حمله به بیت امام مقدمه‌ای است برای حمله به خود امام

۱۴ مهر ۱۳۸۸ | ۲۰:۲۳ کد : ۵۹۱۸ سرخط اخبار
حسن روحانی گفت: حمله به بیت امام مقدمه‌ای است برای حمله به خود امام و به انزوا کشیدن فکر ایشان در جامعه.
حمله به بیت امام مقدمه‌ای است برای حمله به خود امام

ایلنا- حسن روحانی که صبح امروز در همایش ملی آینده پژوهی هویت‌های جمعی در ایران سخن می‌گفت، گفت: هویت ایران با هویت امام یکی است. افرادی نادانسته تلاش می‌کنند حضور امام را در جامعه کمرنگ کند زیرا دلشان نمی‌خواهد هویت امام با هویت ملت و جامعه یکی شود.
نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام گفته است میزان رای ملت است. برخی خوششان نمی‌آید و می‌گویند رای ملت باید تشریفاتی باشد. امام از پویایی فقه حرف زدند برخی که با تحجر بیشتر دمساز هستند از این موضوع خوششان نمی‌آید. امام گفته‌اند نظامی‌ها در اهداف سیاسی وارد نشوند ولی برخی از این حرف‌ها خوششان نمی‌آید.
روحانی خاطر نشان کرد: چرا علیرغم تاکید مقام معظم رهبری در روز عید فطر مبنی بر پرهیز از اتهام‌زنی باز هم رسانه‌ها به فضای اتهام دامن می‌زدند؟ چرا اگر از دید ما کسی خطایی کرد آن را فورا علیه انقلاب و اسلام می‌دانیم؟ بزرگ کردن برخی اشکالات کوچک دشمن شاد کن است.
وی تاکید کرد: اگر دنبال هویت ملی هستیم قطب‌بندی نکنید. تکه‌تکه کردن جامعه سهم مهلک برای اتحاد ملی است. باید در پناه احترام به اصول اسلامی و ملی و بهره‌گیری از تجربیات جهانی پیگیری دستیابی به هویت توسعه‌ای پیشگام و الهام بخش براساس اهداف تسلیم شده در سند چشم‌انداز 20 ساله باشیم.
وی ادامه داد: نباید بگوییم دنیا هرچه می‌گوید مهم نیست. برداشت افکار عمومی جهانی از اصولگرایی، اسلام‌گرایی و احترام به سنت‌های اصیل نباید تحت عنوان بنیادگرایی فهمیده شود. الان هویت مقاومت برخی ملت‌های آزاده را به عنوان هویت تروریستی معرفی کردند و این باعث شده است تعامل و حتی کمک به این ملت‌ها با دشواری روبرو شود.
زمانی هم تبليغ و فضاسازی می‌کردند که دولت یا ملت ما یاغی و متمرد است. در برنامه‌ریزی تعامل با دنیا باید این برداشت‌های نادرست را حل کنیم.
وی خاطر نشان کرد: زمانی که حرف از تعامل می‌زنیم برخی می‌گویند تعامل همان تسلیم است. رویتان نمی‌شود بگویید تسلیم، می‌گویند تعامل. در صورتی که ما اکنون در بسیاری از رفتارهای اجتماعی، قانون‌گذاری، مراودات اقتصادی با بهره‌گیری از تجربه جهان غرب امور خویش را پیش می‌بریم و این امر هم به اصول لطمه‌ای وارد نمی‌کند.
روحانی در پایان به استناد نظرسنجی‌های صورت گرفته در سال گذشته از تمایل مردم برای برقراری تعامل مثبت بین مولفه‌های قومی، ملی، دینی و جهانی خبر داد و گفت: اگر حکومت مردم را آزاد بگذارند خودشان رابطه تعاملی و مثبتی بین این مسایل برقرار می‌کنند.

اخبار قبلی

ایران را چه به طرح «ناباکو»، آنها در تأمین نیاز خودشان هم عاجزند
توقف مذاکرات پيوستن ايران به سازمان تجارت جهانى
وعده انگلیس برای بازگشایی بخش ویزای سفارت
مذاکره با امریکا به منزله ایجاد رابطه نیست
منتجب نیا: برخى به دنبال فضاى تشنج و درگيرى هستند
پناهندگی یک عضو کاروان والیبال به ایتالیا
دیدار خاتمی و مرتضی نبوی با حجاریان


نظر شما :