سارا پیلن : اوباما به ایران حمله نکند رای نمی آورد!

۱۹ بهمن ۱۳۸۸ | ۱۹:۴۳ کد : ۶۹۳۲ سرخط اخبار
سارا پیلن : اوباما به ایران حمله نکند رای نمی آورد!

عصر ایران سارا پیلن فرماندار سابق آلاسکا و نامزد معاونت جان مک کین رقیب انتخاباتی جمهوریخواه باراک اوباما در انتخابات نوامبر 2008 ، در سخنانی در شبکه فاکس نیوز ، بدون اینکه به اوباما توصیه ای درباره جنگ با ایران بکند ، گفت که جنگ با ایران می تواند برگ برنده اوباما برای انتخاب شدن در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 2012 باشد .
پیلن که با بستن قرار دادی با شبکه فاکس نیوز یکی از تحلیلگران سیاسی این شبکه محافظه کار آمریکایی است ، در برنامه " کریس والاس " (یکی از مجریان مشهور این شبکه) و در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره دورنمای انتخاب اوباما در انتخابات آتی ریاست جمهوری امریکا و اینکه پیروزی یا شکست اوباما به چه فاکتورهایی مرتبط است ؟ گفت ":عوامل مختلفی ( در انتخاب مجدد اوباما ) دخیل اند . بستگی به این دارد که او می تواند  به خوبی از " کارت جنگ " در 3 سال آینده استفاده کند یا نه ؟ اگر او در سه سال آینده تصمیم به جنگ با ایران بگیرد و یا اینکه حمایت بیشتر و قاطعی از اسراییل نشان دهد ، می تواند در  انتخاب او در سه سال آینده تاثیر گذار باشد ، چرا که من معتقدم اگر اننتخابات همین امروز برگزار شود  اوباما شکست خواهد خورد ".
پیلن در ادامه در پاسخ به سوال والاس درباره اینکه : ایا او با این گفته ، اوباما را تشویق به جنگ با ایران می کند یا نه ؟ " گفت": من به او توصیه نمی کنم ، من می گویم اگر او این کارها را انجام دهد وضعیت او در افکار عمومی داخلی به گونه ای قابل توجه تغییر خواهد کرد . من معتقدم اگر اوباما در حمایت از متحدانمان و در مقابله با دشمنانمان قاطعیت و جدیت نشان دهد ، نظر  افکار عمومی آمریکا تا حدود زیادی نسبت به او تغییر خواهد کرد ".
پیلن در حالی این اظهارات را بر زبان راند که چندی پیس " دانیل پایپز " از تحلیلگران نومحافظه کار سیاست خارجی  آمریکا در مقاله ای در مجله محافظه کار " نشنال ریویو "  توصیه مشابهی را به اوباما کرده بود .
پایپز در آن مقاله نوشته است   : "  اوباما می تواند با بمباران (جنگ با ) ایران ، تداوم ریاست جمهوری خود در آمریکا را تضمین کند " .
منتقدان اوباما ( به ویژه نو محافظه کاران) معتقدند که وی در یک سال گذشته و در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا ، در برابر کشورهای متخاصم واشنگتن برخورد قاطع و " سفت و سختی " از خود نشان نداده و تاکید زیاد او بر مساله " تعامل " ( Engagement ) با کشورهای دشمن آمریکا و نیز عدم جدیت او در حمایت از متحدان ،در صحنه جهانی به عنوان  نشانه ای از ضعف واشنگتن تعبیر شده است .
پیلن در حالی این توصیه ها را به اوباما ارایه می دهد که نتایج آخرین نظر سنجی های انجام شده نشان می دهد که 71 درصد از آمریکایی ها معتقدند که او حتی نباید فکر اینکه در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری به عنوان گزینه جمهوریخواهان با اوباما رقابت کند را در سر بپروراند .

تاجزاده از خودش دفاع نکرد

دادگاه مصطفی تاجزاده عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و مشارکت امروز برگزار شد.

به گزارش کلمه فخر السادات محتشمی پور همسر تاج زاده در باره دادگاه امروز خبر داده است که “امروز دادگاه دوم همسرم در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تشکیل شد

به گفته محتشمی پور،تاجزاده  طبق روال گذشته و همانطور که پیش از این در دادگاه قبل اعلام کرده بود، ضمن رد کلیه اتهامات، از حق دفاع خود استفاده نکرد.

تاجزاده ضمن تشکر از وکلای محترمش به خاطر زحماتی که کشیده بودند، به ایشان نیز اجازه دفاع نداد.

سید مصطفی تاجزاده گفت: قاضی می تواند حکمش را صادر کند و این را من در پایان دادگاه قبلی هم گفتم.

سفر نتانیاهو به مسکو برای صحبت در مورد ایران

نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستى يکشنبه آينده براى گفت‌وگو با مقام‌هاى مسکو درباره برنامه هسته‌اى ايران، عازم روسيه مى‌شود.
به گزارش ايلنا به نقل از جرزالم پست، مقام‌هاى رژيم‌صهيونيستى اعلام کردند که تلاش براى همسو کردن مواضع روسيه در قبال ايران، مهم‌ترين محور دستور کار سفر «بنيامين نتانياهو» به مسکو است.
اين سفر نخستين ديدار رسمى نتانياهو از روسيه به‌عنوان نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستى است. وى ماه سپتامبر گذشته نيز طى سفر «محرمانه‌اى» که کمتر از 24 ساعت طول کشيد به روسيه سفر کرد ولى اين موضوع به‌سرعت توسط رسانه‌ها فاش شد.
مقام‌هاى رژيم‌صهيونيستى همچنين تلاش‌هاى بى‌نتيجه‌اى را براى منصرف کردن روسيه از فروش سيستم دفاعى S-300 به ايران انجام داده‌اند.
طبق اين گزارش، مجهز شدن ايران به اين سيستم که قابليت دفاعى اين کشور را افزايش مى‌دهد، نگرانى شديد تل‌آويو را به‌دنبال داشته است ولى مقام‌هاى روسيه همواره تاکيد مى‌کنند که اين سيستم‌ها جنبه دفاعى داشته و دليلى براى عدم صدور آنها به ايران وجود ندارد.
مدیر عامل شرکت «روس آبارون اکسپورت» پيش از اين در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که این شرکت مشکلی برای صدور سیستم‌های پدافند موشکی S-300 به ایران نمی‌بیند.
«آناتولی ایسایکین» با اعلام اين‌که عرضه سيستم دفاعى S-300 به هيچ‌عنوان با قوانين بين‌المللى تضادى ندارد، تاکيد کرد که اين سيستم جنبه دفاعى دارد و نه تهاجمى.
قرارداد عرضه سیستم‌های S-300 به ایران ماه دسامبر سال 2005 ميلادى امضا شده بود اما رسماً از اجرايى شدن این قرارداد گزارشى منتشر نشده است.
سامانه دفاع هوايى S-300 ویژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه‌های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن است.
این سیستم قادر به نابود کردن اهداف بالستیک بوده و از قابلیت وارد کردن ضربه به اهداف زمینی نیز برخوردار است. جديدترین مدل سیستم S-300 می‌تواند هواپیماهای دشمن را در فاصله 150 کیلومتری و ارتفاع 27 کیلومتری نابود کند.
پیش از اين روسیه مجموعه‌های ضدهوایی موشکی تور-ام1 را با برد شلیک 12 کیلومتر و ارتفاع پرواز موشک 6 کیلومتر به ايران عرضه کرده بود.

شش سال حبس تعزیری، این بار برای امین زاده

وکيل مدافع محسن امين‌زاده از محکوميت موکلش به شش سال حبس تعزيرى از سوى شعبه 15 دادگاه انقلاب خبر داد و گفت که در مهلت قانونى نسبت به راى دادگاه بدوى اعتراض خواهد کرد.

دکتر عباس شيرى در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار کرد: راى صادره از سوى شعبه 15 دادگاه انقلاب براى محسن امين‌زاده رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان امروز به اين جانب ابلاغ شد و موکل در مورد اتهام اجتماع و تبانى به قصد برهم زدن امنيت کشور و همچنين تبليغ عليه نظام از طريق مصاحبه با شبکه‌هاى خارجى جمعا به شش سال حبس تعزيرى محکوم شد.

وى با بيان اين‌که دادگاه پرونده را در مورد اتهام توهين به رييس‌جمهور مفتوح نگه داشت که متعاقبا آن را رسيدگى و راى صادر کند، گفت: دادگاه به استناد ماده 610 قانون مجازات اسلامى 5 سال حبس و به استناد ماده 500 قانون مجازات اسلامى يک سال حبس براى موکل در نظر گرفته است.

وى در پايان يادآور شد: اينجانب با ارائه درخواست تجديدنظرخواهى ضمن رد اتهامات در مهلت قانونى نسبت به راى دادگاه بدوى اعتراض خواهم کرد.

جوابیه ضرغامی به نامه سید حسن خمینی

رئيس سازمان صداو سيما با انتشار نامه‌اى در خصوص برنامه شاخص به نامه سيدحسن خمينى پاسخ گفت.

به گزارش فارس، در روزهاى گذشته سيدحسن خمينى با انتشار نامه‌اى به رئيس سازمان صداوسيما از برنامه «شاخص» گلايه کرده بود.
بنابراين گزارش، سيد عزت الله ضرغامى امروز با انتشار نامه‌اى به سخنان حسن خمينى پاسخ گفته که عين آن در ادامه مى‌آيد:

بسمه تعالى

جناب حجت الاسلام و المسلمين حاج سيد حسن خمينى

با سلام ، متقابلاً ايام خجسته سى و يکمين دهه فجر پيروزى انقلاب بزرگ اسلامى را به شما و خانواده معظم امام راحل (ره) تبريک مى‌گويم و سلامتى و دوام عمر شما را از خداوند متعال خواهانم. به اطلاع جنابعالى مى‌رسانم :
1
ـ برنامه‌هاى دهه فجر امسال گسترده‌تر از هميشه و با بهره‌گيرى از تمامى ظرفيت آرشيوى و تجارب گذشته با توليد بيش از 1000 ويژه برنامه در سيما، صدا، شبکه‌هاى استانى و برون‌مرزى و حوزه سياسى سازمان و براى اقشار و سطوح مختلف جامعه در داخل و خارج کشور در حال پخش است.
2
ـ محور و هويت انقلاب اسلامى امام خمينى(ره) است، لذا در نوع اين برنامه‌ها شخصيت جامع و استثنائى آن يگانه دوران در ابعاد مختلف مبارزاتى، سياسى، فقهى، اخلاقى، عرفانى و سلوک رفتارى مورد بررسى قرار مى‌گيرد.
3
ـ بررسى‌هاى سالهاى اخير نشان مى‌دهد که نسل جوان و حتى نسل‌هاى گذشته از طريق برنامه‌هاى رسانه ملى با بسيارى از ويژگى‌هاى شخصيتى و متعالى امام خمينى (ره) آشنا شده‌ و با او پيوندى مستحکم برقرار کرده‌اند. اين در حالى است که به گفته شما دشمنان قسم خورده انقلاب و امام و رسانه‌هاى بيگانه و به اعتقاد من با همراهى ضد انقلاب داخلى و پشيمان شدگان و در راه ماندگان انقلاب سعى در مخدوش کردن چهره آن عزيز سفر کرده و نابودى راه نورانى او دارند.
4
ـ مستند «شاخص» يکى از اين صدها ويژه برنامه رسانه ملى است که با بهره‌گيرى از رهنمود اخير رهبر معظم انقلاب که مفسر واقعى فرمايشات و سيره امام خمينى (ره) هستند، توليد شده است.
اين مستند بر آن است که سلوک حکومتى امام عزيز را مورد بررسى قرار دهد و البته در اين مسير چهره مقتدر و سازش‌ناپذير ، مستدل و عقلانى ، روشنگر و آگاهى‌بخش ، متواضع ، با محبت و مهربان ، آرامش بخش و حتى همراه با طنز و مطايبه معظم له نيز مورد توجه قرار گرفته است.

سازندگان اين مستند ؛ با ذکر تاريخ سخنرانى ؛ شأن نزول آن و تبيين شرايط ويژه جامعه در آن مقطع زمانى نهايت امانت‌دارى را به خرج داده‌اند.
در اين مستند روشنگرى و اطلاع‌رسانى پيرامون امام و قانون ، امام و بنى‌صدر ؛
امام و فلسطين ؛ امام و مردم ؛ امام و جمهورى اسلامى ؛ امام و ولايت فقيه ؛ امام و گروهک‌ها و ... که از اساسى‌ترين موضوعات مورد نياز در جامعه است ؛ مورد بررسى قرار گرفته است.
نگاه ما به امام ؛ نه صرفاً به عنوان يک شخصيت مقطعى و کاريزماتيک و پدرى مهربان و عارف ، بلکه در جايگاه يک مصلح بزرگ جهانى و ارائه‌دهنده تئورى نجات‌بخش و مترقى "ولايت فقيه " براى هدايت آحاد انسانها تا ظهور منجى عالم بشريت روحى له‌الفداء است و همکاران آگاه و متعهد ما دقيقاً در راستاى اين هدف متعالى و ترسيم جامعيت شخصيت حضرت امام (ره) تلاش کرده‌اند.
5
ـ چارچوب مستند شاخص مشابه مستند قبلى "امام روح الله " است که از ناحيه جنابعالى و موسسه نشر آثار حضرت امام (ره) مورد تحسين و تقدير قرار گرفت .
نکته تأمل برانگيز اين است که در اين فاصله کوتاه زمانى چه اتفاقى رخ داده که شاخص‌هاى قضاوت اطرافيان شما را تا اين حد دگرگون ساخته است .
از من خواسته‌ايد که از ياران نزديک امام دعوت کنم تا درباره امام صحبت کنند و موضوع روشن شود . پخش مستند سخنان اين ياران نزديک که در همان شرائط زمانى سخن گفته و اعلام موضع کرده‌اند بسيار واقعى‌تر و باورپذيرتر است تا امروز و اتفاقاً ارزش هنرى و حرفه‌اى مستند نير به همين است !
هر چند که تحليل‌هاى تکميلى بسيارى از آنان در شرائط فعلى به جاى خود مفيد و قابل استفاده است .
6
ـ همانگونه که اشاره کرده‌ايد ؛ خودتان اين برنامه را نديده و به "منابع موثق " اکتفا نموده‌ايد ! توقع زيادى نيست که از شما بخواهم يا شخصاً قسمت‌هائى از اين مستند را ببينيد و يا سرزده به ميان مردم و اجتماعات آنان ، خصوصاً پابرهنگان جنوب شهر که امام (ره) تا آخرين لحظه يک موى آنان را به کاخ نشينان نداد برويد و با آنان در مورد اين برنامه و ديگر برنامه‌هاى مربوط به امام در رسانه ملى صحبت کنيد .

7
ـ آيا پاداش اين همه تلاش براى نشان دادن چهره نورانى آن امام بزرگ به هنرمندان ؛ برنامه‌سازان ، دوستداران و علاقمندان آن عزيز سفر کرده در رسانه ملى عباراتى نظير "غيرصادقانه " ، "تحريف آميز " ، "خشن " ، "شخصيت دست ساخته سيما " ، "فرسنگ‌ها فاصله با حقيقت امام " ، "اشتباه فاحش " ، "چشم پوشى از هزاران هزار جلوه رأفت و محبت امام " ، "مخدوش کردن چهره عارف کامل ، مهربان و مقتدر " ، "نياز به تذکر کتبى " و ... است ؟!
نمى‌خواهم رنجنامه بنويسم که يکبار براى هميشه پدر رنج کشيده شما از طرف همه ما بچه‌هاى انقلاب ؛ آن را به يادگار گذاشته است.
سخن اين است همانگونه که به حکم وظيفه فرزندى امام ، اعتراض جدى به اقدامات صدا و سيما داريد ؛ اى کاش همين گونه هم نسبت به حوادث 8 ماه گذشته و جفائى که دشمنان انقلاب و اسلام به اساس نظام جمهورى اسلامى و ميراث گرانبهاى امام کردند ، و بغض و کينه ساليان خود را در کوچه و خيابان فرياد زدند ؛ بيانيه مى‌داديد و آن اقدامات شرم‌آور را نيز محکوم مى‌کرديد.
با شما ناگفته‌هاى فراوان ديگرى نيز دارم . اين مقدار هم صرفاً به دليل علنى شدن دستخط مستقيم جنابعالى بود که تصور آن نمى‌رفت .
با اين همه ، مجموع اين دو نامه مايه خير و برکت و خلق انگيزه و ظرفيت جديدى براى بررسى همه جانبه‌ى رويدادها و سلوک حکومتى امام عزيز در دهه اول انقلاب است همان
ده سالى که رهبر فرزانه انقلاب در مورد آن فرمودند :
دوران ده ساله‌ى حيات مبارک امام خمينى (رضوان‌الله تعالى عليه ، (الگو و نمونه‌ى حيات جامعه‌ى انقلابى ماست و خطوط اصلى انقلاب ، همان است که امام ترسيم فرمودند. دشمنان خام طمع و کوردل که گمان کردند با فقدان امام خمينى ، دوران جديد با مشخصات متمايز از دوران امام خمينى (قدس سره)آغاز شده است ، سخت در اشتباه‌اند. امام خمينى ، يک حقيقت هميشه زنده است . نام او پرچم اين انقلاب ، و راه او راه اين انقلاب ، و اهداف او اهداف اين انقلاب است .

کلینتون: القاعده خطرناک تر از ایران است

عصر ایرانهیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا دیروز پیش از انتشار خبر تولید سوخت 20درصد ی اورانیوم توسط رئیس جمهور کشورمان در اظهاراتی  اعلام کرد ، ایران یک تهدید واقعی برای جهان است ،اما گروه القاعده تهدیدی بزرگتر از ایران برای امنیت جهان غرب است .
به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، هیلاری کلینتون صبح روز یک شنبه در گفت و گو با شبکه خبری "سی ان ان" آمریکا گفت: "دستیابی دو کشور ایران و کره شمالی به سلاح هسته ای یک امر محتمل و واقعی است، اما در حال حاضر ایران موفق به دست یابی به سلاح هسته ای نشده است".
هیلاری کلینتون افزود: بسیاری از ما معتقدیم که گروه های تروریستی غیر دولتی به ویژه گروه القاعده بیشترین تهدیدات را متوجه امنیت آمریکا خواهند کرد.
وزیر خارجه آمریکا همچنین، مهمترین نگرانی آمریکا را گسترش ارتباط رهبران گروه القاعده با دیگر گروه های تروریستی کشورهای جهان سوم دانست.
کلینتون تصریح کرد، گروه القاعده دائما تلاش می کند تا به روشهای جدیدی برای ضربه وارد کردن به امنیت کشورهای غربی دست پیدا کند.

تاج زاده، امروز در دادگاه

جلسه رسیدگی به اتهامات مصطفی تاج زاده عضو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب امروز دوشنبه در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار می شود.
 
هوشنگ پوربابایی  وکیل وی در گفت وگو با ایلنا خبرفوق را اعلام کرد.
در دادگاهی که در تاریخ 22 آذر ماه تشکیل شد، اتهاماتی چون اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن نظم عمومی، تبلیغ علیه نظام، توهین به مسوولان و نگهداری اسناد محرمانه از سوی قاضی صلواتی به تاج زاده تفهیم شد.
تاج زاده پیشتر گفته است در دادگاه از خود دفاع نمی کند . وی دلیل اقدام خود را ادعای  رسیدگی نکردن دادگاه ویژه روحانیت به شکایتش علیه آیت الله جنتی بیان کرده است.

 

اخبار قبلی

سهم آنگولا از پارس جنوبی؟!
امريکا تماس با چين عليه ايران را ادامه خواهد داد
کلینتون پیشنهاد احمدی نژاد را نپذیرفت
درگیری در مراسم دهه فجر در نوفل لوشاتو + عکس
کاهش 15 میلیارد دلاری ذخایر ایران
مهلت تمام شد،راهی جز غنی سازی نداریم
کراولی: يشنهاد مبادله اورانيوم ايران همچنان روى ميز است
شش سال حبس تعزيرى برای جهانبخش خانجانى
چين: حل مسئله هسته‌اى ايران از راه دیپلماسی
واکنش جوانفکر به اظهارات توکلی
اصلاح‌طلبان حذف شدنى نيستند
تاکید روسها بر حل سیاسی مسئله ایران
حماس: از ایران کمک مالی می‌گیریم ولی تعهدی نداد‌ه‌ایم
تلاش صداوسیما برای متقاعدکردن اصلاح‌طلبان
اهانت به مرجعیت شیعه این بار در مجلس کویت
هیات نظارت بر مطبوعات، مسئول نظارت بر خبرگزاری‌های داخلی شد
شایعه سازی العربیه درباره دیپلماتهای ایرانی
پترائوس: هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد
هاشمی: حذف هاشمی یک سناریوی قدیمی است
صادرات مشکوک زيمنس به ايران
سکوت مسوولين دستگاه ديپلماسى جاى تعجب دارد


نظر شما :