مدودوف و اوباما به زودى با يکديگر ديدار مى‌کنند

۱۹ آبان ۱۳۸۷ | ۲۱:۱۶ کد : ۳۱۵۲ آمریکا
دفتر دمیتری مدودوف، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، وی با باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب امریکا در آینده‌ای نزدیک دیدار کرده و در باره کاهش تنش‌ها در روابط دو جانبه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
مدودوف و اوباما به زودى با يکديگر ديدار مى‌کنند

دفتر دمیتری مدودوف، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، وی با باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب امریکا در آینده­ای نزدیک دیدار کرده و در باره کاهش تنش­ها در روابط دو جانبه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

 

کاخ کرملین با صدور این بیانیه اعلام کرد، دو طرف در گفت و گوی تلفنی خود بر ضرورت انجام این دیدار توافق کردند و قرار است به زودی این دو رئیس جمهور با یکدیگر ملاقات کنند.

 

در این بیانیه بر اهمیت روابط روسیه و ایالات متحد نه تنها میان دو کشور بلکه برای جامعه جهانی به طور کل تاکید شده است. همچنین دو طرف بر ضرورت ایجاد وحدت و یکپارچگی در تلاش­ها برای رویارویی با بحران­ها و مشکلات جهانی به ویژه میان روسیه و ایالات متحد که مسئولیت­های مشترکی بسیاری در مسائل جهانی دارند، تاکید کرده­اند.

 

سخنگوی کرملین نیز ضمن تایید این تماس تلفنی و توافق دو طرف بر انجام این دیدارها از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرد و تنها گفت، رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی خود با رئیس جمهوری منتخب امریکا، انتخابش را به این سمت تبریک گفت.

 

در همین رابطه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه 5 نوامبر اعلام کرد، احتمالا روسای جمهوری امریکا و روسیه در روز شنبه آینده در نشست کشورهای گروه 20 که قرار است در واشنگتن برگزار شود با یکدیگر دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

 

روابط مسکو و واشنگتن بر سر توسعه ناتو، استقرار سپر دفاع موشکی در مرزهای اروپایی روسیه و در خاک کشورهای چک و لهستان و جنگ گرجستان و اوستیای جنوبی به شدت به تنش کشیده شد به گونه­ای که دو طرف تا مرز قطع روابط دیپلماتیک با یکدیگر نیز پیش رفتند.     


نظر شما :