انبارلويى: وابستگى موسوى،خاتمى و کروبى به بيگانگان و منافقين محرز است

۲۶ مهر ۱۳۸۸ | ۱۶:۳۳ کد : ۶۰۰۹ سرخط اخبار
عضو حزب موتلفه اسلامى گفت:موسوى،خاتمى و کروبى به هيچ وجه نمى‌توانند رابطه و وابستگى خودشان را با عوامل بيگانه و منافقين انکار کنند.
انبارلويى: وابستگى موسوى،خاتمى و کروبى به بيگانگان و منافقين محرز است

ایرنا: عضو حزب موتلفه اسلامى گفت:موسوى،خاتمى و کروبى به هيچ وجه نمى‌توانند رابطه و وابستگى خودشان را با عوامل بيگانه و منافقين انکار کنند چرا که اين مهم با ادله متعدد بر همگان به اثبات رسيده و محرز است.
محمد کاظم انبارلويى در گفت و گو با ايرنا تاکيد کرد: مسئوليت تمام حوادث پس از انتخابات به مير حسين موسوى بر مى‌گردد و او و اعوان و انصارش بايد در اين رابطه پاسخگوى ملت و تاريخ ايران باشند.
انبارلويى در پاسخ به نقش موسوى خويينى‌ها در آشوب‌ها و کودتاى مخملى گفت : مهم نيست که چه کسانى در پشت پرده فعاليت کرده‌اند مهم اين است که مير حسين موسوى عامل ايجاد براندازى در کشور است.
وى اضافه مى‌کند: مير حسين موسوى به همراه مهدى کروبى و محمد خاتمى فريب سرويس‌هاى جاسوسى آمريکا و اسراييل را در خصوص کشته شدن ترانه موسوى خوردند.
وى گفت: ترانه موسوى يک فرد نبود بلکه او ترانه‌اى برخاسته از موسوى بود که قصد داشت کشور را به آشوب بکشاند.
انبارلويى اضافه مى‌کند: ديگر دست اين ‪ ۳‬تن براى ملت ايران رو شده است و ما شاهد برقرارى آرامش در سطح جامعه هستيم و دولت مقتدر دکتر محمود احمدى نژاد نيز با صلابت و قدرت به کار خودش ادامه مى‌دهد.
وى ادامه داد:اقتدار و صلابت محمود احمدى نژاد به عنوان رييس دولت دهم در مذاکرات ژنو‪ ۲‬بر همگان به اثبات رسيد. تمام جهانيان به اقتدار و کياست دولت دهم در مذاکرات ژنو ‪ ۲‬پى بردند اما مير حسين موسوى؟ مهدى کروبى و محمد خاتمى نمى‌خواهند بر خواست و نظر ملت ايران سر تعظيم فرو بياورند.

دیدار میرحسین موسوی با سیدمحمد خاتمی




احمدی نژاد آغازگر این فتنه بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ارائه راهکاری برای برون رفت از شرایط فعلی تصریح کرد: اصولگرایان باید به اشتباهات طرف خودی نیز توجه داشته باشند، با بیطرفی به ماجرا بنگرند و قضاوت منصفانه داشته باشند.

دکتر علی مطهری در گفتگو با خبرنگارمهر با اشاره به مخالفان طرح وحدت ملی اظهارداشت: گروهی از اصولگریان و به ویژه طرفداران متعصب دولت معتقدند تا زمانیکه عاملان اصلی فتنه به اشتباهات خود اعتراف نکنند و از مردم عذر خواهی نکنند و یا محاکمه و مجازات نشوند صحبت از وحدت ملی حرف بی معناست چرا که در این صورت وحدت ملی به معنای آنچه آنان "نجات سران فتنه" می خوانند خواهد بود.

وی ادامه داد : اما این دوستان توجه ندارند که احمدی نژاد هم به هر حال در این فتنه نقشی داشته و این حکم هم در مورد ایشان جاری است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر من رئیس جمهور با نحوه خاص مناظره خود و وارد کردن اتهامات به افراد غایب در مناظره ها آغاز کننده این فتنه بود و بعد از پیروزی هم تحریک کننده معترضان بود.

وی با اشاره به ضرورت عذرخواهی دو طرف اصلی ماجرا از مردم خاطرنشان کرد: بنابراین برای التیام وحدت ملی همانطور که موسوی باید به اشتباهات خود اعتراف کرده و از مردم عذرخواهی کند احمدی نژاد هم باید این کار را انجام دهد. درغیر این صورت این فتنه همچنان باقی خواهد ماند.

عضوفراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: بر این اساس دوستان اصولگرای ما باید به اشتباهات طرف خودی نیز توجه داشته باشند، با بیطرفی به ماجرا بنگرند و قضاوت منصفانه داشته باشند.

مطهری مخالفان طرح وحدت ملی را  در دو دسته اصلی برشمرد و یادآورشد: برخی از این افراد از روی اعتقاد اینگونه اظهارنظر می کنند و برخی دیگر به دلیل اینکه ادامه این فتنه و وجود این شرایط نامتعادل به نفع آنها خواهد بود با طرح آشتی ملی به مخالفت برخواسته اند زیرا این افراد در چنین شرایطی راحت تر به اهداف خود می رسند.

خاتمی: پایداری مردم گره گشا است

 پارلمان‌نیوز
-رئیس جمهور سابق کشورمان با تاکید بر اینکه «باید استوار بود و به لطف خداوند امیدوار و به آینده‌ای روشن‌تر از امروز چشم دوخت و دل سپرد و از موانع و مشکلات نهراسید»، تصریح کرد:«آنچه مهم است بیداری و هوشیاری و امیدواری و پایداری خود مردم است که گره‌گشا است و قهرمان راستین کسی است که مردم را قهرمان بداند

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز» به نقل از روابط عمومی دفتر سیدمحمد خاتمی،چند روزی است که هموطنان عزیز از جای جای این کره خاکی سالروز تولد رئیس جمهوری سابق ایران را به اشکال مختلف تبریک گفته و منظومه‌ای از لطف و نیکی سروده‌اند.

در پاسخ به محبت و بزرگواری یکایک عزیزانی که به عناوین مختلف به همین مناسبت در روزهای اخیر اظهار لطف کرده‌اند، سید محمد خاتمی پیام کوتاهی صادر نموده که متن کامل آن در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

زندگی جویبار زلال و دل انگیزی است که از سرچشمه ازل سرازیر شده و تا دریای ابد ادامه خواهد یافت. منتهی
رگ رگ است این آب شیرین و آب شور
در خلایق می رود تا نفخ صور

انسان آگاه و آزاد (مختار) شایسته آن است که زندگیش – که نعمت بزرگ پروردگار است – شیرین باشد ولی افسوس که غفلت یا بداندیشی خود آدمی و یا بدخواهی و ستیزگری بدخواهان و رهزنان بی پروای فضیلت، زندگی را بر بسیاری از مردمان تلخ می‌کند و آگاهان آزاد نیز از دردی که بیشتر مردمان گرفتار جهل و فقر و استبداد و حرمت شکنی قدرت پرستانِ انسان ستیز می‌برند رنج می‌کشند.

اما با یاد خدا، درد انسان و انسانیت را داشتن و برای ما که در این نقطه حساس از سرزمین خدا و این لحظه پر تپش تاریخ زندگی می‌کنیم برای ایران بزرگ و ایرانی سرفراز اندیشه و تلاش کردن راهی است که آیین و وجدان پیش پای ما گذاشته است. باید استوار بود و به لطف خداوند امیدوار و به آینده‌ای روشن‌تر از امروز چشم دوخت و دل سپرد و از موانع و مشکلات نهراسید.

 
منتهی آنچه مهم است بیداری و هوشیاری و امیدواری و پایداری خود مردم است که گره‌گشا است و قهرمان راستین کسی است که مردم را قهرمان بداند و همه تلاش او این باشد که قهرمان اصلی و حقیقی توان و شایستگی خود را باور کند و به میدان بیاید و در آن بماند.خداوند نیز بندگان باورمند و پایدار و آزاده خود را مورد عنایت ویژه خود قرار خواهد داد.

یک سال گذر عمر یعنی یک سال نزدیک‌تر شدن به آنچه سرنوشت گریزناپذیر همه ما است، یعنی درگذشت از این رویه زندگی به لایه پرژرفای زندگی دیگر که جاودان است و امید که همه ما از این سال و سالها توشه ارزنده‌‌ای برگیریم.

از عزیزانی که در همه این مدت مرا نواخته‌اند و این بنده کوچک خداوند را با محبت و حسن نظر خود مورد لطف قرار داده‌اند و در واقع خوبی‌ها و فضیلت‌های خود را به من نسبت داده اند از ژرفای دل سپاسگزارم و به ویژه کسانی که بزرگوارانه به بهانه سالروز تولدم اظهار محبت کرده‌اند (و نام بردن از همه آنها مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شوند(.

این محبت‌ها و بزرگواری‌ها بزرگ‌ترین سرمایه زندگی من است.

خداوند یار و نگهدار همه شما باد!
سید محمد خاتمی
25 /7 /1388  
گزارش بان کی مون از حوادث پس ازانتخابات

البرزنیوز
- بان کی-مون در گزارش خود خطاب به شورای حقوق بشر سازمان ملل، «نگرانی عمیق» خود را درباره مسایل پس از انتخابات بیان کرد.

بنا بر گزارش «مرکز خبری سازمان ملل»، بان کی-مون در حالیکه مناظره های نامزدها طی مبارزات انتخاباتی، سطح بالای مشارکت رای دهندگان در انتخابات 22 خردادماه و راهپیمایی های صلح آمیز پس از انتخابات را به عنوان نشانه های مثبت شور و نشاط حیات سیاسی و مدنی توصیف کرده، از حکومت ایران و اپوزیسیون خواسه تا مسائلشان را به صورتی مسالمت آمیز و از طریق گفت و گو و سازوکارهای قانونی حل کنند
بان کی-مون در گزارش خود می نویسد «برخورد مسوولان با اعتراضات پس از انتخابات در خصوص رعایت آزادی بیان و تجمعات، کاربرد زور در کنترل راهپیمایی ها و رفتار با زندانیان سیاسی نگرانی ها را افزایش داده است«.
دبیر کل سازمان ملل می گوید در پی اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، ده هزار نفر از حامیان کاندیداهای دیگر طی چند روز به خیابان ها ریختند تا به نتیجه انتخابات اعتراض کنند، بنابر گزارش تلویزیون دولتی [ایران] پس از وقوع ناآرامی ها 7 نفر کشته شدند«. 
بان کی-مون تاکید می کند که «هیچ آمار دقیقی در مورد تعداد کشته شدگان حوادث اخیر وجود ندارد، اما گزارش های رسانه ای فراوانی مدعی هستند که طی راهپیمایی ها 20 نفر کشته و تعداد بسیار بیشتری نیز مجروح شده اند«. 
او خاطر نشان می کند که کمیسر ارشد سازمان ملل در رابطه با حقوق بشر یعنی «ناوی پیلای» که مدیریت گروهی از کارشناسان سازمان را بر عهده دارد درباره بکارگیری نیروی پلیس به صورتی افراطی ، بازداشت ها و کشتارهای خود سرانه، بویژه اعمال خشونت بار توسط اعضای شبه نظامیان بسیجی گزارش داده است
با بالا گرفتن اعتراضات، مسوولان با مسدود کردن وب سایت ها، منع آنها از پوشش اخبار و اجرای محدودیت های تازه که از روزنامه نگاران می خواهد پیش از ترک محل کار برای پوشش هر واقعه ای مجوز دریافت کند، رسانه ها را محدود کردند
مسوولان ایرانی همچنین در پی بستن شبکه های اجتماعی و سایر وب سایت هایی هستند که جهت انتشار اطلاعات و تصاویر اعتراضات در سطح جهانی بکار برده می شدند. بان کی-مون به موضوع کشته شدن ندا آقا سلطان نیز پرداخته است.
دبیر کل سازمان ملل در گزارش خود از میان سایر موارد مرتبط با حقوق بشر، موضوع اعدام نوجوانان را به عنوان یک نگرانی ویژه تلقی کرده است؛ «تحمیل مجازات مرگ برای افرادی که پیش از 18 سالگی مرتکب قتل شده اند، بخشی از توافق بین المللی حقوق سیاسی و مدنی و کنوانسیون حقوق کوکان است که جمهوری اسلامی ایران از اعضای این توافقات است«.

کوشنر وارد کابل شد


ايرنا-
کوشنر در ديدار با رنگين دادفر اسپنتا با تاکيد بر همکارى پاريس در بازسازى و تامين امنيت افغانستان، خود را دوست مردم اين کشور معرفى کرد.
وى اضافه کرد که هدف از سفرش به کابل آگاهى از مسايل افغانستان و انتخابات رياست جمهورى و مسايل حاشيه اى آن است.
وى تاکيد کرد که در ديدار با حامد کرزى و عبدالله دو نامزد پيشتاز انتخابات رياست جمهورى اين کشور ، برخى مسايل را مورد مذاکره قرار خواهد داد.
بنا بر اعلام رسانه هاى افغانستان کوشنر امروز در صدر هيات عالى رتبه سياسى وارد کابل شد.
فرانسه بيش از سه هزار سرباز در چارچوب سازمان ناتو در افغانستان مستقر کرده است.
قرار بود امروز نتيجه انتخابات رياست جمهورى افغانستان که 29مرداد ماه برگزار شد، رسما اعلام شود که به نظر مى رسد اين کار تا 48ساعت آتى به تعويق افتاده باشد .

وزارت خارجه و تغییرات عجیب

 ایلنا-
دوره تازه تغییرات در وزارت امورخارجه در سکوت و با آشفتگی و ابهام رو به افزایش ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در تازه ترین تغییرات در حالی که حکم معاونت فرهنگى برای محمد باقر خرمشاد از سوی کامران دانشجو در وزارت علوم صادر شده بود، خبر آمد که منوچهر متکی؛ وزیر امور خارجه خرمشاد را به عنوان معاون آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه به جای علی آهنی منصوب کرده است.
از سوی دیگر، از صبح امروز حسن قشقاوی؛ سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه به محل کار جدید خود معاونت امور کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور نقل مکان کرده است وزارت امور خارجه عملا سخنگو ندارد. همچنین قائمی مهر؛ مدیرکل روابط عمومی وزارت امور خارجه نیز به عنوان سر کنسول ایران در جده منصوب شده و تاکنون خبری مبنی بر معرفی مدیر روابط عمومی جدید منتشر نشده است.
انتصاب جالب دیگر متکی اما در حکم مهدی صفری جلوه‌گر شده است. ”دستیار ویژه“ عنوانی است که به همراه سفیر جدید ایران در لندن برای صفری اعلام شده است، او پیش از این به عنوان معاون اروپای وزارت امورخارجه و نماینده ویژه ایران در امور دریای خزر بود و در سفر اخیر جلیلی به ژنو هم جزو تیم اعزامی همراه جلیلی بود. اما به روال معمول دستیار ویژه باید نقشی مانند ثمره هاشمی را ایفا کند که در اغلب سفرها و دیدارها احمدی نژاد را همراهی کند، در حالی که دستیار ویژه متکی به عنوان سفیر ایران در لندن منصوب شده است.
نکته جالب دیگر به حکم برقعی بر می گردد. برقعی که مدتی است به عنوان قائم مقام وزیر منصوب شده است، قرار است در حوزه دیپلماسی اقتصادی هم به عنوان جدی ترین رویکرد متکی در دولت دهم فعال باشد. در قاعده ای طبیعی فردی که مسئولیت گشایش در دیپلماسی اقتصادی ایران را بر عهده دارد، باید در رفت و آمد دائم بین سفارتخانه های ایران در کشورهای دیگر، ارتباط با وزارت خانه های اقتصادی سایر کشورها و یا تعامل با نهادهایی مانند اتاق بازرگانی ایارن باشد. اما مسلم است که با توجه به سفرهای مداوم وزیر امور خارجه به خارج از کشور، قائم مقام وزیر فردی است که باید در غیاب شخص اول وزارتخانه، مسائل اجرایی و اداری وزارتخانه و ارتباط با سفارتخانه سایر کشور در ایران را کنترل و مدیریت کند. با این توصیف به نظر می رسد که قرار است برقعی در چهار سال آینده با دیپلماسی پشت میزی راه را برای حضور اقتصاد ایران در بازارهای جهانی باز کند.
گفتنی است از فعالیت‌های برقعی از زمان انتصاب تاکنون خبری جز دیدار وی با خانواده شهرام امیری، فردی که به گفته برخی منابع عربی و غربی یک دانشمند اتمی بوده و در عربستان ربوده شده است، منتشر نشده است. همچنین وی با خبرنگاران نیز دیدار و معارفه‌ای نداشته است.
اين در حالى است با توجه مساله تحريم بنزين، معاونت اقتصادى وزارت خارجه که اخيرا با پست قائم مقام دستگاه ديپلماسى ادغام شده،مى‌بايست فعالترين حوزه اين وزارتخانه باشد اما به نظر مى‌رسد با سکوت خود اين بخش را تبديل به غيرفعال‌ترين حوزه کارى در وزارت خارجه کرده است و اگر هم مذاکراتى در اين خصوص انجام مى‌دهند مردم از آن بى‌اطلاع هستند و صرفا بار سنگين تحريم را به دوش مردم مى‌گذارند.
موج تغییرات در سفرا و نمایندگان دیپلماتیک ایران در سفارتخانه های مختلف نیز در سکوت نسبی ادامه دارد، بی آنکه معلوم باشد این تغییرات انبوه تنهایی به جابجایی برخی افراد و صدور حکم ماموریت های خارج کشور منتهی خواهد شد یا فعال و چالاک شدن دستگاهی دیپلماسی کشور؟

دعوت روسیه از ایران و اسرائیل برای برقراری رابطه

 تابناک-
یک مقام ارشد روسی در موضعی عجیب و جنجالی، به موضوعی ورود کرد که برای همگان خط قرمز بودن آن در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران، از هر چیز دیگری روشنتر است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، یک خبرگزاری روسی مدعی شد که «سرگی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای تأکید کرده است که روسیه از اسرائیل و ایران دعوت می‌کند تا روابط میان خویش را برقرار کنند و در این موضوع، هیچ چیز غیر ممکنی هم نمی‌بیند!

بر پایه این گزارش، لاوروف در گفت‌وگویی با خبرگزاری «ریا نووستی»، شبکه تلویزیونی «Russia Today» و رادیو «صدای روسیه»‌با بیان موضوع بالا گفته است: از نظر من، باید در آن راستا تلاش کرد که اسرائیل و ایران روابط میان خود را آغاز کنند و باید پذیرفت که هیچ‌کس نیازی به جنگ ندارد.

 در ادامه انتشار این خبر، رسانه‌های روسی می‌نویسند: اسرائیل برنامه هسته‌ای ایران را که با تولید و برنامه فناوری‌های موشکی و ادبیات خشن همراه شده، تهدید شماره یک برای امنیت رژیم یهود می‌بیند و از جامعه جهانی می‌خواهد که سیاست‌ها خود را نسبت به خنثی‌سازی این تهدید، تشدید سازند.

طرح چنین موضوعی از سوی این مقام ارشد و با نفوذ روسی، در حالی است که ایران حتی پیش از انقلاب اسلامی نیز به خاطر حساسیت‌های مردمی نسبت به موضوع رابطه با رژیم صهیونیستی از اعلام روابط رسمی با این رژیم خودداری می‌کرد. با این حال، مواضع شفاف جمهوری اسلامی ایران در قبال به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی و قرار داشتنش در صف نخست مبارزه با اقدامات نژادپرستانه و اشغال آشکار سرزمین مردم فلسطین، این موضوع را برای همه جهانیان به یقین تبدیل کرده است که موضع ایران در قبال این رژیم، نه تنها سیاسی نبوده بلکه یک خواست مردمی است؛ بنابراین، به نظر می‌رسد این گونه موضعگیری از سوی وزیر خارجه کشوری که به خوبی حساسیت‌های ایران را می‌شناسد، غیر معقول و به نوعی گستاخی به شمار می‌رود.

نخست وزير چين: از وضع تحريم عليه ايران بيزاريم

فارس- دو روز پس از تصويب تحريم بنزين ايران در سناى آمريکا، نخست وزير چين با تاکيد بر گسترش همکارى هاى ايران و چين در بخش نفت و گاز و تجارت از بيزارى کشورش از وضع تحريم هاى جديد عليه ايران خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزارى‌ها "ون جيابائو " که در حاشيه نشست شانگهاى در پکن سخن مى گفت افزود: چين خواهان مبادلات در سطح بالا با ايران، افزايش درک و اعتماد متقابل، توسعه روابط دوجانبه و هماهنگى در امور بين المللى است.
اين سخنان دو روز پس از آن مطرح شد که کنگره امريکا طرح اعمال تحريم هاى جديد عليه ايران را تصويب کرد.
وى همچنين بر حل مسالمت آميز مسئله هسته اى ايران تاکيد کرد و گفت: پکن مايل است به نقش سازنده خود در حل مسالمت آميز مسئله هسته اى ايران ادامه دهد.
تحليلگران اظهارات جيابائو را به معناى هشدارى از سوى اين کشور به امريکا در مورد طرح موضوع تحريم ايران در شوراى امنيت مى دانند.
چين علاوه بر امضاى قراردادهاى متعدد براى توسعه ميدان هاى نفت و گاز ايران بيش از 14 درصد نفت مورد نياز خود را از ايران تامين مى کند.
ايران نيز بخش مهمى از کالاهاى مورد نياز خود را از چين وارد مى کند و حجم مبادلات دو کشور در حال حاضر به 27 ميليارد دلار رسيده است.

اخبار قبلی

نبوی: حاميان موسوی پايبند جمهوری اسلامی اند
کلينتون براى گفت‌وگو درباره ايران به روسيه مىرود
کلینتون: تا ابد منتظر ایران نمی مانیم
تقلب گسترده‌اى در انتخابات افغانستان روى داد
 طرح ده ماده اى اوباما يک فاجعه بزرگ است
اقدام توهین­ آمیز ماموران ترکیه در قبال زنان ایرانی
برلوسکونى: هرگز استعفا نمى‌دهم
دیدار پوتین و معاون اول احمدی نژاد
اگر حق وتو را بردارد شایسته جایزه است
تور اروپایی کلینتون با محوریت موضوع ایران
 حمايت لندن از حق هسته اى ايران
اولین حضور سیاسی چاوز،فرماندهی کودتا

هنوز هم کاپشن مى پوشم !
هيئت آمريکايى از آقاى جليلى خواست با آنها مذاکره کند
هاشمی: آلمان به ایران مدیون است
جلال طالبانی در واشنگتن
تکذیب ملاقات با مقامات امریکایی در واشنگتن
خانه تکانی متکی
باراک اوباما در عراق
پارس جنوبی، این بار در اختیار هندی ها


 


نظر شما :