در جلسه هاشمی و خاتمی چه گذشت؟

۲۴ فروردین ۱۳۸۹ | ۲۲:۳۲ کد : ۷۳۵۲ سرخط اخبار
در جلسه هاشمی و خاتمی چه گذشت؟

محمد خاتمی روز یک شنبه با حضور در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام با آقای هاشمی رفسنجانی دیدار و درباره برون رفت اصلاحات از وضعیت بغرنج فعلی با وی مشورت هایی انجام داده است.

روزنامه رسالت نوشت:

با اینکه هنوز اخبار رسمی از این دیدار در رسانه ها منتشر نشده است اما به گفته یکی از نزدیکان خاتمی وی در این جلسه از عملکرد افراطی و اپوزیسیونی کروبی و موسوی گلایه مند بوده و رفتارهای خود محورانه این دو عضو وابسته به جناح اصلاح طلب را از علل اصلی بروز وضعیت اصلاحطلبان در شرایط فعلی دانسته است.

بر همین اساس هاشمی  رفسنجانی هم در این دیدار با اشاره به اقدامات ساختارشکنانه هواداران اصلاحات که در قالب جنبش سبز در ماه های پس از انتخابات به اقدامات تندی دست زدند از خاتمی خواسته است که با کنترل افراد افراطی و تنظیم حرکت های سیاسی بر مبنای قانون به اصلاح وضعیت موجود بپردازند.

گفتنی است خاتمی ایام نوروز با هاشمی تلفنی صحبت کرده بود و این اولین دیدار حضوری در سال جدید می باشد.

 

بهزاد نبوی: جرم من برخلاف شماها سبک است

بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب که در ایام نوروز در مرخصی به سر می برد در دیدار با افرادی که به ملاقاتش می آمدند ،از گرفتن عکس امتناع می کرد .

به گزارش سایت روزنامه جوان ، برخی از حاضرین درجلسه که خود از بازداشت شدگان پس از انتخابات بودند ، در پایان دیدارشان خواستار انداختن عکس یادگاری با بهزاد نبوی می شوند که وی به آنها می‌گوید:"...شما جرائمتان سنگین است و همگی محکوم به اقدام علیه امنیت ملی هستید.من بی گناهم، جرم من سبک است فقط متهم به اخلال در نظم ترافیک هستم!. من را با خودتان سنجاق نکنید من با شما عکس نمی گیرم".

بنابراین گزارش ، بسیاری از حاضرین این سخن نبوی را حمل بر مزاح دانستند ولیکن وی هرگز با آنها عکس یادگاری نگرفت .

 

هشت نشریه تذکر گرفتند

پارلمان‌نیوز-  دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات اظهار داشت: در جلسه دوشنبه 23 فروردین جاری این هیأت با انتشار 4 ماهنامه و 4 فصلنامه موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، محمدعلی رامیــن، دبیر هیأت نظارت بر مطبــوعات با اعـلام این خبــــر گفت: انتــشار ماهنامه‌های جغرافیــای گردشگری به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی روشن بابائی همتی، فراسوی چاپ و بسته‌بندی به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی رضوان رستگاری تبار، ریاض الجنــه به صاحب امتیازی و مدیر مســئولی فاطمه تجدد، آگـاهی ناب به صاحب امتیازی میترا کاظمی تبریز و مدیر مســئولی محمدرضا رستمی پذیرفته شد.

وی افزود: همچنین فصلنامه‌های معدن گیلان به صاحب امتیازی سازمان نظام مهندسی معدن استان گیلان و مدیر مسئولی محمدرضا بابا هادی، طب سبــز به صاحب امتیــازی شرکت شفاســازان و مدیر مســئولی رضا عبــاس پور راد داخــلی، رساله ‌الاسلام به صـاحب امتیــازی دانشــــکده اصــول‌الدین و مدیر مسـئولی کاظـــم عسـکری مجـــد، فصــــلنامه Iranian Journal of Rheumatology) IJR) به صاحب امتیازی مؤسسه انجمن روماتولوژی ایران و مدیر مسئولی احمدرضا جمشیدی مجوز انتشار دریافت کردند.

بر پایه این گزارش در این جلسه همچنین گزارش نظارتی نشریات زیر مطرح و مصوب شد:

1- نشریه ســرو ابرکوه به دلیل جعل عنوان و انتشار نشریه بر خلاف زمینه و گستره توزیع، مصوب هیأت نظارت بر مطبوعات و استفاده ابزاری از افراد، مشمول بند ب ماده 7 و بند 10 ماده 6 قانون مطبوعات شناخته شد و مقرر گردید به استناد تبصره ماده12 آن قانون، توقیف و موضوع جهت پیگرد قانونی به مرجع قضایی ارسال شود.

2- به روزنامه جهان صنــعت به دلیل اهانت به حجاب و ارزش های اسلامی و القای تروریست بودن مسلمانان در عکس چاپ شده در شماره مورخ 17/1/89 به استناد بند 7 ماده 6 قانون مطبوعات تذکر هیأت ارسال


نظر شما :