جلسه سلطانیه با یک مقام آمریکایی در اتریش

۱۸ اسفند ۱۳۸۸ | ۲۰:۵۸ کد : ۷۱۵۱ سرخط اخبار
جلسه سلطانیه با یک مقام آمریکایی در اتریش

مقام های ایران و آمریکا نشست مشترکی را در پایتخت اتریش برگزار کرده اند.
به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، در این نشست مقام های آمریکایی آمادگی کشورشان را برای همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر اعلام کردند.
"
جلین دیفیز" فرستاده آمریکا در این باره گفت در روز جمعه گذشته نشستی را با علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در کنفرانس کمیته مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد برگزار کرده است.
این کنفرانس یک هفته به طول می انجامد و در شهر وین پایتخت اتریش برگزار می شود.
دیفیز به خبرنگاران گفت:" به سود ماست که در نشست های کمیته مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد مشارکت کنیم. خوشحال می شویم که با رئیس این کمیته نیز همکاری کنیم حتی اگر از کشوری باشد که آمریکا با آن اختلافاتی دارد."
وی افزود:" آمریکا آمادگی دارد تا با ایران در زمیه مبارزه با تجارت جهانی مواد مخدر همکاری کند."
فرستاده آمریکا اضافه کرد:" نشست برنامه ریزی شده و کوتاه مدتی را با سلطانیه برگزار کردیم و توضیح دادم که با وی همکاری خواهیم کرد تا بتوانیم موفقیت هایی را در زمینه مبارزه با مواد مخدر رقم بزنیم."
به نوشته رویترز ، سلطانیه نیز دیدار با دیفیز را تایید کرد و گفت: این دیدار تنها به عنوان رئیس نشست کمیته مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد انجام دادم لذا این دیدار، دوجانبه نبود.
سلطانیه که نمایندگی کشورمان را در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز برعهده دارد ، به رویترز گفت: با تمامی اعضای کمیته دیدار می کنم و دفترم  به روی همه اعضا باز است. این هفته به عنوان رئیس هیئت نمایندگی کشورم فعالیت نمی کنم.
وی همچنین پیش بینی کرد که هیئت اعزامی از ایران برای حضور در نشست های کمیته مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد در وین با مقامات آمریکایی دیداری نداشته باشد.
"
جل کرلیکوفسکی" مدیر دفتر سیاست های ملی مبارزه با مواد مخدر آمریکا نیز گفت که ایران و آمریکا می توانند در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در افغانستان با یکدیگر فعالیت کنند.
وی اضافه کرد: زمینه هایی برای همکاری مشترک و حمایت هایی متقابل میان ایران و آمریکا وجود دارد.

کوشنر خواستار آزادی پناهی شد

به گزارش واحد مرکزی خبر خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ برنار کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه روز سه شنبه خواستار آزادی جعفر پناهی کارگردان ایرانی شد.
 
پناهی چند روز قبل در حال تهیه فیلمی ضد انقلابی در منزلش دستگیر شد وزیر خارجه فرانسه در حوادث چند ماه اخیر بارها از اغتشاشگران علنا حمایت کرده بود .

هاشمی:برای مناسب شدن فضا تلاش میکنم

اعضاى شوراى عمومى و ادوار انجمن اسلامى دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکى تهران صبح سه‌شنبه با آيت‌الله هاشمى رفسنجانى ديدار کردند.

به گزارش ايسنا، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار، ايجاد فضاى مطلوب در جامعه را در حفظ اعتدال ميسر دانست و افزود: اعتدال توصيه دين اسلام است و با عمل به آن مى‌توان فضاى آرام و باطراوتى در جامعه ايجاد کرد.

هاشمى رفسنجانى با اشاره به شرايط کنونى جامعه اظهار کرد: نياز به فضاى عقلانيت و تحمل در شرايط فعلى کاملا محسوس است و رشد و توسعه کشور و رسيدن به اهداف انقلاب ضرورت ايجاد اين فضا را دوچندان مى‌کند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هم‌چنين تاکيد کرد: اگر حاکمان، نخبگان و مردم منطقى و مدبرانه در مسير حرکت کنند با توجه به شرايط جغرافيايى، منابع طبيعى و نيروى انسانى مستعد، شرايط بسيار مطلوبى در انتظار آينده ايران خواهد بود.

وى افزود: راه صحيح با تکيه بر اسلام و منابع غنى آن قابل شناسايى است و تعمق در آيات قرآن و همچنين سيره پيامبر و ائمه از جايگاه منطق و استدلال در دين اسلام نشان دارد.

هاشمى رفسنجانى در بخش ديگرى از سخنانش با اشاره به نقش و جايگاه زنان در تحولات ايران تاکيد کرد: جريان‌هاى طبيعى در جامعه برخلاف جريان‌هاى ساختگى، عمر بلندى دارند و تحولات علمى و فکرى در زنان و تلاش آنان براى دستيابى به حقوق خود، در حال ايجاد شرايط جديدى در جامعه است.

وى هم‌چنين در پاسخ به برخى پرسش‌هاى دانشجويان حاضر تاکيد کرد: با توجه به اين که جمهورى اسلامى اکنون سخت مورد تهاجم دشمنان واقعى و کسانى است که به منابع آن طمع دارند، همه بايد در ايجاد آرامش در کشور تلاش کنيم.

هاشمى رفسنجانى در پاسخ به پرسش ديگرى تاکيد کرد: براى برون‌رفت از شرايط جديدى که با آن مواجه هستيم راهکارهاى خود را مطرح کرده‌ام و به آن‌ها معتقدم و در عين حال براى حل مسائل و مناسب شدن فضا از مجارى مناسب، تلاش خواهم کرد.

در ابتداى اين ديدار آقايان صدرايى دبير، محمدى و حجتى از اعضاى شوراى عمومى و ادوار انجمن اسلامى دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکى تهران نيز هر کدام مطالبى را درباره شرايط فعلى جامعه و دانشگاه‌ها و همچنين مطالبات دانشجويان و لزوم ايجاد فضاى سازنده در نقد و نقدپذيرى بيان کردند.

هند: برای تحریم ایران تحت فشار قرار نداریم

وزیر نفت هند امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که آمریکا درباره قطع فروش بنزین به ایران توسط شرکت "ریلاینس" هند، فشاری را به دهلی نو وارد نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "جیتین پراسادا" که در پارلمان هند سخن می گفت، اظهار داشت: هند از آمریکا خواسته تا مشکلات خود با ایران را از طریق مذاکره حل کند.

وزیر نفت هند افزود: به آمریکا گفته ایم که اعمال تحریم سبب بدتر شدن اوضاع می شود از همین رو مشکلات را باید از طریق مذاکره حل کرد.

به گفته وی، آمریکا درباره صادرات بنزین از هند به ایران و قطع آن صحبتی را با دهلی نکرده و شرکت ریلاینس آخرین محموله های خود را در آوریل و می 2009 به ایران ارسال کرده است.

سنای آمریکا در ماه ژانویه قانونی را تصویب کرد که به رئیس جمهور این کشور اجازه می داد تا تنبیهاتی را علیه کشورهای صادر کننده بنزین به ایران اعمال کند.

سنای آمریکا در حالی این مصوبه را تصویب کرد که در بهمن ماه سال جاری اتاق بازرگانی آمریکا به کنگره این کشور درباره افزایش تحریمها علیه ایران و نتایج سوء آن بر اقتصاد ایالات متحده هشدار داد.

اتاق بازرگانی آمریکا می گوید : تحریمهای پیشنهاد شده بر تلاشهای آمریکا با متحدینش در حوزه های حقوقی، دیپلماتیک و اقتصادی تاثیر سوء خواهد گذاشت و می تواند اقدام متحد علیه ایران را به بن بست و ناامیدی بکشاند.

این نهاد بازرگانی هشدار می دهد که تحریم های پیشنهاد شده از سوی کنگره می تواند شرکتهای آمریکایی را از تجارت روزانه با شرکای مهم خود در اطراف جهان حتی در صورتی که این معاملات با ایران ارتباط نداشته باشد محروم کند و مانع آنها شود.

بازداشت چند تن از شبه نظامیان طالبان


مسئول اداره امنیت ملی افغانستان در استان هلمند در جنوب این کشور اعلام کرد که در عملیات اخیر در مناطق مختلف این استان 50 تن از اعضای گروه طالبان به همراه مقادیری از سلاح و مهمات دستگیر شده‌اند.
به گزارش ايلنا به نقل از پرس‌تى‌وى، «محمودخان»، معاون امنیت ملی استان هلمند روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب افزود که این افراد در حال حاضر تحت بازجویی هستند و در صورتی که افراد بی‌گناه نیز در میان آنان وجود داشته باشد، آزاد خواهند شد.
به گفته این مقام افغان از شماری از این افراد مقادیری سلاح و مهمات و همچنین تعدادی بمب و وسیله نقلیه به دست آمده است.
گروه طالبان تاکنون در باره خبر دستگیری این افراد اظهار نظری نکرده است.
هلمند پایگاه مهم طالبان است. از حدود 20 روز پیش در این استان عملیات گسترده‌ای موسوم به عملیات «مشترک» علیه گروه طالبان آغاز شده است که در نتیجه آن بعد از چندین سال کنترل شهرستان «مارجه» از دست طالبان بیرون آورده شد و در اختیار دولت افغانستان قرار گرفت.

حضور بان کی مون و اشتون در غزه

رژيم صهيونيستى به دبير کل سازمان ملل و نماينده عالى سياست خارجى اتحاديه اروپا اجازه داد از طريق اراضى اين رژيم وارد نوار غزه شوند.

به گزارش ايسنا به نقل از رايو سواى آمريکا، وزارت خارجه رژيم صهيونيستى با صدور بيانيه‌اى اعلام کرد: در پاسخ به تقاضاهاى بان کى مون، دبير کل سازمان ملل و کاترين آشتون، نماينده عالى سياست خارجى اتحاديه اروپا،‌اسرائيل تصميم دارد ورود اين دو به نوار غزه را تسهيل نمايد.

براساس اين بيانيه هدف از اين چراغ سبز،‌ فراهم کردن امکان کسب اطلاع مستقيم اين دو از فعاليت‌هاى بشر دوستانه در اين منطقه است.

دبير کل سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرده بود که در راستاى کمک به از سرگيرى دوباره مذاکرات صلح رژيم صهيونيستى و فلسطينيان پيش از شرکت در اجلاس اتحاديه عرب در 27 مارس در ليبى، ‌به خاورميانه سفر خواهد کرد.

آشتون نيز با بيان اين‌که تصميم دارد به غزه سفر کند خاطر نشان کرد: ما بايد براى حل و فصل مشکلاتى که با آن مواجهيم، چاره‌اى بينديشيم.

رژيم صهيونيستى در دسامبر گذشته نيز مانع ورود هيات اروپايى به غزه شده بود. مايکل مارتن، وزير خارجه ايرلند، آخرين مقام مسئول اروپايى است که به غزه سفر کرده است.

وى هفته گذشته از مصر وارد اين منطقه شد.

پیام تسلیت رحیمی به نخست وزیر ترکیه

محمدرضا رحيمى معاون اول رييس جمهور در پيامى به نخست وزير ترکيه وقوع زلزله و کشته و‌ مجروح شدن تعدادى از ساکنان اين کشور را به دولت و ملت ترکيه تسليت گفت.
به گزارش ايلنا ، متن پيام محمد‌رضا رحيمى بدين شرح است:
بسم الله‌الرحمن الرحيم
نخست وزير‌ جمهورى ترکيه
خبر وقوع زلزله و بروز خسارات جانى و مالى در ترکيه و کشته و مجروح شدن تعدادى از هموطنان جنابعالى موجب تاثر گرديد.
ضمن عرض تسليت و ابراز همدردى با دولت و ملت آن کشور،‌از خداوند متعال، غفران و رحمت الهى براى کشته شدگان، بهبهودى آسيب ديدگان، بردبارى و صبر بازماندگان و عزت و بهروزى دولت و ملت برادر و همسايه ترکيه را مسالت دارم.
محمدرضا رحيمى
معاون اول رييس‌جمهورى اسلامى ايران

جانشین ریگی برگزیده شد!

اعضای گروهک ریگی برای روحیه دادن به نیروهای میدانی خود، جانشینی برای عبدالمالک انتخاب کردند.
روزنامه رسالت نوشت:در حالی که اخبار رسیده از پاکستان حاکی است عناصر و اعضای گروهک جنایتکار ریگی پس از دستگیری عبدالمالک به شدت سرخورده شده و تعدادی از نیروهای آنها تسلیم پاکستانی ها شده و برخی هم از ایران درخواست تامین برای تسلیم شدن کرده اند اما عناصر نزدیک به شرور عبدالمالک ریگی در یک اقدام مضحک و مسخره اقدام به برگزاری انتخابات برای تعیین جانشین ریگی کرده اند. در این نمایش خنده دار دو عنصر نزدیک به عبدالمالک کاندیدا شده اند اما اعضای باقیمانده حتی حاضر نشده اند به عبدالروف برادر عبدالمالک رای بدهند و ظاهرا محمد بلوچ را به عنوان ادامه دهنده راه ننگین عبدالمالک انتخاب کرده اند.


سامانه موشکی جماران با موفقیت آزمایش شد

آزمایش سامانه موشکی ناوشکن جماران امروز با موفقیت‌ انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال‌ تست سامانه‌های مختلف ناوشکن جماران طی روزهای اخیر، سیستم موشکی این ناوشکن بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در آبهای جنوب کشور مورد آزمایش قرار گرفت.

در این مراسم که با حضور فرماندهان، مسئولان کشوری و لشکری و جمعی از رسانه‌ها برگزار شد سامانه موشکی این ناوشکن مورد آزمایش قرار گرفت و پرتاب موشک سطح به سطح نور به هدف واقعی با موفقیت کامل انجام شد.

بهار تذکر گرفت

هيات نظارت بر مطبوعات در جلسه 17 اسفندماه خود موضوع تخلفات مطبوعات عامه‌پسند را مورد بررسى قرار داد و به 16 نشريه و يک روزنامه تذکر داد.

به گزارش ايسنا، روابط عمومى معاونت مطبوعاتى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى اعلام کرد: هيات نظارت بر مطبوعات در اين جلسه موضوع تخلفات مطبوعات عامه‌پسند را مورد بررسى قرار داد و بر اساس نتايج اين بررسى مقرر شد به نشريات نسل امروز، بانوى شرقى، آينه زندگى، پيام آور، سپيدار، پيشخوان، زندگى ايرانى، مداد رنگى، زندگى ايده‌ال، رويش، کوه نور، توحيد، راه زندگى، سينماى امروز، چلچراغ و فوتبال به علت عدم پايبندى به رسالت مطبوعاتى، فعاليت برخلاف زمينه مصوب، استفاده ابزارى از تصاوير، درج مطالب سطحى و فاقد ارزش رسانه‌يى، ترويج تجملات، تبليغ مدگرايى و مصرف‌گرايى در شماره‌هاى اخير تذکر داده شود.

همچنين موضوع تخلف روزنامه بهار در اين جلسه مطرح و مقرر شد، با توجه به پخش شايعه و نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومى مبنى بر تغيير رنگ پرچم جمهورى اسلامى ايران به اين روزنامه نيز تذکر داده شود.

خبر فارس در مورد خاتمی تکذیب شد 


خبر جلوگیری از خروج سیدمحمد خاتمی از کشور تکذیب شد.

یک منبع آگاه در دفتر حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، اظهار داشت:« آقای خاتمی اخیرا هیچگونه تصمیمی به سفر نداشته که از سفر ایشان جلوگیری شود.»

گفتنی است یکی از اعضای جامعه وعاظ به ریاست شجونی مدعی شده که یک مقام اطلاعاتی به آنها خبر داده خاتمی اخیرا قصد خروج از کشور را داشته اما او به دلیل ممنوع الخروج بودن نتوانست از کشور خارج شود.

همچنین وکیل رییس دولت اصلاحات خبر ممنوع‌الخروج شدن موکل خود را تکذیب کرد و گفت:برای ممنون الخروج کردن افراد باید تصمیم قضایی اتخاذ شود حال آنکه تاکنون چنین تصمیمی برای ‌آقای خاتمی گرفته نشده است.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفتگو با ایلنا در خصوص انتشار خبری مبنی بر ممنوع الخروج شدن سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان گفت:به راحتی که افراد را ممنوع الخروج نمی‌کنند.برای این کار باید پرونده قضایی تشکیل و تصمیم قضایی اتخاذ شود.

وی تاکید کرد:‌تا جایی‌که که به عنوان وکیل دولت اصلاحات اطلاع دارم،هیچ پرونده‌ای و یا حتی هیچ ادعایی علیه ایشان تشکیل و یا مطرح نشده است تا موجب ممنوع الخروجی رییس دولت اصلاحات از کشور شود.

علیزاده طباطبایی با تاکید براینکه برای ممنوع الخروج باید تصمیم قضایی صادر شده باشد،تصریح کرد:‌تاکنون هیچ اتهامی متوجه رییس دولت اصلاحات نبوده و این موضوع قویا تکذیب می‌شود.



محمد خاتمى ممنوع الخروج شده است!

يک مقام اطلاعاتى از ممنوع الخروج شدن سيد محمد خاتمى رئيس بنياد باران خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار فارس، حجت الاسلام عباس اميرى‌فر دبير اجرائى جامعه وعاظ تهران با اشاره به جلسه شب گذشته اين تشکل، گفت: اين مقام اطلاعاتى شب گذشته در محفل خصوصى روحانيون جامعه وعاظ از ممنوع الخروج شدن سيد محمدخاتمى رئيس بنياد باران از کشور خبر داد.
وى در ادامه افزود: اين مقام امنيتى در اين باره تاکيد کرد که خاتمى اخيرا قصد خروج از کشور را داشت.

کنگره حزب مشرکت برگزار می شود

سخنگوى حزب مشارکت از برگزارى دوازدهمين کنگره جبهه مشارکت ايران اسلامى در روز پنج شنبه 20 اسفند ماه با موضوع و محوريت اصلاح اساسنامه حزب و طبق روال همه ساله خبر داد.

حسين کاشفى، سخنگوى جبهه مشارکت در گفتگو با فارس اظهار داشت: دوازدهمين کنگره جبهه مشارکت روز پنج‌شنبه با موضوع و محوريت اصلاح اساسنامه حزب و طبق روال همه ساله برگزار مى‌شود.
سخنگوى جبهه مشارکت افزود: طبق روال هميشگى احزاب قانونى بايد کنگره ساليانه داشته باشند و جبهه مشارکت هم به عنوان يک حزب قانونى در پى برگزارى دوازدهمين کنگره خود است.
کاشفى ادامه داد: طبق اساسنامه حزب کنگره بايد زودتر برگزار مى‌‌شد، ولى به دلايل مسائلى که پس از انتخابات پيش آمد، اين مسئله به تعويق افتاد و ما هم در اين راستا به برگزارى اين نشست در روزهاى پايانى سال اقدام کرديم.
سخنگوى جبهه مشارکت همچنين گفت: اين گنگره با حضور افراد ثابت حزب مانند اعضاى شوراى مرکزى، اعضاى هيئت داورى و نظارت و همچنين هيئت مرکزى و اعضاى دفتر سياسى و نمايندگان شاخه‌ها و کميته‌هاى حزب و طبق آيين نامه برگزار خواهد شد.
وى در پايان اظهار داشت: مکان برگزارى دوازدهمين کنگره جبهه مشارکت متعاقبا از طريق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

جواب لاریجانی به پترائوس: اوباش دولت امریکاست

رييس قوه مقننه تصريح کرد: دولت آمريکا مطمئن باشد ملت‌ها و به خصوص ملت ايران به عنوان کانون بيدارى اسلامى در راه مبارزه با استکبار آمريکا با اطمينان گام بر مى‌دارد.

 

به گزارش ايسنا، على لاريجانى در نطق امروز خود با اشاره به 18 اسفند سالروز بزرگداشت سيدجمال‌الدين اسدآبادى گفت: 18 اسفند روز بزرگداشت شهيد سيدجمال‌الدين اسدآبادى و سالروز اولين انتخابات مجلس شوراى اسلامى در سال 58 است که نظام جمهورى اسلامى بر رکن اصلى جمهوريت استوار گرديد و از آن تاريخ اراده ملت از طريق مجلس به تصميمات اساسى کشور مسلط گشت.

وى افزود: سخن بلند امام (ره( که مجلس در راس امور است به همگان مسير آينده جمهورى اسلامى را روشن نمود که احترام به ملت و احترام به راى مردم در تمکين به قانون و احترام به مجلس تبلور دارد.

رييس مجلس شوراى اسلامى تصريح کرد: البته صيانت از اين جايگاه به تصميمات دقيق، ملى و انقلابى مربوط است که بحمدالله درايت نمايندگان مجلس و اصرار آنان در تحقق قانون نشان دهنده درک عميق آنان نسبت به اين امر است.

لاريجانى با گراميداشت ياد شهيد سيدجمال‌الدين اسدآبادى افزود: وى به حق يکى از مصلحان بزرگ اسلامى در تاريخ معاصر است. او در بيدارى مسلمانان نقش بسزايى داشت آغازگر فکرى بود که مسلمانان به پتانسيل اتحاد درونى خود توجه نمايند و در مقابل استبداد و استعمار ايستادگى کنند.

نماينده مردم قم در خانه ملت تاکيد کرد: تحرک او در کشورهاى مختلف، جريان بالنده‌اى از تفکر مترقى اسلامى را ايجاد کرد که ثمرات آن در کشورهاى مختلف به مرور و در زمان‌هاى مختلف حادث شد.

وى در ادامه افزود: نکته ديگرى که لازم است بدان اشارتى کنم سخنان سخيف فرمانده وامانده نيروهاى آمريکايى در خاورميانه و آسياى مرکزى ژنرال ديويد پترييوس است، وى با اشاره به حوادث ماه‌هاى اخير به دولت ايران توهين کرد و از دولت ايران به دولت اوباش‌ها نام برد.

لاريجانى تصريح کرد: قابل درک است که ناراحتى شما از نفرت عمومى ملت‌هاى منطقه نسبت به آمريکا با اين الفاظ توهين‌آميز بيرون داده شود.

به گزارش ايسنا نمايندگان مجلس در اين هنگام با شعار مرگ بر آمريکا، سخنان لاريجانى را تاييد کردند.

لاريجانى در ادامه گفت: مخصوصا على‌رغم همه دسيسه‌هاى شما در دخالت در انتخابات عراق، پاسخ محکمى که ملت رشيد عراق در راى خود به شما دادند، شما حق داريد دچار شوک سياسى شويد، اما با استخدام الفاظ رکيک مشکل شما حل نخواهد شد و هر روز نفرت عمومى نسبت به شما بيشتر خواهد شد.

وى خاطرنشان کرد: دولت اوباش دولت آدم‌کش آمريکاست که 850 هزار عراقى را در سال‌هاى اشغال کشت و مجروح کرد و ده‌ها هزار افغانى را به شهادت رساند و در غزه بيش از 5 هزار فلسطينى مظلوم را به شهادت رساند و آن فجايع سبوعانه را در زندان‌هاى ابوغريب و گوانتانامو ايجاد کرد.

لاريجانى خطاب به آمريکا گفت: شما از درد غربت و انزواى سياسى در بين ملت‌ها در رنج هستيد و با اين عربده‌کشى‌ها بيشتر خود را زبون معرفى مى‌کنيد البته اين سخنان ماهيت دولت فعلى آمريکا را هم بهتر نشان داد که با چه فرصت‌طلبى قصد دارند تغيير چهره دهند و درسى است براى افراد ساده‌لوحى که تصور کردند اين شعارها دلالت بر يک تغيير ماهوى دارد. حالا مشاهده کنيد چگونه درون خود را نشان دادند.

رييس مجلس در پايان گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند انقلاب اسلامى اين مديريت استکبارى زورى بر دنيا را نمى‌پذيرد و با آن مبارزه مى‌کند.

هاشمی به نماز جمعه باز می گردد

هاشمی رفسنجانی دوباره خطیب نماز جمعه تهران می شود.

به گزارش پرچم، یک منبع آگاه  در این باره گفت: هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران مجددا حضور می‌یابد.

به گفته این منبع آگاه، رایزنی‌هایی نیز در این زمینه انجام شده است.

گفتنی است شخصیت های سیاسی مختلفی از حضور دوباره هاشمی رفسنجانی  استقبال کرده اند.

آخرین نمازجمعه  ایت الله هاشمی رفسنجانی که درتاریخ 26 تیرماه سال 1388 برگزار شد .

اتهام تازه دولت ایتالیا به خبرنگار صدا و سیما

صدای امریکا از بازداشت خبرنگار صدا وسیما در ایتالیا حمایت کرد .
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، رادیو دولتی امریکا مدعی شد : موقعیت معصومی نژاد در جریان تحقیقات بدتر شده است .

به گفته رادیو امریکا ، دادستان میلان ، خبرنگار صدا وسیما را علاوه بر تلاش برای ارسال سلاح به ایران به نقش آفرینی در تشکیل یک سازمان خرابکاری متهم کرده است .

دادستان ارماندو سپاتوروچهارشنبه گذشته نیز، یک روز پس از بازداشت خبرنگار صدا وسیما با ارائه چند قبضه کلت کمری ویک دوربین دید در شب ، معصومی نژاد را به ارسال سلاح به ایران متهم کرده بود .

ایران سالهای طولانی است که در تولید انواع سلاح کمری وانواع سلاح وجنگ افزار حتی تانک وموشکهای برد بلند خود کفا شده است و به همین علت ارائه چند کلت از سوی دادستان رم با واکنش تمسخر آمیز رئیس مجلس ایران روبرو شد .

علی لاریجانی روز شنبه سناریوی بازداشت خبرنگار صدا وسیما در ایتالیا را کودکانه و طنز هفته خواند وبه دولت ایتالیا توصیه کرد با این نمایشهای ساده لوحانه با حیثیت سیاسی خود بازی نکند .

رادیو دولتی امریکا در تشریح اتهامات معصومی نژاد افزود : گویا برخی موادی که خبرنگار ایرانی به ارسال آنها متهم است استفاده دو گانه دارند ومی توانند مورد استفاده نظامی قرار گیرند.

به گفته نزدیکان معصومی نژاد ، منابع امنیتی واطلاعاتی ایتالیا بطور غیر رسمی تلاش برای ارسال قیر به ایران را یکی از اتهامات معصومی نژاد اعلام کرده اند .

منابع غربی می گویند ، قیر هم در آسفالت خیابانها کار برد دارد هم در صنایع پیشرفته موشکی .

بازداشت خبرنگار ایرانی چندی پس از سفر برلوسکونی نخست وزیرایتالیا به فلسطین اشغالی صورت گرفت . رادیو رژیم صهیونیستی که مستقیم وغیر مستقیم از بازداشت خبرنگار ایرانی حمایت می کند چند روز قبل رسما اعلام کرد برلوسکونی ماه اوریل در شهر رم میزبان شیمون پرز خواهد بود .

 

رئیس  پژاک آزاد شد


به گزارش خبرگزارى فارس، رامين مهمان‌پرست سخنگوى وزارت خارجه کشورمان در نشست هفتگى با خبرنگاران در خصوص دستگيرى سرکرده گروهک تروريستى پژاک که در آلمان بازداشت شده بود، اظهار داشت: به دنبال دستگيرى اين فرد و گروهک وابسته به آن هستيم و تمام اسناد جنايات آنها را به طرف‌هاى اروپايى و غربى تحويل داده‌ايم.

وى گفت: اين فرد به صورت نمايشى توسط آلمان دستگير و آزاد شد.

سخنگوى وزارت خارجه از دولت آلمان و همه کشورهاى اروپايى به طور جدى درخواست کرد که پيگيرى خود در مبارزه با تروريسم را نشان دهند.

سفراى آلمان و ايتاليا به مجلس فراخوانده شدند

در پى دستگيرى سرکرده گروهک پژاک در کشور آلمان کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس در صدد است تا با گفتگو با سفير آلمان در تهران درخصوص تحويل عبدالرحمان حاجى احمدى سرکرده پژاک به ايران رايزنى کند. همچنين پس از دستگيرى حميد معصومى نژاد خبرنگار صداوسيما در ايتاليا کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس سفير ايتاليا در تهران را به مجلس فراخوانده است.

سفراى کشورهاى آلمان و ايتاليا براى پاسخگويى به مسايلى در زمينه گروهک پژاک و دستگيرى حميد معصومى نژاد خبرنگار صداوسيما به کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس فراخوانده شدند.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاين،در پى دستگيرى سرکرده گروهک پژاک در کشور آلمان کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس در صدد است تا با گفتگو با سفير آلمان در تهران درخصوص تحويل عبدالرحمان حاجى احمدى سرکرده پژاک به ايران رايزنى کند. همچنين پس از دستگيرى حميد معصومى نژاد خبرنگار صداوسيما در ايتاليا کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس سفير ايتاليا در تهران را به مجلس فراخوانده است.

خبرنگار ما در مجلس از پرويز سرورى عضو کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس صحت و يا سقم خبر فراخوانى سفراى کشورهاى آلمان و ايتاليا به مجلس را سوال کرد که وى با تاييد اين خبر گفت:کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس در حال پيگيرى است تا سفير آلمان در جلسه اين کميسيون حاضر شود و درخصوص نحوه تحويل سرکرده پژاک با وى صحبت شود.

وى افزود: همچنين پس از دستگيرى حميد معصومى نژاد نمايندگان مجلس در صدد هستند تا با فراخوان سفير ايتاليا به جلسه اين کميسيون نسبت به اين کار اعتراض کنند.

 

اخبار قبلی

احمدی نژاد با اظهاراتش به ما کمک می کند!
سرمایه گذاری میلیاردی امریکا در ایران
آمار نگران کننده از تعداد پناهندگان ایرانی
بازداشت جعفر پناهى به دليل مسائل سياسى نيست
آمانو: ایران با آژانس همکاری لازم را ندارد
چهار روزنامه‌نگار آزاد شدند
کاهش رابطه با دولت انگليس جدى است
مخالفان سیاسی را دسته جمعی اعدام کنید!
شایعه سکته قلبی میرحسین موسوی!
گفت‌وگوی وزراى خارجه اتحاديه اروپا درباره ايران
تمام تلاش های عربستان علیه ایران
دو شرکت بزرگ بیمه آلمانی به کار خود در ایران پایان می‌دهند
پیشنهاد جدید غرب ارزش بررسی ندارد
رایزنی نتانياهو علیه ایران در روسیه
ایران محور سفر کلینتون به قطر و عربستان
وزير خارجه ترکيه به تهران می آید
سارا پیلن : اوباما به ایران حمله نکند رای نمی آورد!
سهم آنگولا از پارس جنوبی؟!
امريکا تماس با چين عليه ايران را ادامه خواهد داد
کلینتون پیشنهاد احمدی نژاد را نپذیرفت
درگیری در مراسم دهه فجر در نوفل لوشاتو + عکس


نظر شما :