فرصت 2 روزه ایران برای واکنش به پیش نویس

۲۹ مهر ۱۳۸۸ | ۱۸:۵۵ کد : ۶۰۶۷ سرخط اخبار
مديرکل آژانس بين‌المللى انرژى اتمى گفت که بعد از گفت‌وگو بين ايران، روسيه‌‌‌‌ و آمريکا، پيش‌نويس قراردادى براى تصويب تا روز جمعه به پايتخت اين سه کشور ارسال خواهد شد.
فرصت 2 روزه ایران برای واکنش به پیش نویس

ايلنا‌» :محمد البرادعى»، مديرکل آژانس بين‌المللى انرژى اتمى چند دقيقه پس از آغاز دور سوم مذاکرات هسته‌اى ايران در وين گفت که بعد از گفت‌وگو بين ايران، روسيه‌‌‌‌ و آمريکا، پيش‌نويس قراردادى براى تصويب تا روز جمعه به پايتخت اين سه کشور ارسال خواهد شد.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزارى فرانسه، وى افزود:‌ «تهران تا روز جمعه فرصت دارد تا روز جمعه نظر خود را درباره اين پيش‌نويس ارايه کند
اين سخنان البرادعى در حالى مطرح شد که مذاکرات هسته‌اى بين ايران، آمريکا، روسيه و کارشناسان آژانس انرژى اتمى که از 19 اکتبر در مقر آژانس در وين آغاز شد، صبح امروز ساعت 11.30 دقيقه به وقت محلى از سر گرفته شد.
از سوى ديگر، منابع نزديک به مذاکرات وين اعلام کردند که فرانسه با دورى جستن از رفتار گذشته و کوتاهى در عمل به تعهدات هسته‌اى سابق خود در قبال جمهورى اسلامى ايران، متعهد شد تا رفتار گذشته خود را تصحيح و به تعهدات جديد پايبند باشد.
به گفته اين منابع، نماينده فرانسه در مذاکرات وين امروز ـ‌چهارشنبه‌ـ همچنين خواستار وساطت مديرکل آژانس بين‌المللى انرژى اتمى نزد تهران شد تا پاريس بتواند در قرارداد تامين سوخت رآکتور تهران حضور داشته باشد.
يک منبع آگاه ديگر نيز تاکيد کرد: «فرانسه با اين اقدام در پى تصحيح رفتار گذشته و اصلاح کارنامه خود در تعامل هسته‌اى با ايران است تا در نتيجه تهران بپذيرد، پاريس يکى از طرف‌هاى قرارداد با ايران براى تامين سوخت هسته‌اى رآکتور تحقيقاتى تهران باشد
تهران هنوز واکنشى به اين درخواست فرانسه نشان نداده است.
ايران در آستانه مذاکرات وين در اعتراض به کوتاهى فرانسه در عمل به تعهدات سابق هسته‌اى خود در برابر تهران، پاريس را از قرارداد پيشنهادى تامين سوخت رآکتور تهران حذف کرد.
همچنين طبق گزارش‌هاى منتشر شده، مذاکره‌کنندگان ايرانى و آمريکايى روز گذشته در حاشيه نشست وين، مستقيم ديدار کردند.
»
محمد البرادعی»، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، در پايان اين مذاکرات گفت که هر چند اين گفت‌وگوها پيشرفتى کمتر از حد انتظار داشته است اما همچنان دنبال مى‌شود.
البرادعی همچنين گفت: «تمام روز را به مذاکرات دوجانبه و سه‌جانبه گذرانديم و هرچند موضوع پيچيده‌ای است اما مذاکرات در حال پيشرفت است
يکی از مسئولان آمريکايی نيز بعد از برگزارى گفت‌وگوها گفت که هيئت نمايندگی اين کشور در وين با نمايندگان ايران در دفتر محمد البرادعی ديدار و درباره پيشنهاد ارسال اورانيوم غنى‌شده به خارج از ايران برای تبديل به سوخت مورد نياز تهران، مذاکره کرد.

تناقض در رفتار مجلسی ها

در چند روز گذشته بحث شکایت 100 تن از نمایندگان مجلس از میرحسین موسوی در رسانه های دولتی از سوی برخی نمایندگان از جمله حمید رسایی، نماینده حامی دولت منتشر شد. اما امروز محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد.  

به گزارش ایلنا وی در پاسخ به سوالی که به تلاش رسایی برای اعلام شکایت جمعی از نمایندگان از میرحسین موسوی اشاره داشت گفت: "بنده از این موضوع اطلاع ندارم اما سیاست‌های نظام در چارچوب رهنمودهای رهبری است و بدنه مجلس و عموم ملت نیز از این سیاست‌ها حمایت و پشتیبانی خواهند کرد."

اما ساعتی بعد این خبرگزاری فارس بود که با درج خبری به نقل از روح الله حسینیان، رئيس فراکسيون انقلاب اسلامى مجلس به نوعی صحت ماجرای شکایت نمایندگان از میرحسین موسوی را تایید کرد.

به گزارش فارس حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان حاشيه جلسه علنى روز چهارشنبه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگاران فارس و ايرنا در خصوص نمايندگان شکايت‌کننده از ميرحسين موسوى نامزد شکست خورده انتخابات رياست جمهورى دهم گفت: اين نمايندگان تعدادشان حدود 100 نفر است و اسامى آنان کاملا مشخص است.
وى در پاسخ به سئوال دیگری مبنى بر اينکه نمايندگان شاکى از موسوى تحت شرايط خاصى اين اقدام را انجام داده و آيا الان خواستار پس گرفتن آن هستند، افزود: هر فردى آزاد است امضاى خود را پس بگيرد اما اين امضاها در شرايط خاصى نبوده است.
وى در عين حال تاکيد کرد: اميدواريم نمايندگان مجلس به عنوان نماينده مردم توانسته باشند خواست آنان را در اين خصوص تحقق دهند.
رئيس فراکسيون انقلاب اسلامى مجلس در پاسخ به اينکه علت تحويل شکايت نمايندگان از موسوى چه بوده است خاطرنشان کرد: امضاى اين نامه از مدت‌ها پيش تداوم داشته و به دليل برخى مشکلات به تعويق افتاد که البته هنوز هم شمارى از نمايندگان ملت خواستار امضاى اين شکايت از ميرحسين موسوى هستند.
کلهر اسم رمز عملیات نرم را کشف کرد

مشاور رسانه‌اى رئيس‌جمهور از اسم رمز عمليات نرم دشمن درباره کشور پرده برداشت و گفت: مدآ پس از آژاکس در 22 خرداد اسم رمز عمليات دشمن است.

به گزارش خبرنگار فارس، مهدى کلهر در حاشيه شانزدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزارى‌ها گفت: مدآ سلطان قدرتمند و جائرى است که براى پيروزى بر رقيبان خود فرزندان آن‌ها را مى‌خورد.
وى همچنين از دست داشتن عواملى در داخل کشور براى اعزام فرزندش پرده برداشت و گفت: من يک جريان جنگ رسانه‌اى و نرم پيچيده را در اين کار مى‌بينم.
کلهر افزود: نرگس مى‌ترسد در بازگشت مجبور به پاسخگوى به بعضى سئوالات درباره اين جريان باشد و لذا از اين کار گريزان است.

اخبار قبلی

آزادی مطبوعات در ایران:رتبه سوم از آخر

کسری بودجه 14 میلیارد دلاری دولت
انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد
هاشمی رفسنجانی سردار فداکار جمهوری اسلامی است
انبارلويى: وابستگى موسوى،خاتمى و کروبى به بيگانگان و منافقين محرز است
نبوی: حاميان موسوی پايبند جمهوری اسلامی اند
کلينتون براى گفت‌وگو درباره ايران به روسيه مىرود
کلینتون: تا ابد منتظر ایران نمی مانیم
تقلب گسترده‌اى در انتخابات افغانستان روى داد
 طرح ده ماده اى اوباما يک فاجعه بزرگ است
اقدام توهین­ آمیز ماموران ترکیه در قبال زنان ایرانی
برلوسکونى: هرگز استعفا نمى‌دهم
دیدار پوتین و معاون اول احمدی نژاد
اگر حق وتو را بردارد شایسته جایزه است
تور اروپایی کلینتون با محوریت موضوع ایران
 حمايت لندن از حق هسته اى ايران
اولین حضور سیاسی چاوز،فرماندهی کودتا
هنوز هم کاپشن مى پوشم !
هيئت آمريکايى از آقاى جليلى خواست با آنها مذاکره کند
هاشمی: آلمان به ایران مدیون است
جلال طالبانی در واشنگتن

 


نظر شما :