جنرال موتورز خود را براى اعلام ورشکستگى آماده مى‌کند

۲۵ فروردین ۱۳۸۸ | ۰۱:۴۸ کد : ۴۳۴۹ آمریکا
منابع آگاه اعلام کردند، جنرال‌موتورز حتى اگر در هفته‌ جارى تلاش‌هاى عميق‌ترى براى نجات اين شرکت انجام شود، به سرعت خود را براى ورشکستگى آماده مى‌کند.
جنرال موتورز خود را براى اعلام ورشکستگى آماده مى‌کند

منابع آگاه اعلام کردند، جنرال‌موتورز حتى اگر در هفته‌ جارى تلاش‌هاى عميق‌ترى براى نجات اين شرکت انجام شود، به سرعت خود را براى ورشکستگى آماده مى‌کند.

به گفته این منابع احتمالا جنرال‌موتورز در پى تشکيل يک شرکت جديد با تمرکز روى بهترين دارايى‌هايش است.

همچنين گزارش شده است که جنرال‌موتورز براى سال جارى کاهش 46 درصد از بدهى‌هاى خود و همچنين تعديل 47 هزار نفر از نيروهايش را در دستور کار قرار داده و در اين زمينه موافقت خزانه‌دارى امريکا را نيز جلب کرده است.

 به گزارش رويترز، اين در حاليست که رئيس‌جمهوری امريکا چندى پيش تاکيد کرد، اگر جنرال‌موتورز به اصلاح ساختار در اين شرکت دست نزند، هيچ کمکى به اين شرکت پرداخت نخواهد شد.

در همین رابطه فريترز هندرسون مديرعامل جديد جنرال‌موتورز در مصاحبه با روزنامه فايننشيال تايمز گفت: «در صورتى که هيچ چاره ديگرى نداشته باشيم و اعلام ورشکستگى تنها راهکارى پيشروى ما باشد، حتما دست به اين کار خواهيم زد.»

 جنرال‌موتورز در هفته جارى هشدار داد که خطر ورشکستگى اين شرکت به شدت افزايش يافته و براى اعلام ورشکستگى آماده است.

جنرال‌موتورز همچنين اعلام کرد، آماده است تا ماه ژوئن ورشکستگى خود را اعلام کند.

با اين وجود رئيس جمهوری امريکا 60 روز به بزرگترين خودروساز اين کشور فرصت داده است تا اصلاح ساختار مناسب را در اين شرکت اعمال کند.

مديرعامل جديد جنرال‌موتورز همچنين سلطه دولت امريکا بر اين شرکت را تکذيب کرد و در گفت و گو با شبکه ان‌بى‌سى گفت: «دولت امريکا به هيچ‌وجه در اداره جنرال‌موتورز دخالتى ندارد. دستورات دولت و در عين حال وظايف جنرال‌موتورز کاملا روشن بوده، اما اين به آن معنا نيست که دولت امريکا بخواهد در امور داخلى جنرال‌موتورز دخالت کند. اظهارات مقام­های امريکايى در راستايى است که جنرال‌موتورز بتواند وظايف خود را به درستى انجام دهد.»

وى همچنین گفت: «جنرال‌موتورز به ماليات دهندگان امريکايى احترام مى‌گذارد و تا جايى که بتواند از حقوق آن‌ها دفاع خواهد کرد. يکى از شادترين روزهاى زندگى من روزى خواهد بود که ما بتوانيم وام دريافتى را بازپرداخت کنيم.»

در همین حال يکى از سخنگويان کاخ سفيد گفت: «کاخ سفيد ترجيح مى‌دهد که جنرال‌موتورز اصلاح ساختار کند تا اين‌که ورشکسته شود.  رئيس‌جمهوری امريکا به طور جدى از اصلاح ساختار عميق در جنرال‌موتورز حمايت مى‌کند و به هيچ‌وجه قصد دستور دادن به اين شرکت را ندارد. حتى در صورتى که ورشکستگى تنها راه جنرال‌موتورز باشد، بايد در مورد اين موضوع نيز بحث و بررسى شود.»

 


نظر شما :