکا من را می شناسند.
 
راجع به شکنجه و استفاده از روش های خشن بازجویی، چرا باید حساب سیا از نیروهای مسلح جدا باشد؟
چون سیا در ایالات متحده و در توانایی ما برای نبرد با تروریست ها جایگاه ویژه ای دارد. اما ما به وضوح مشخص کرده ایم که آنها نمی توانند کنوانسیون ژنو و قانون برخورد با بازداشت شدگان [Detainee Treatment Act] را که شکنجه را ممنوع کرده اند- نقض کنند. نباید هیچ گاه کسی را شکنجه کنیم، اما سوءتعبیرها از جانب کسانی صورت می گیرد که اصلاً سر از قانون برخورد با بازداشت شدگان و کنوانسیون ژنو سر در نمی آورند.
 
به نظر شما دمیتری مدودف آلت دست ولادیمیر پوتین است؟ و اگر روسیه متحد ما گرجستان را تهدید یا به آن حمله کند، پاسخ شما چه خواهد بود؟
خب من نمی توانم بر اساس فرضیات نظر بدهم، اما می توانم به شما بگویم که... ماهیت رابطه بین پوتین و مدودف مشخص نیست، اما هر چه که هست قطعاً نگران کننده است، و هم چنین برخورد آنها با همسایگانشان، به ويژه عدم همکاری شان با ما در زمینه برنامه هسته ای ایران.

نظر شما :