مانور هوایی عربستان و آمریکا

۲۷ تیر ۱۳۸۹ | ۲۲:۰۸ کد : ۸۰۸۰ سرخط اخبار
مانور هوایی عربستان و آمریکا

هشت جنگنده سعودی در مانور هوایی آمریکا مشارکت می کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الوطن چاپ ریاض، هشت جنگنده نیروی هوایی عربستان سعودی برای مشارکت در مانور نظامی پرچم سرخ -4  وارد خاک آمریکا شدند.

این جنگنده های سعودی از نوع" اف 15 اس" هستند و برای مشارکت در مانور نظامی، وارد پایگاه هوایی نیس در شهر لاوگاس در ایالت نیوادا آمریکا شدند.

مشارکت عربستان در این رزمایش هوایی ، پس از موافقت ولیعهد ، وزیر دفاع و امور هواپیمایی این کشور صورت می گیرد.

رزمایش پرچم سرخ یکی از قدیمی ترین تمرین های نظامی آمریکاست و عربستان سعودی نیز تنها کشور عربی شرکت کننده در این رزمایش هوایی به شمار می رود.

نیروی هوایی عربستان ، تمرین ها و اقدامات اولیه برای حضور در رزمایش هوایی پرچم سرخ را در پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز در شهر ظهران انجام داده است.

نیروی هوایی عربستان برای چهارمین مرتبه است که در رزمایش نظامی پرچم سرخ مشارکت دارد اما برای نخستین بار بخش هایی از نیروی زمینی عربستان نیز در این رزمایش مشارکت می کنند.

رزمایش پرچم سرخ هر دوسال یک بار انجام می شود و از مهمترین رزمایش های نظامی - هوایی در جهان به شمار می رود.

هم اکنون نیروی هوایی عربستان سعودی بر هواپیماهای نظامی از انواع اف 15، تورنادو و تایفون یوروفایتر  تکیه دارد.

براساس متنی که در ویکیپدیا منتشر شده نیروی هوایی عربستان پس از نیروی هوایی اسرائیل (یک‌هزار جنگنده) و نیروی هوایی ارتش مصر (با 600 جنگنده)، سومین قدرت هوایی نظامی در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

عربستان سعودی از 30 سال پیش تاکنون با خریدهای کلان نظامی و به کارگیری تجهیزات مدرن توانست خود را از نیرویی دفاعی به نیرویی با قابلیتهای ضربتی و تهاجمی تبدیل کند.

نیروی هوایی عربستان پس از نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا (USAF) و نیروی هوایی دفاعی ژاپن (JASDF)، بیشترین تعداد جنگنده‌های اف-۱۵ در جهان را در اختیار دارد. 

 

درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خبر داد که کنگره آمریکا از طریق سفیر سوئیس درخواست مذاکره با ایران را مطرح کرده است.

علاءالدین بروجردی در گفتگو با مهر در پاسخ به این سوال که آیا تغییر و تحول خاصی پیرامون روابط ایران و آمریکا محتمل خواهد بود، گفت: فکر نمی‌کنم تغییر جدیدی پیرامون روابط ایران و آمریکا حاصل شده باشد.

وی تاکید کرد: البته امروز سفیر سوئیس در ایران با من ملاقاتی داشت که این دیدار در راستای سفر رئیس مجلس به ژنو به منظور شرکت در نشست بین المجالس بود.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته در این دیدار سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران مطالبی را مطرح کرد از جمله اینکه با توجه به سفر اخیرش به واشنگتن اظهارعلاقه کمیسیون سیاست خارجی آمریکا برای مذاکره با ایران را عنوان کرد.

بروجردی ادامه داد: البته من به سفیر سوئیس گفتم آمریکا از یک طرف به تروریست‌ها کمک می‌کند و حادثه زاهدان را ایجاد می‌کند و تحریم ‌های فراتر از قطعنامه وضع می‌کند پس چه انتظاری برای مذاکره دارد؟

نماینده بروجرد ادامه داد: من به سفیر سوئیس تاکید کردم که آمریکایی‌ها باید رویکرد خود را تغییر بدهد و اگر تغییر کنند تغییر خواهند دید.

رتبه ايران از نظر سرعت اينترنت خانگى

فارس- در آخرين آمارى که کشورهاى دنيا را از نظر سرعت اينترنت خانگى مورد مقايسه قرار داده است، کره جنوبى داراى بيشترين سرعت اينترنت است و ايران در رده 144 دنيا است.

واحد اطلاعات اقتصادى اکونوميست در تازه ترين گزارش خود افزود ، سرعت اينترنت خانگى هر کشور را بر اساس حداکثر عملکرد و سرعت اينترنت خانگى بر واحد مگابيت بر ثانيه طى 30 روز گذشته ارزيابى کرده است.

بر اين اساس کاربران کشور کره جنوبى همچنان خوش اقبال ترين کاربران اينترنت در جهان به شمار مى روند و از سرعتى برابر 34.31 مگابيت بر ثانيه استفاده مى کنند. پس از کره جنوبى کشور لتونى با سرعتى برابر 24.46 مگا بيت بر ثانيه، جمهورى مولداوى با 21.76 مگابيت بر ثانيه، ژاپن با 20.38 مگابيت بر ثانيه، سوئد با 20.10 مگابيت بر ثانيه، جزاير آلند با سرعت 19.84 مگابيت بر ثانيه، رومانى با سرعت 18.64 مگابيت بر ثانيه، بلغارستان با سرعت 17.66 مگابيت بر ثانيه، هلند با سرعت 17.15 مگابيت بر ثانيه و ليتوانى با سرعت 16.79 مگابيت بر ثانيه به ترتيب رتبه هاى دوم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

کشورهاى توسعه يافته اى از قبيل سوئيس، آلمان، دانمارک و بلژيک رتبه هاى 15 تا 18 را اشغال کرده اند و فرانسه، آمريکا و روسيه به ترتيب در رتبه هاى 20 و 28 و 29 قرار گرفته اند. کانادا و انگلستان نيز در جايگاه 32 و 33 قرار دارند.

از ميان 152 کشور بررسى شده ايران پس از کشورهايى مانند ونزوئلا، نيجريه، بوليوى، عراق و پاراگوئه با سرعتى برابر 0.61 مگابيت بر ثانيه در رتبه 144 قرار گرفته است. پس از ايران تا انتهاى ليست کشورهاى لبنان، هائيتى، السالوادور، افغانستان، مالى، گواتمالا، زيمبابوه و يمن باقى مانده اند.

کلينتون و گيتس چهارشنبه به سئول مى‌روند

وزراى خارجه و دفاع آمريکا قرار است روز چهارشنبه به منظور گفت‌وگو در خصوص افزايش تنش‌ها در شبه‌جزيره کره به سئول سفر کنند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى فرانسه، "هيلارى کلينتون " و "رابرت گيتس " روز چهارشنبه به نشانه اعلام همبستگى واشنگتن با سئول در ميان افزايش تنش‌ها در شبه‌جزيره کره به کره جنوبى سفر خواهند کرد.
بنا بر اين گزارش، انتظار مى‌رود وزراى خارجه و دفاع آمريکا در ديدار روز 21 ژوئيه (30 تيرماه) با "يو ميونگ‌هاون " و "کيم تائه‌يونگ " همتايان خود در کره‌جنوبى موضوع برگزارى رزمايش مشترک دو کشور را نيز مطرح کنند.
وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) روز پنج‌شنبه از برگزارى رزمايش مشترک واشنگتن و سئول در آبهاى شبه جزيره کره خبر داد و يک روز پس از انتشار بيانيه پنتاگون در اين رابطه وزارت خارجه کره جنوبى نيز برگزارى اين رزمايش مشترک را تأييد کرد.
تنش‌ها در شبه‌جزيره کره پس از اينکه نتايج تحقيقات گروه تفحص چندمليتى در تاريخ 20 ماه مه (حدود 2 هفته پيش) رسما اعلام شد، به شدت افزايش يافته است.
تيم تحقيقاتى در خصوص موضوع غرق شدن ناو جنگى کره جنوبى که شامل کارشناسان کره جنوبى، آمريکا، استراليا، انگليس و سوئد مى‌شد، چندى پيش به اين نتيجه رسيدند که شواهد چشمگيرى موجود است که نشان مى‌دهد ناو جنگى سئول توسط اژدر کره شمالى غرق شده است.
بر اساس اين گزارش، کره شمالى هرگونه مشارکت در غرق شدن ناو چئونان را رد کرده است و اعلام کرده است که تهديدهاى کره‌جنوبى را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.
در حال حاضر فرضيه‌هايى نيز در رابطه با نقش آمريکا در غرق شدن ناو جنگى کره‌جنوبى مطرح است. بسيارى از تحليلگران مسائل شبه‌جزيره کره معتقدند که آمريکا براى رسيدن به اهداف خود در منطقه آسيا-اقيانوسيه ناوجنگى کره‌جنوبى را غرق کرده است.

ترکها به این باور رسیده‌اند که تحریم‌ها علیه ایران کارساز نیست

یک روزنامه نزدیک به حزب حاکم ترکیه مدعی شد که بسیاری از کشورهای عربی همسایه ایران و حتی مقامات ترکیه متقاعد شده اند که برای دفع خطر اتمی ایران تشدید تحریم ها به تنهایی کارگر نخواهد بود .

به گزارش عصر ایران، " دوغو ارگیل " ستون نویس روزنامه انگلیسی زبان " ساندی زمان " ترکیه روز یکشنبه در مطلبی با عنوان " ابرها بر فراز ایران " با اشاره به این موضوع نوشت :  " بسیاری از رهبران عربی منطقه که پیش از این مخالف هر گونه اقدام نظامی آمریکا و اسراییل علیه ایران بودند ، امروز متقاعد شده اند که نمی توانند با یک ایران اتمی زندگی کنند ".

وی در ادامه مطلب خود مدعی شد : " بسیاری از رهبران خاورمیانه و کشورهای غربی به این باور رسیده اند که اتکای صرف به ابزار تحریم و عدم توسل به ابزار نظامی به عنوان آخرین گزینه ، نمی تواند ایران را از دست یابی به اهداف اتمی اش بازدارد و خبرها حاکی است که رهبران ترکیه هم در این زمینه با اکثریت رهبران خاورمیانه و غرب هم عقیده اند ".

این نویسنده ترک شواهد این ادعای خود را ارایه نداده  و اشاره ای به خبرهای اخیر نکرده است ، با این حال در این مقاله  با اشاره به پیامدهای حمله نظامی به ایران ، از احتمال درگیری نظامی گسترده و آسیب پذیری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس  و نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه سخن به میان آورده است .

گقتنی است که ترکیه به قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه ایران رای منفی داد اما مقامات آنکارا اعلام کرده اند که این رای خود را به عنوان نشانه ای از مخالفت با غرب یا آمریکا نمی دانند .



اختلاس يک ميلياردى برادر محمود عباس

اسناد و مدارک بدست آمده توسط مقامات اردنى نشان مى‌دهد، برادر رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين تلاش داشته بيش از يک ميليارد دينار از اردن اختلاس کند.

به گزارش فارس به نقل از آژانس خبرى "فلسطين آلان "، برخلاف ادعاى دستگاه‌هاى تشکيلات خودگردان و شخص "محمود عباس " رئيس اين تشکيلات در مبارزه با مفاسد ادارى و اجتماعى و رانت خوارى، مقامات اردنى اخيرا به مدارک مستندى دست يافته‌اند که نشان مى‌دهد، "احمد عباس " برادر محمود عباس طى ماه ژوئن گذشته تلاش داشته با پرونده سازى و جعل اسناد يک ميليارد و 208 ميليون دينار اردنى اختلاس کند.

در اين پرونده علاوه بر عباس نام فرزند وى، "عامر " هم مشاهده مى‌شود که به همراه پدرش حساب مشترکى در بانک‌هاى اردن داشته و تلاش داشتند با استفاده از اين حساب بانکى مبلغ فوق را به کرانه باخترى انتقال دهند.

اين پرونده اکنون در حال بررسى در مراجع قضايى اردن است و عباس و عامر براى اداى برخى توضيحات به دادگاه اردن فراخوانده شده‌اند.

پيش از اين نيز خبرهايى در زمينه دست داشتن خانواده عباس از جمله فرزندان وى در مفاسد ادارى و رسوايى‌هاى مالى و سياسى به ويژه با طرف‌هاى آمريکايى منتشر شده بود.

توافق بحرين با انگليس براى تحريم‌ ايران

پادشاه بحرين و نخست وزير انگليس در ديدار با يکديگر درباره اجراى قطعنامه اخير شوراى امنيت سازمان ملل عليه ايران توافق کردند.

به گزارش ايسنا، دفتر نخست وزيرى انگليس اعلام کرد: شيخ حمد بن عيسى آل خليفه، پادشاه بحرين در ديدار با ديويد کامرون، نخست‌وزير انگليس در لندن درباره روند صلح درخاورميانه، موضوع هسته‌يى ايران و مسائل ديگر بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانى شبکه العالم، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از بيانيه دفتر نخست‌وزيرى انگيلس نوشت که کامرون در اين ديدار با اشاره به انتظار دولت متبوعش براى تقويت روابط با کشورهاى شوراى همکارى خليج فارس روابط تاريخى بين انگليس و بحرين را که براساس پيمان دوستى سال 1971 ميلادى پايه ريزى شد، بررسى کرد.

در اين بيانيه آمده است: کامرون در اين ديدار مسايل کنونى در زمينه سياست خارجى را با شيخ حمد مورد بررسى قرار داد و دوطرف درباره نياز به پيشرفتى فورى به منظور رسيدن به راه حل تشکيل 2 کشور در خاورميانه و اهميت اجراى کامل قطعنامه اخير شوراى امنيت درباره برنامه هسته‌يى ايران گفت‌و گو کردند.

دفتر نخست وزيرى انگليس افزود: توسعه روابط دوجانبه در زمينه‌هاى فرهنگى، آموزشى، دفاعى، امنيتى، تجارت، سرمايه‌گذارى وسياست خارجى از ديگر محورهاى گفت‌و گوى پادشاه بحرين و نخست‌وزير انگليس بود.

واکنش سوئيس به خبر بازداشت سفيرش

سخنگوى وزارت اموخارجه سوييس اعلام کرد که ليوبا لئو اگوستى سفير اين کشور در ايران تنها از سوى پليس تحت کنترل قرار گرفته بود و به هيچ وجه بازداشت نشده است.
 
گزارش ايرنا به نقل از منابع اينترنتى حاکيست : اين مقام وزارت امورخارجه سوييس تاکيد کرد که سفير سوييس در ايران طى يک سفر و جابجايى به دليل اينکه هويتش براى پليس شناخته نشده بود براى مدتى تحت کنترل بود و اصلا بازداشت نشده است.

وى تاکيد کرد که اين کنترل هيچ پيامد و عواقبى در روابط دو کشور ايران و سوييس ندارد.

پيش از اين "رامين مهمان پرست" سخنگوى وزارت امور خارجه جمهورى اسلامى ايران اعلام کرد که خبر دستگيرى سفير سوييس به شکلى که برخى از سايت ها منتشر کرده اند، صحت ندارد.

سخنگوى وزارت امور خارجه در ارتباط با خبر منتشر شده در برخى از سايتهاى خبرى در خصوص بازداشت سفير سوييس در يکى از شهرهاى خراسان شمالى گفت: خبر به گونه اى غير دقيق و خلاف وافع منعکس شده و چنين حادثه اى به شکلى که توسط برخى از سايتها منتشر شده است، صحت ندارد.

امیری برای امریکا جاسوسی کرده است!

منابع آگاه آمریکایی مدعی شده اند که امیری به همراه یک جاسوس ایرانی، به آمریکا منتقل شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، مسولانی از سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا (سیا) اعلام کرده اند: علاوه بر شهرام امیری، یک تبعه ایرانی دیگر به عنوان جاسوس،  از ایران به آمریکا منتقل شده است.

شهرام امیری پژوهشگر ایرانی یک سال پیش از این در هنگام سفر حج در عربستان سعودی، توسط نیروهای سیا ربوده شد و پس از یک سال توانست به ایران بازگردد.

در این گزارش ادعا شده است امیری نیز برای آمریکا جاسوسی کرده است. این روزنامه به نام فرد دوم اشاره ای نکرد.

این روزنامه در ادعاهای خود اضافه می کند: امیری و جاسوس دوم پس از اینکه شک کردند  وزارت اطلاعات ایران به آنها مضنون شده و جاسوسی آنها را کشف کرده است خواستند تا از ایران خارج و به آمریکا منتقل شوند.

واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، اضافه کرده است: امیری جزئی از شبکه کوچکی از جاسوسان بود که اطلاعاتی را درباره برنامه هسته ای ایران به آمریکا می داده است. آنها پول  دریافت و در آمریکا نیز اقامت کردند. برخی از اعضای این مجموعه خواسته بودند در مکان دیگری زندگی کنند لذا به مکان های دیگری منتقل شدند اما امیری و فرد دیگری پس از مشکوک شدن به این که تحت نظر وزارت اطلاعات ایران هستند، از ایران خارج شدند.

بنابر این گزارش ، علاوه بر امیری و فرد دیگر، در چند سال اخیر، شش نفر دیگر از جاسوسان ایرانی از ایران به آمریکا منتقل شدند و به هر یک نیز مبلغ هنگفتی پول پرداخت شد.

این منابع آمریکایی افزودند: ما پارک های بازنشستگی نداریم . هر کسی هر چه را که می خواهد انتخاب می کند. سیا به هر جاسوس، مبلغی را پرداخت می کند و در هنگام آغاز همکاری نیز مبلغی را به وی پرداخت می کند و در صورتی که احساس کند که او کشف می شود ، آمریکا او را به مکان دیگری منتقل می کند.

آسوشیتدپرس نیز به نقل از "چارلز فادس" که برای مدتی ریاست بخش سلاح کشتار جمعی در قسمت مبارزه با تروریسم در سیا را برعهده داشت گزارش داد: امیری با بازجویی سختی در داخل ایران رو به رو خواهد شد درباره اینکه به آمریکایی ها چه گفت و چه کارهایی را انجام داد. امیری در شرح روایت خود درباره ربودنش و  اینکه چگونه از دست ربایندگانش فرار کرد و به سفارت پاکستان در واشنگتن رفت با سختی روبه رو خواهد شد.

به نظر می رسد شکست گسترده سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکا در ماجرای شهرام امیری، رسانه های آمریکا را به این سمت سوق داده تا ادعاهای ساختگی را درباره امیری منتشر کنند.

خبر دستگیری سفیر سوئیس خلاف واقع منعکس شده است

سخنگوى وزارت امور خارجه خبر دستگيرى سفير سوييس در تهران را غير دقيق خواند.

به گزارش ايسنا رامين مهمان‌پرست، سخنگوى وزارت امور خارجه در ارتباط با خبر منتشره در برخى از سايت‌هاى خبرى در خصوص بازداشت سفير سوييس در تهران در يکى از شهرهاى استان خراسان شمالى گفت: خبر به گونه‌ايى غير دقيق و خلاف واقع منعکس شده و چنين حادثه‌ اى به شکلى که توسط برخى از سايت‌ها منتشر شده است صحت ندارد.

9 کشته و 29 زخمی در عملیات انتحاری در بغداد


رسانه ها لحظاتی پیش از وقوع عملیات انتحاری در غرب پایتخت عراق خبر دادند که بر اثر آن دست کم 9 نفر کشته شدند.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری اعلام کرد : بر اثر وقوع عملیات انتحاری در غرب بغداد، دست کم 9 نفر کشته و 29 نفر دیگر زخمی شدند.

این شبکه به جزئیات بیشتری درباره این حمله اشاره نکرده است.



نظر شما :