نمايندگان سنا خواستار تشديد تحريم بنزين عليه ايران شدند

۳۱ مرداد ۱۳۸۸ | ۲۳:۴۹ کد : ۵۴۶۵ اخبار اصلی
در حالى که هنوز تحريم بنزين ايران در سنا به تصويب نرسيده است، دو تن از نمایندگان مجلس سنا از کاخ سفید خواستند تا تحریم بنزین ایران شامل شرکت‌ها و موسساتی که با ایران در این زمینه همکاری می کنند نیز بشود.
نمايندگان سنا خواستار تشديد تحريم بنزين عليه ايران شدند

دو تن از سناتورهای مجلس سنای امریکا از دولت این کشور خواستند تحریم‌های بنزینی خود را علیه ایران به روز کند و شرکت‌هایی را که با ایران در واردات بنزین و تامین قطعات و ابزارهای استخراج نفت همکاری می‌کنند نیز مورد تحریم قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژوزف لیبرمن و جان کیل دو سناتور امریکایی از دولت امریکا خواستند علاوه بر تحریم بنزین ایران، شرکت‌هایی را که به ایران بنزین می‌فرستند را نیز مورد تحریم قرار دهند.

لیبرمن مدعی شده هدفش از این تقاضا تنبیه ایران برای گسترش فعالیت‌های هسته‌ایش است.

نزدیک به یک ماه پیش کنگره امریکا طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن در صورتی که ایران به خواسته‌های جامعه غربی تن ندهد، مورد تحریم بنزین قرار خواهد گرفت. این طرح از حمایت شخص باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا برخوردار است.

لیبرمن و کیل از کاخ سفید خواسته‌اند، شرکت‌هایی که به ایران بنزین صادر می‌کنند یا این که برای قطعات مورد نیاز صنعت نفت ایران به این کشور قطعه صادر می‌کنند یا به نوعی در این زمینه با ایران همکاری دارند نیز مورد تحریم قرار گیرند.

کیل درباره ارائه این طرح گفت: «ما تقاضای خود را به عنوان نمایندگان سنا به کاخ سفید داده‌ایم چرا که معتقدیم ایران باید علاوه بر تحریم بنزین از لحاظ تجاری نیز تحت فشار قرار گیرد.»

این دو سناتور همچنین از دولت امریکا خواسته‌اند که فهرست شرکت‌هایی که با ایران همکاری کرده، قطعات و ادوات صنعتی مورد نیاز در صنعت نفت به این کشور صادر می‌کنند یا در تولید و صادرات بنزین به تهران کمک می‌کنند، تهیه و رسما اعلام شوند تا فشارها به تهران بیش از پیش افزایش یابد.

کیل در این باره می‌گوید: «ایران از لحاظ تجاری شریک مهمی برای بسیاری از شرکت‌های بازرگانی و فعال در بازار نفت است. این کشور چهارمین کشور تولید کننده نفت جهان است. با چنین قدرتی ایران به ادامه فعالیت‌های هسته‌ایش ادامه می‌دهد. ما باید کاری کنیم ایران از لحاظ تجاری نیز تحت فشار قرار گیرد.»

این در حالی است که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز روز جمعه رسما خواستار تحریم بنزین ایران شد. منابع خیری گزارش می‌دهند کشورهای بریتانیا، فرانسه و آلمان هم‌صدا با امریکا آمادگی خود را برای تحریم بنزین ایران و اعمال فشارهای بیشتر از طریق وضع تحریم‌های جدید در صورت شکست مذاکرات با تهران اعلام کرده‌اند. این کشورها در تلاشند حمایت روسیه و چین را هم در وضع این تحریم با خود همراه کنند.  


نظر شما :