روسیه: امکان حمله نظامی به ایران وجود دارد

۲۸ بهمن ۱۳۸۸ | ۱۳:۰۸ کد : ۶۹۵۴ اخبار اصلی
نیکولای پاتروشف گفت: «تهدید بروز جنگ علیه ایران وجود دارد.»
روسیه: امکان حمله نظامی به ایران وجود دارد

دیپلماسی ایرانی: نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه روز سه‌شنبه 9 فوریه با شرکت در کنفرانسی مطبوعاتی به خبرگزاری ریا نووستی گفت: «تهدید بروز جنگ علیه ایران وجود دارد.»

پاتروشف همچنین گفت: «بسیار مهم است که اجازه وقوع جنگ را نداد، اما تهدید وقوع جنگ وجود دارد. حداقل این موضوع به طور نظری وجود دارد و برخی کشورها اقدامات نظامی را غیر ممکن نمی دانند.»

به گفته وی حل و فصل اوضاع به روش های سیاسی و دیپلماتیک بسیار حائز اهمیت است.

دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه همچنین تاکید کرد، اینها (این روش ها) برای حل و فصل مهم هستند، اما هر چیزی حدی دارد، هرچیزی تا اندازه‌ای صبر می‌طلبد. ما علاقمند به گفت‌وگو هستیم تا روشن کنیم که چه چیزی رخ می دهد. اما همیشه چنین چیزی مقدور نیست.

مناقشه هسته‌ای ایران و غرب همچنان ادامه دارد و با اعلام رسمی ایران مبنی بر غنی‌سازی 20 درصدی اروانیوم این مناقشه وارد فاز تازه‌ای شده است. غرب ایران را متهم می‌کند که قصد دارد به بمب هسته‌ای دست یابد. در حالی که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است، به هیچ عنوان هدفش از دستیابی به سلاح هسته‌ای تولید جنگ‌افزارهای اتمی نیست و اهدافش تنها جنبه صلح‌آمیز دارد.

حال مسئله هسته‌ای ایران روز به روز بغرنج‌تر می‌شود. غرب تهران را به تحریم‌های بیشتر ترغیب می‌کند در حالی که چین و روسیه چندان تمایلی به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران ندارند. پیش از این کارشناسان روسی پیش‌بینی کردند که در صورت هر گونه حمله نظامی به ایران مسکو بی‌طرف خواهد ماند.
از سوی دیگر آزمایش‌های موشکی ایران و حضور تازه نیروی دریایی امریکا در خلیج فارس نیز بر تنش‌های موجود میان ایران و امریکا افزوده است. اسرائیل دائما توانایی نظامی‌اش را به رخ ایران می‌کشد و بدین وسیله به تهدید ایران می‌پردازد.


نظر شما :