متکی به دمشق می‌رود

۱۸ مرداد ۱۳۸۹ | ۲۱:۰۷ کد : ۸۳۲۱ سرخط اخبار
متکی به دمشق می‌رود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام سفری رسمی و دیدار با همتای سوری خود فردا سه شنبه عازم دمشق می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متکی در جریان سفر خود به سوریه علاوه بر دیدار با همتایش ولید المعلم ، با بشار اسد رئیس جمهور ، فاروق الشرع معاون اول و برخی دیگر از مقامات سوریه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

رایزنی و مشورت پیرامون تحولات اخیر لبنان و به خصوص تجاوز صهیونیست ها به جنوب لبنان در کنار بررسی تحولات دیگر منطقه ای و نیز بحث و تبادل نظر در رابطه با مسائل دوجانبه از جمله اهداف سفر متکی به دمشق است.


قدرت القاعده روبه افزايش است

بر اساس بررسى‌هاى جديد مرکز تحقيقاتى الجزيره قدرت القاعده رو به افزايش است.

به گزارش ايسنا، بشير نافع، محقق اين مرکز اعلام کرده است: محققان و ناظران اين مرکز طى سال‌هاى 2009 و 2010 فعاليت‌هاى القاعده را تحت کنترل گرفته‌اند و گزارش‌ها حاکى از آن است که سطح فعاليت‌هاى القاعده و گروه‌هاى مسلح و تروريستى مرتبط با آن افزايش يافته و دايره فعاليت القاعده در آينده افزايش خواهد يافت.

در اين بررسى‌ها بر حقيقت تغيير سياست‌هاى آمريکا و غرب در قبال جهان عرب و اسلام تاکيد شده و عنوان گرديده است که اين سياست‌ها که اکثر افکار عمومى جهان آن را دريافته‌اند مبتنى بر نوعى سلطه جويى و تلاش براى تحت کنترل گرفتن ثروت‌هاى جهان است.

به نشوته روزنامه الخليج، اين مرکز مساله رويارويى با القاعده و خواسته‌هاى ملت‌هاى منطقه را در ازاى تغيير سياست و استراتژى آمريکا در توقف حمايت مطلق از اسراييل و پايان دادن به اشغال افغانستان و عراق و عدم حمايت از سازمان‌هاى مستبد مرتبط مى‌داند.

اين مرکز اعلام کرده است: جنگى که آمريکا و هم پيمانانش عليه القاعده آغاز کرده‌اند با شکست روبه‌رو شده و زمان آن رسيده است که در استراتژى درگيرى‌ها و رويارويى کامل با آن و تلاش براى ايجاد استراتژى‌هاى جايگزين بازنگرى شود.

افشای چهره جاسوسان ناتو در ويکى‌ليکس

روزنامه تايمز چاپ لندن با اشاره به گزارش مرموز ويکى ليکس در گزارش خود نوشت: اطلاعات درز کرده در مورد افغانستان، هويت جاسوس‌هاى ناتو را افشا کرد.

به گزارش فارس، "گيلس ويتل " با چاپ مقاله‌اى در روزنامه انگليسى تايمز ابعادى از گزارش محرمانه و افشا گرانه ويکى ليکس را مورد بررسى قرار داد.

وى نوشت: با انتشار 90 هزار سند و مدرک اطلاعاتى، جان صدها افغان به خطر افتاده است.

ويتل در اين مقاله با اشاره به افشاگرانه بودن گزارش ويکى ليکس، يادآور شده است: با پخش اين اسناد، هويت جاسوس‌هايى که براى ناتو کار مى کردند، آشکار شده است.

در ادامه نوشته شده است که تايمز توانست تنها با 2 ساعت جستجو در اين مدارک، مشخصات ده ها نفر از آن ها را پيدا کند.

در بخش ديگرى از اين مقاله تأکيد شده است که محل سکونت و در برخى موارد نام پدر جاسوسان ناتو نيز در گزارش ويکى ليبکس افشا شده است که دولت افغانستان نسبت به اين موضوع با وحشت واکنش نشان داده و آمريکا را مسئول جان افغان ها، به خصوص کسانى که نامشان در اين اسناد برده شده، دانسته است.

ويکى ليکس 91 هزار سند محرمانه درباره جنگ افغانستان را در سايت خود منشتر کرده که اسناد سرى محرمانه ارتش آمريکا بوده است.

قدردانى احمدى‌نژاد از عبدالله و بشاراسد

 دکتر احمدى‌نژاد با اشاره به ابتکار عمل رييس‌جمهور لبنان در تشکيل اجلاس سه جانبه (لبنان، سوريه، عربستان) از حضور ملک عبدالله و بشار اسد در اين اجلاس وحدت‌‌آفرين و اميدبخش قدردانى کرد.

به گزارش سایت ریاست جمهوری دکتر محمود احمدى‌نژاد در ديدار وزير خارجه لبنان ابتکار عمل همتاى لبنانى خود را در دعوت از بشار اسد و ملک عبدالله براى حضور در اجلاس سه‌جانبه بسيار سازنده و مثبت ارزيابى کرد و گفت: اجلاس سه‌جانبه لبنان، طراحى دشمن صهيونيستى را خنثى کرد و بايد از حضور هوشمندانه بشار اسد و ملک عبدالله در اين اجلاس مهم تشکر کرد. حضور آنان نشانه وحدت و همبستگى در کل منطقه بود و جبهه ملت‌هاى منطقه را در برابر صهيونيست‌ها و حاميان آن هر چه بيشتر تقويت کرد.

دکتر احمدى‌نژاد در ادامه اتفاقاتى که در لبنان در حال وقوع است را مهم ارزيابى کرد و گفت: آثار اين اتفاقات قطعاً در محدوده لبنان محدود نخواهد بود و بى‌شک مسايل منطقه را تحت تأثير جدى قرار خواهد داد.

رييس‌جمهور افزود: وحدت و انسجامى که امروز شخصيت‌ها و گروه‌هاى مختلف لبنانى از خود نشان مى‌دهند، بى‌ترديد همه معادلات را به نفع مقاومت و ملت‌هاى منطقه تغيير خواهد داد.
دکتر احمدى‌نژاد با بيان اينکه صهيونيست‌ها به‌خاطر ضربه‌اى که سه سال پيش از لبنان خورده‌اند به شدت عصبانى و ناراحت هستند، خاطر نشان کرد: ضرباتى که صهيونيست‌ها از لبنان در سه سال قبل و در حادثه اخير دريافت کردند، تاريخى بود آنان در حادثه اخير براى اولين بار از ارتش لبنان ضربه خوردند؛ بنابراين به شدت عصبانى هستند که بايد مراقب بود.

رييس‌جمهور با بيان اينکه صهيونيست‌ها به دنبال ايجاد اختلاف بين مقاومت منطقه، لبنان و سوريه هستند، اظهار داشت: آنها تلاش مى‌کنند، در جبهه مقاومت شکاف ايجاد کنند ولى بى‌ترديد هماهنگى و هوشمندى گروه‌هاى لبنانى و جبهه مقاومت همه معادلات را به نفع لبنان و ملت‌هاى منطقه تغيير خواهد داد.

دکتر احمدى‌نژاد افزود: امروز به فضل الهى لبنان به نشان افتخارى براى تمام ملت‌هاى منطقه تبديل شده است و ملت ايران براى هميشه و با افتخار در کنار مردم لبنان خواهد بود.

على شامى وزير خارجه لبنان، نيز در اين ديدار ضمن قدردانى از حمايت‌هاى معنوى و سياسى جمهورى اسلامى ايران از ملت لبنان در برابر متجاوزان صهيونيستى، با تأکيد بر ضرورت تقويت هر چه بيشتر همکارى‌هاى جمهورى اسلامى ايران و لبنان گفت: امروز بايد براساس استراتژى ويژه‌اى، برنامه‌ريزى و حرکت کنيم.

وزير خارجه لبنان در ادامه گزارشى از وضعيت داخلى لبنان بخصوص در دو هفته اخير ارائه و خاطر نشان کرد: ايستادگى قاطع ارتش لبنان در مقابل تجاوز اخير رژيم صهيونيستى نشان داد، هماهنگى ارتش، مقاومت و آحاد مردم لبنان افزايش يافته و اين توان جبهه مقاومت را چندين برابر کرده است.

وى افزود: تمامى مردم لبنان شخصيت‌ها و گروه‌هاى سياسى از اقدام بازدارنده ارتش لبنان در مقابل صهيونيست‌ها بسيار خوشحال هستند، البته در خصوص اقدام رژيم صهيونيستى از شوراى امنيت درخواست تشکيل جلسه فوق‌العاده و ويژه‌اى داشته و شکوائيه‌اى در اين خصوص ارائه داده‌ايم.

منافقین در فهرست سیاه وزارت خارجه آمریکا باقی ماند

به گزارش پايگاه اطلاع رسانى انجمن دوستداران عدالت (خانواده شهداى ترور کشور) ، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در روز پنجم اگوست، پنجشنبه گذشته در گزارشی سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) را بار دیگر در لیست سازمانهای تروریستی خود قرار داد.

پیش از این دادگاهی در آمریکا به درخواست منافقین، از وزارت خارجه این کشور خواست در تصمیم خود درباره قراردادن نام این گروه در فهرست سازمان های ترویستی دولت آمریکا تجدید نظر کند.

در اين گزارش ضمن تأکيد بر سوابق متعدد تروريستى اين گروهک آمده است: از سال‌ گذشته تاکنون هيچ تغييرى در وضعيت و مشخصات سازمان مجاهدين خلق  ايجاد نشده و اين سازمان مستحق خروج از اين ليست نيست.

گفتنی است سازمان تروریستی مجاهدین خلق پس از خلع سلاح کامل توسط نیروهای آمریکایی در سال 2003 و ناتوانی از انجام عملیاتهای تروریستی به صورت مستقیم با تکیه بر جاسوسی و لابی در اروپا سعی بر خروج از لیستهای تروریستی کشورها داشت که در این راه میلیونها دلار هزینه کرده است .

این گروه تروریستی با آموزش سایر گروه های تروریستی در پادگان اشرف در عراق همچون القاعده عراق در نا امنی عراق نقش به سزایی داشت و علاوه بر آن با ارتباط مستمر با گروههای تروریستی شرق و غرب ایران همچون پژاک و جندالله شریک اقدامات آنها در قتل و عام مردم ایران پس از سالهای 2003 بود.

فرقه رجوی بر اساس اعترافات سرکرده خود بیش از 12 هزار ایرانی را پس از انقلاب تا سال 80 به شهادت رسانده است و بر اساس گزارشهای بین المللی در قتل عام اکراد عراقی و شیعیان جنوب این کشور نیز جنایتهای بی شرمانه ای انجام داده است که برخی گزارشها از کشتار بیش از 25هزار عراقی خبر داده اند.

کلينتون: تحریم برای تغییر رفتار ایران مهم است

عليرغم مانع‌تراشى‌هاى آمريکا در مسير برنامه هسته‌اى ايران، وزير امور خارجه آمريکا در مصاحبه با يک روزنامه آمريکايى تأکيد کرد که آمريکا آمادگى دارد با ايران وارد تعامل شود.

به گزارش فارس، "هيلارى کلينتون " در مصاحبه با روزنامه آمريکايى "نيويورک تايمز " تصريح کرد که آمريکا آمادگى دارد با ايران وارد تعامل شود.
وى تصريح کرد: ما آماده تعامل با ايران هستيم، اما آنها آنچه را که بايد انجام دهند نمى‌دانند. آنها بايد با حرف و عمل به جامعه بين‌الملل در خصوص نيات هسته‌اى خود تضمين دهند. و بنابراين خواه اين مسئله 6 ماه، يکسال يا 40 سال به طور انجام دهد، اين نگرانى مى‌رود که ايران به تسليحات هسته‌اى دست يابد و اين موضوع به مشغله ذهنى دوستان و شرکاى ما تبديل شده است.
ادعاهاى کلينتون در شرايطى ايراد شده است که آژانس بين‌المللى انرژى اتمى بارها در گزارشات خود بر عدم انحراف برنامه هسته‌اى ايران تأکيد کرده است.
با وجود آنکه کلينتون از تمايل آمريکا براى تعامل با ايران ياد کرده است اما در ادامه سخنان خود تصريح کرد که واشنگتن بدون درنظر گرفتن هر گونه موضوع زمانبندى، مسير تحريم‌ها را پيگيرى مى‌کند زيرا فکر مى‌کنيم که اين مسئله براى تغيير رفتار ايران مهم است.
اوايل هفته جارى، "باراک اوباما " رئيس‌جمهورى آمريکا در نشستى با گروه کوچکى از خبرنگاران در کاخ سفيد از روى احتياط از تأثيرات تحريم‌هاى جديد عليه ايران استقبال کرد اما اعلام کرد که تمايل دارد درباره برنامه هسته‌اى ايران با تهران وارد مذاکره شود.
وزير امور خارجه آمريکا همچنين مدعى شد: ما از منابع متفاوتى در سراسر جهان شنيده‌ايم که بسته تحريم‌ها عليه ايران بر افکار ايران تأثير داشته است و آنها مانورهاى چشمگير ديپلماتيکى و تجارى بسيارى را انجام داده‌اند تا تلاش کنند تا از فشار تحريم‌هاى تحميل شده بر روى آنها جلوگيرى کنند و آنها دچار نقصان شده‌اند.
مقامات آمريکايى در حالى در سخنان پياپى خود از آمادگى براى تعامل با ايران حرف مى‌زنند که اوباما چندى پيش پيشنهاد مناظره رو در رو با "محمود احمدى‌نژاد " را رد کرد.
آمريکا به طور مداوم به دنبال دشمنى با ايران و در صدد مانع‌تراشى براى برنامه هسته‌اى ايران بوده است به طورى‌که ايران که به طور دائم همکارى‌هاى همه‌جانبه‌اى با جامعه بين‌الملل دارد چندى پيش در ادامه همکارى‌هاى خود بيانيه‌ سه جانبه‌اى را با ترکيه و برزيل به امضا درآورد و طبق آن قرار بر آن شد تا بخشى از اورانيوم کم غنى شده خود را در قبال دريافت ميله‌هاى سوختى مورد نياز رآکتور تحقيقاتى تهران به خاک ترکيه ارسال کند اما با وجود اين همکارى‌ها، آمريکا پيش‌نويس قطعنامه‌ تحريم‌هاى سازمان ملل عليه ايران را به شوراى امنيت فرستاد و دور جديدى از تحريم‌ها عليه ايران به تصويب درآمد.
آمريکا به اين تحريم‌ها بسنده نکرد و اقدامات يکجانبه‌اى را عليه ايران به تصويب درآورد.


نظر شما :