ایران، مکه و مدینه را تصرف خواهد کرد!

۳۱ مرداد ۱۳۸۹ | ۲۲:۳۶ کد : ۸۴۴۰ سرخط اخبار
ایران، مکه و مدینه را تصرف خواهد کرد!

سعید الشهری دومین فرد در ساختار رهبری القاعده در شبه جزیره عرب طی پیامی به رسانه های منطقه خاورمیانه از احتمال درگیری بین ایران و اسراییل و یا ایران و آمریکا خبر داد .

به گزارش عصر ایران و به نقل از روزنامه جروزالم پست اسراییل سعید الشهری در این پیام صوتی با اشاره به احتمال آغاز درگیری بزرگ در خاورمیانه از احتمال تقسیم این منطقه بین ایران و اسراییل خبر داد .

وی با ادعای اینکه در صورت آغاز حمله اسراییل ، ایران عربستان را به همکاری با اسراییل ( در اختیار قرار دادن حریم هوایی عربستان برای حمله به ایران) متهم خواهد کرد ، افزود که در این صورت ایران با حمله به عربستان شهرهای مقدس مکه و مدینه را تصرف خواهد کرد!

این رهبر القاعده در ادامه خیالپردازی های خود از آینده منطقه خاورمیانه گفت که اعراب سنی ساکن در منطقه خاورمیانه در قلمروهایی در تصرف ایران و اسراییل زیست خواهند کرد و اسراییل پس از جنگ ، دولت بزرگ مورد نظر خود را ( از نیل تا فرات) تشکیل خواهد داد .
(
البته مشخص است که جغرافیای این عضو ارشد القاعده ، اصلا خوب نیست ، زیرا با تصرف عربستان توسط ایران(!) ، که تقریباً در حد فاصل ایران و اسرائیل قرار دارد ، اسرائیل نمی تواند از نیل تا فرات را شکل دهد. با این اوصاف از آنجا که ماموریت آمریکایی - عربی القاعده ، ایران هراسی است ، چنین افاضاتی بیان می شود و جالب این که برای اولین بار توسط یک رسانه آمریکایی منتشر می گردد!)

این رهبر القاعده افزود که شورای مجاهدین در شبه جزیره عرب( کادر رهبری القاعده در یمن ) به جهت  آمادگی برای جنگ احتمالی ایران با اسراییل جلسه ای تشکیل داده و رهبران این گروه در این باره رایزنی کرده اند . وی از اعضای القاعده و شبه نظامیان وابسته به این گروه در سراسر جهان خواست تا نسبت به احتمال جنگ بین ایران و اسراییل آماده باشند .

الشهری  در دسامبر 2001 توسط نیروهای آمریکایی در پاکستان دستگیر و به زندان گوانتانامو منتقل شد . وی 6 سال در این زندان بود و در نهایت در سال 2007 آزاد شده و به عربستان بازگشت . وی پس از بازگشت به سرزمین مادری اش راهی یمن شد و به همکاری " انورالعولقی " و جمعی دیگر از شبه نظامیان القاعده ، گروه القاعده در شبه جزیره عرب را بنا نهاد .

وب سایت " دیلی بیست " ( متعلق به سر دبیر سابق روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا ) که منبع اصلی انتشار این فایل صوتی است در گزارشی که در این باره نوشته اشاره کرده که گروه القاعده منتظر آغاز درگیری احتمالی بین ایران با اسراییل و آمریکا است و این جنگ کاملا به نفع این گروه خواهد بود .

این وب سایت می نویسد القاعده براین باور است که در صورت حمله اسراییل یا آمریکا به ایران ، ایران نیز همانگونه که تهدید کرده حملات خود را در مناطقی چون افغانستان ، عراق ، لبنان و دیگر نقاط خاورمیانه و جهان علیه منافع آمریکا و اسراییل افزایش خواهد داد که از نظر این وب سایت این عمل به نفع القاعده خواهد بود .

گروه القاعده تا کنون به صراحت نسبت به موضوع حمله به ایران موضعگیری نکرده و رهبران ارشد این گروه تروریستی تا کنون نسبت به این مساله سکوت اختیار کرده بودند .

در هفته های اخیر موضوع جنگ احتمالی در خاورمیانه یکی از سوژه های اصلی و مهم بسیاری از رسانه های منطقه و جهان شده است . با این حال بسیاری از ناظران وقوع جنگ را در شرایط کنونی در منطقه محتمل نمی دانند و جنگ را به نفع هیچ کدام از ظرف های اصلی درگیر در بحران نمی بینند .

 

احتمال آغاز مذاکرات میان سوریه و اسرائیل

گمانه‌زنی‌هایی درباره امکان آغاز روند مذاکرات صلح میان سوریه و اسراییل طی دوره آینده شدت گرفته است .

پس از اعلام موعد آغاز مذاکرات میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در دوم سپتامبر گمانه‌زنی‌هایی نیز درباره امکان آغاز روند مذاکرات صلح میان سوریه و اسراییل طی دوره آینده وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع آمریکایی تاکید کردند: دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به دنبال آغاز این روند و موفقیت آن در چارچوب تحقق هدف ایجاد صلح فراگیر در خاورمیانه است و تلاش‌هایی را برای تحقق زمینه مشترک و اعتماد سازی میان سوری‌ها و اسراییلی‌ها طی دوره آینده بکار گرفته تا مذاکرات غیر مستقیمی که در پایان سال 2008 و پس از جنگ غزه متوقف شد میان دو طرف از سر گرفته شود.

فرد هوف، مسئول آمریکایی پرونده روندهای صلح میان سوریه و اسراییل و لبنان و اسراییل ابتدای ماه جاری برای بررسی جزییات جدید جهت ایجاد زمینه مذاکرات به منطقه سفر کرده بود. با وجود آنکه جزییات مذاکرات صلح و نقاط آغاز این مذاکرات هنوز مشخص نشده ولی نکاتی وجود دارد که طی مذاکرات غیر مستقیم با نظارت ترکیه در سال 2008 توضیح داده شد و این امر آغاز مذاکرات صلح در مدتی کوتاه را ممکن می‌سازد.

مقام‌های آمریکایی معتقدند آغاز مذاکرات در روند سوری - اسراییلی بر آغاز روند فلسطینی - اسراییلی متکی است، امری که طی چند روز گذشته مشخص شد. زیرا آمریکا، سوریه و اسراییل مایل نبودند پیش از پیشرفت در زمینه فلسطین روند سوری- اسراییلی آغاز شود.

یک مقام بلندپایه آمریکایی اظهار داشت: همگان ایمان دارند که پیش از روند سوری - اسراییلی باید مذاکرات مستقیم میان فلسطینیان و اسراییلی‌ها آغاز شود.

وی افزود: هرگاه توافقی میان اسراییلی‌ها و سوری‌ها حاصل شود آمریکا بر اجرای آن به شیوه امانتدارانه نظارت خواهد کرد. منابع آگاه امریکایی در پرونده مذاکرات بر تداوم فعالیت جورج میچل، فرستاده ویژه آمریکا در صلح خاورمیانه در روند سوری - اسراییلی و روند لبنانی - اسراییلی تاکید دارند.

این منابع همچنین از تمایل دولت آمریکا برای اعزام سفیر جدیدی به دمشق برای بهبود روابط با سوریه جهت بررسی مذاکرات صلح خبر می‌دهند ولی رابرت فورد، نامزد این پست که از سال 2005 خالی مانده هنوز تایید پارلمان را به دست نیاورده است.

 

یک سعودی، طراح ترور رفیق الحریری بوده است

پایگاه خبری رسمی یک جریان سیاسی در لبنان فاش کرد که یک شاهزاده سعودی در سال 2004با درخواست همراهی از نخست‌وزیر اسبق لبنان، اعلام کرد که وی خواستار ترور نصرالله با کمک آمریکا و القاعده است ولی عدم همراهی نخست وزیر به ترور وی منجر شد.

به گزارش فارس، پایگاه خبری رسمی "جریان آزاد ملی " لبنان، در خبری اعلام کرد:

شاهزاده "بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود " یک سیاستمدار سعودی است که در بین سال‌های 1983 تا 2005 به عنوان سفیر عربستان در آمریکا فعالیت می‌کرد. وی از سال 2005 به سمت دبیرکل شورای امنیت ملی این کشور منصوب کرد.

رفیق الحریری در تاریخ 14 فوریه سال 2004، مطلع شدکه طرحی در القاعده برای ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان وجود دارد و این امر می‌طلبد که رفیق الحریری مقدمات را برای ورود عناصری از القاعده به برخی اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان فراهم کند.

این پایگاه افزود: بر خلاف تاکیدهایی که بندر بن سلطان درباره حمایت آمریکا و نهادهای اطلاعاتی آن از این طرح به حریری کرد و اعلام کرد که آمریکا هر چه نیاز باشد در اختیار القاعده خواهد گذاشت، ولی رفیق الحریری اساسا این امر را رد کرد و این مخالفت به تیرگی روابط بندر بن سلطان و حریری منجر شد.

بنا بر این گزارش، پس از این یکی از نزدیکان بندر بن سلطان به وی خبر داد که حریری پس از مطلع شدن از این [توطئه] در دیدارهایی که به صورت فشرده با نصرالله برگزار کرده وی را از این امر آگاه کرده است و این امر سبب شد که بندر بن سلطان به صورت جدی در اندیشه رهایی از رفیق الحریری نخست وزیر فقید لبنان بیفتد.

شاهزاده "بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود " یک سیاستمدار سعودی است که در بین سال‌های 1983 تا 2005 به عنوان سفیر عربستان در آمریکا فعالیت می‌کرد. وی از سال 2005 به سمت دبیرکل شورای امنیت ملی این کشور منصوب کرد.

رفیق الحریری در تاریخ 14 فوریه سال 2005 در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده خود به همراه 20 نفر از همراهان کشته شد و تاکنون عاملان این ترور و حامیان آن بازداشت نشده‌اند. دو هفته گذشته سید حسن نصرالله با ارائه شواهدی، احتمال دخالت رژیم صهیونیستی در این ترور را در افکار عمومی زنده و روشن کرد.

مالکی از علاوی عذرخواهی کرد

عراق آزاد- يک منبع مطلع درون فهرست العراقيه به روزنامه‌ى الشرق الاوسط خبر داده که على الدباغ، سخنگوى دولت مالکى، پنج‌شنبه شب نامه‌اى از مالکى به علاوى رسانده که در آن از سخنان اخير خود عذرخواهى کرده است. 

مالکى اخيرا در سخنانى العراقيه را نماينده‌ى طيف سُنى در عراق دانسته بود و باعث شده بود که العراقيه همه‌ى مذاکرات خود با دولت قانون را متوقف کند. 

اين منبع مطلع افزوده است که اين نامه با حضور طارق الهاشمى و اسامه النجيفى به اياد علاوى تسليم شد.

به گفته‌ى اين منبع، العراقيه در پى بحرانى کردن وضع نيست و همين نامه را به جاى عذرخواهى رسمى مالکى مى‌پذيرد و تأکيد کرد، تلاش‌هايى براى برقرارى ديدارى ميان علاوى و مالکى در هفته‌ى جارى در جريان است اما اين هرگز به مذاکرات جارى با جريان صدر ضربه نخواهد زد.

عباس از این مذاکرات خشمگین است

آغاز مذاکرات مستقیم میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی بدون هرگونه پیش شرط، خشم محمود عباس را برانگیخت.

بیانیه وزیر خارجه آمریکا درباره آغاز مذاکرات مستقیم میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی بدون هرگونه پیش شرط، خشم محمود عباس را برانگیخت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با شنیدن بیانیه هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا درباره آغاز مذاکرات مستقیم میان ابومازن(عباس) و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دوم سپتامبر آینده در واشنگتن و اشاره وی به انجام این مذاکرات بدون هر گونه پیش شرط، به حدی خشمگین می‌شود که به نبیل ابوردینه، سخنگوی رسانه‌ای خود می‌گوید با جورج میچل، فرستاده صلح آمریکا تماس گرفته و خشم وی را به او اطلاع دهد.

به گفته منابع آگاه، آمریکایی‌ها با بیم و نگرانی از بالا گرفتن این امر طی کمتر از یک ساعت سه بار با ابومازن تماس گرفته و تلاش می‌کنند خشم او را کاهش داده و مسائل را توضیح دهند تا وی تصمیمی درباره عدم مشارکت در مذاکرات نگیرد.

از این رو نشست کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین برای بررسی پاسخ به دعوت برای مشارکت در مذاکراتی با نظارت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و تونی بلر، فرستاده کمیته چهار جانبه به تاخیر افتاد.

در همین راستا عباس از صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین می‌خواهد با ارسال پیامی کتبی به آمریکا طرف‌های دیگر مانند طرف‌های کمیته چهار جانبه (اتحادیه اروپا، سازمان ملل و روسیه) ترکیه، برزیل و دیگر کشورها را دعوت کند تا دیدار واشنگتن به شکل کنفرانس آناپولیس در سال 2007 شود.

نامزدهای جدید نخست وزیری عراق

مهر- در حالی که همچنان گمانه زنی ها درباره ائتلاف تشکیل دهنده دولت جدید در عراق ادامه دارد، نام سه گزینه جدید برای احراز پست نخست وزیری اخیرا در صحنه سیاسی این کشور مطرح شده است

صحنه سیاسی متلاطم عراق از ابتدای هفته جاری شاهد تحولاتی بوده که احتمال تشکیل دولت جدید و خروج از بحران فعلی در این زمینه را تقویت کرده است.

در این میان اخیرا فهرست العراقیه شخص جدیدی را برای پست نخست وزیری مطرح کرده که نسبت فامیلی نزدیکی با "ایاد علاوی" رئیس این فهرست دارد. "محمد علاوی" مذاکره کننده ارشد العراقیه پسر عموی ایاد علاوی است که از وی به عنوان نامزد جدید نخست وزیری یاد می شود.



خروج از افغانستان به سادگی عراق نیست

خبر- روسیه و پاکستان با اصرار امریکا برای خروج از افغانستان ، به سرمایه گذاری در این کشور می اندیشند.

سربازان امریکایی از بیست و چهار ساعت پیش بار و بنه خود را از عراق جمع کرده اند و این در حالی ست که باز هم افغانستان و نبرد بی پایان امریکایی ها در صدر اخبار بین المللی قرار گرفته است. ژنرال دیوید پترائوس فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان همچنان بر امکان ناپذیر بودن تقلید افغانستان از عراق سخن می گوید و تصریح می کند که برخلاف اظهار نظر باراک اوباما برای خروج از افغانستان در سال 2011 ، این ضرب الاجل زمانی ضرورت اجرایی ندارد. پترائوس در تازه ترین گفتگوی خود با سی بی اس تاکید می کند که امریکایی ها باز هم در افغانستان با موج جدیدی از حملات شبه نظامیان روبه رو خواهند شد .فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در افغانستان برنامه دولت اوباما را برای شروع عقب نشینی سربازان تا تابستان آینده کم ارزش شمرد و گفت :صحبت از این زمان بندی باعث بوجود آمدن تشویش بین مردم، مقامات افغان و متحدان ناتو شده است. هیچ تصمیمی برای خروج کامل در ژوئن 2011 وجود ندارد.

همزمان با این سخنان پترائوس خبرهای رسیده از افغانستان حاکی از این ست که به دنبال کشف ناگهانی لایه های نفتی و معدنی به ارزش تریلیون ها دلار در افغانستان ، روسیه و پاکستان بیش از پیش وارد بازی در این کشور همسایه می شوند. انتشار این خبر که روسیه و پاکستان قصد دارند از دولت افغانستان در جنگ طالبان حمایت کنند این گمانه زنی‌ را تقویت می‌کند. به گزارش گلف نیوز ، دیمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه با اتخاذ دیپلماسی جدید در تلاش است تا حوادثی را که در طول اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی از سال 1979 تا 1989 رخ داد پاک کند و به حامد کرزای که به روسیه سفر کرده بود قول داد از دولت وی حمایت کند. روسیه تا به حال جانب احتیاط را نگه داشته و تنها به مشاهده عملیات‌های ناتو در افغانستان نشسته است.

وزارت اطلاعات: حسین موسويان جاسوس بوده


وزارت اطلاعات « اقدام حسين موسويان را مصداق روشن و کامل جاسوسى» دانست.

به گزارش ايسنا وزارت اطلاعات اعلام کرد: با توجه به خبر منتشره در برخى رسانه‌ها و مطبوعات پنج‌شنبه مورخ ‌٢٨/٥/٨٩ به نقل از آقاى على صالحى رييس سازمان انرژى اتمى کشور مبنى بر عدم وجود جاسوس در تيم مذاکره کننده هسته‌يى دولت اصلاحات، وزارت اطلاعات قويا اعلام مى‌دارد با عنايت به راى صادره از سوى شعبه ‌١٥ دادگاه انقلاب اسلامى تهران که قطعى گرديده است، به استناد ماده ‌٥٠٥ قانون مجازات اسلامى، آقاى حسين موسويان به جرم «جمع‌آورى اطلاعات طبقه‌بندى شده با پوشش مسوولين نظام و مامورين دولت و در اختيار قرار دادن اطلاعات مزبور به ديگران (افراد فاقد صلاحيت و بيگانگان)» به دو سال حبس تعزيرى و پنج سال محروميت از مشاغل ديپلماتيک در وزارت امور خارجه و اشتغال در امور بين‌الملل ساير نهادها و ارگان‌هاى کشور محکوم گرديده است. لذا اقدام نامبرده مصداق روشن و کامل جاسوسى مى‌باشد.

دیدار علاوی و پوتین در مسکو


رئیس فهرست العراقیه به منظور رایزنی درباره بحران تشکیل دولت عراق با "ولادیمیر پوتین " نخست‌وزیر روسیه در مسکو دیدار کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، "ولادیمیر پوتین " نخست‌وزیر روسیه و "ایاد علاوی " رهبر فهرست العراقیه امروز یکشنبه در مسکو با یکدیگر دیدار کردند.
بنا بر این گزارش، در این دیدار مسائل مربوط به افزایش همکاری‌ها بین عراق و روسیه در زمینه نیرو و همچنین توسعه‌ طرح‌های نفتی مشترک بین دو کشور در عراق مورد بررسی قرار گرفت.
"
ایاد علاوی " رهبر فهرست العراقیه جمعه گذشته در پاسخ به دعوت "کرملین " به مسکو سفر کرد.
بر اساس این گزارش، سفر علاوی به روسیه 2 روز بطول می‌انجامد و وی جدیدترین تحولات مربوط به قضیه عراق و بحران تشکیل دولت در این کشور را با مقامات روسیه بررسی می‌کند.
بنا بر گزارش روسیا الیوم، سخنگوی فهرست العراقیة پیش از این اعلام کرده بود که سفر علاوی به مسکو در چارچوب تلاش فهرست العراقیه برای اعتمادسازی میان عراق و دوستانش است و بیانگر اعلام آمادگی العراقیه برای تشکیل دولت و اعتمادسازی میان این کشور و دولت‌های همسایه و دولت‌های منطقه‌ای و بین المللی است.

بیل کلینتون 6 ماه بیشتر زنده نیست!


مهر- روزنامه روسى "کومسو مولساکايا پراودا " در شماره ديروز خود نوشت: رسانه‌هاى آمريکايى ناقوس خطر براى "بيل کلينتون " رئيس‌جمهور اسبق آمريکا را به صدا در آورده‌اند و اعلام مى‌کنند که وى طى چند ماه آينده جان خود را از دست خواهد داد.

بر اساس اين گزارش يکى از افراد نزديک به خانواده کلينتون به روزنامه آمريکايى "اينکوآيرر " خبر داده است که بيل کلينتون بشدت از بيمارى قلبى رنج مى‌برد و دوستانش معتقدند که وى بيشتر از 6 ماه زنده نخواهد ماند.

بيل کلينتون چهل‌ودومين رئيس‌جمهور آمريکا در دو دوره از سال 1993 تا 2001 بود و در سال 2004 بدليل انسداد عروق قلبى زير تيغ جراحى رفت. اما بار ديگر ناگزير از جراحى شد و زمستان گذشته بار ديگر به دليل بيمارى قلبى به بيمارستان انتقال داده شد.


ايران به لبنان موشک‌هاى دفاعى مى‌فروشد

پايگاه خبرى «ناو لبنان» به نقل از يکى از منابع ديپلماتيک ناشناس اين کشور گزارش داد که تهران قرار است بيروت را با سيستم دفاع موشکى تجهيز کند.
به گزارش ايلنا به نقل از شين‌هوا، پايگاه خبرى «ناو لبنان» گزارش داد که انتظار مى‌رود تهران پيشنهاد ارائه موشک‌هاى دفاعى به بيروت را در جريان سفر «محمود احمدى‌نژاد»، رئيس‌جمهورى ايران به لبنان که قرار است بعد از ماه رمضان انجام شود، مطرح کند.
بنا بر اين گزارش، ايران بعد از تصميم کنگره آمريکا مبنى بر قطع کمک‌هاى نظامى به لبنان، براى حمايت از نيروهاى مسلح لبنان اعلام آمادگى کرده بود.
«ميشل سليمان»، رئيس‌جمهورى لبنان در جريان نشست چهارنشبه گذشته کابينه خواستار ارائه طرح تسليح نيروهاى نظامى اين کشور و طرح کمکى براى جلب حمايت کشورهاى خارجى از ارتش لبنان شده بود.
وزير دفاع ايران روز گذشته اعلام کرد که ايران در حال حاضر تواناى صدور تجهيزات نظامى به 50 کشور جهان را دارد.

انگلیس: تهران مذاکره را از سر بگیرد

خبرگزارى فرانسه گزارش داد که به دنبال سوخت‌گذارى نيروگاه اتمى بوشهر در روز شنبه،‌ معاون وزير امور خارجه انگليس اعلام کرد که هدف تحريم‌ها عليه ايران ممانعت از ساخت سايت هسته‌يى در بوشهر نبود.  

به گزارش ايسنا، آلستر برت، معاون وزير امور خارجه انگليس گفت که لندن همواره به حق ايران براى دستيابى به انرژى هسته‌يى براى مقاصد صلح‌آميز احترام گذاشته است، اما علاوه بر آن از ايران خواست که مذاکره با قدرتهاى جهانى را از سر بگيرد تا ترس و نگرانى‌هاى جامعه‌ى بين‌المللى درباره‌ى برنامه‌ى هسته‌يى‌اش را رفع کند.

به گزارش خبرگزارى فرانسه برت در ادامه مشکل اصلى آن‌چه تداوم خوددارى ايران براى راضى کردن آژانس بين‌المللى انرژى اتمى و جامعه‌ى بين‌المللى مى‌خواند را در اين زمينه‌ دانست که ايران کارش بر روى غنى‌سازى اورانيوم و پروژه‌هاى آب سنگين منحصرا صلح‌آميز است.

وى از ايران خواست که درباره‌ى اين مساله با قدرتهاى بين المللى گفت‌وگو کند و افزود که ايران تنها مى‌تواند " با متقاعد کردن جامعه‌ى بين‌المللى درباره ى صلح‌آميز بودن نياتش" نگرانى هاى جامعه‌ى بين‌المللى را رفع کند.

به گزارش ايسنا، عمليات انتقال سوخت اتمى نيروگاه بوشهر به داخل ساختمان رآکتور، صبح روز شنبه با حضور على‌اکبر صالحى، رييس‌ سازمان انرژى اتمى کشورمان و سرگئى کرينکو، رييس آژانس اتمى روسيه آغاز شد.

سوخت نيروگاه اتمى بوشهر براى اولين بارگذارى شامل ‌‌١٦٣ مجتمع سوخت است که پس از استقرار در ساختمان رآکتور و انجام بازرسى‌هاى لازم به داخل قلب رآکتور منتقل مى‌شود.

سوخت نيروگاه اتمى بوشهر طى پاييز و زمستان ‌‌١٣٨٦ به نيروگاه حمل شد و تا کنون در محفظه‌ويژه در انبار تحت نظارت آژانس بين‌المللى انرژى اتمى نگهدارى مى‌شده است. پس از انتقال سوخت به داخل ساختمان رآکتور به منظور فراهم کردن امکان بازرسى فنى سوخت از داخل محفظه‌هاى ويژه خارج و در استخر جنب محفظه رآکتور قرار مى‌گيرد.

پس از اين مرحله که حدود ‌‌١٠ روز به طول مى‌انجامد مجتمع‌هاى سوخت از داخل استخر در داخل ساختمان رآکتور به داخل قلب رآکتور (محفظه تحت فشار) منتقل مى‌شود که پس از استقرار کامل مجتمع‌هاى سوخت در داخل قلب رآکتور مراحل راه‌اندازى رآکتور آغاز خواهد شد. مرحله انتقال مجتمع‌هاى سوخت به داخل قلب رآکتور نيز حدود ‌‌١٠ روز به طول مى‌انجامد.

با تکميل انتقال سوخت نيروگاه اتمى بوشهر به داخل قلب رآکتور اولين نيروگاه اتمى در ايران، منطقه و خاورميانه راه‌اندازى مى‌شود. نيروگاه اتمى بوشهر در حدود ‌‌٣٧ سال قدمت و ارزشى حدود ‌‌٥/٤ ميليارد دلار دارد.

رييس آژانس انرژى اتمى روسيه با تاکيد بر اينکه نيروگاه هسته اى بوشهر ايمن است، گفت: متخصصان ايرانى اين آمادگى را دارند که خودشان بهره بردارى از نيروگاه اتمى بوشهر را برعهده بگيرند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانى شبکه خبرى العالم، کرينکو که روز شنبه به همراه صالحى بعداز انتقال سوخت به قلب نيروگاه هسته اى بوشهر در کنفرانسى خبرى شرکت کرده بود، بر امنيت نيروگاه بوشهر تاکيد کرد و گفت: متخصصان ايرانى آموزش هاى لازم را در روسيه گذرانده اند و دوره هاى آموزشى نيز در بوشهر برگزار و تمرين ها و آزمون هاى لازم براى متخصصان ايرانى انجام شده است.

وى ادامه داد: متخصصان ايرانى با طى دوره هاى آموزشى گواهينامه دريافت کرده اند و متخصصان روسى نيز دو گواهينامه اخذ مى کنند؛ يک گواهينامه در روسيه و دومين گواهينامه را پس از طى دوره آموزشى از نظام ايمنى ايران دريافت مى کنند.

رييس آژانس انرژى اتمى روسيه درپاسخ به سئوال خبرنگارى روس در خصوص شرايط ايمنى نيروگاه اتمى بوشهر، اظهار داشت: توافقنامه مهمى دراين خصوص براى راه اندازى نيروگاه اتمى بوشهر امضا شده است. اولويت اصلى در اين نيروگاه، اولويت ايمنى است و مى توان گفت تجهيزات نيروگاه بوشهر در سه مرحله کنترل شده است. کنترل نخست توسط نيروهاى نظام ايمنى ايران و سپس توسط نيروهاى نظارتى روسيه انجام شد.

کرينکو يادآور شد: مرحله سوم کنترل و نظارت بر ايمنى توسط آژانس بين المللى انرژى اتمى انجام شده است.

وى با بيان اينکه"اين نظارت سخت و دقيق در زمان راه اندازى نهايى نيروگاه بوشهر نيز انجام مى شود" و با تاکيد بر ايمنى نيروگاه بوشهر ادامه داد: فکر نمى کنم براى هيچکس شک و شبهه اى وجود داشته باشد که در ساخت نيروگاه اتمى بوشهر مسايل ايمنى رعايت نشده است.

کرينکو همچنين اظهار داشت: براى رعايت بيشتر مسايل ايمنى در اين نيروگاه اتمى بوشهر ، تصميم گرفته شد شرکت مشترکى تاسيس شود که ‌٥٠ درصد سهام آن متعلق به طرف ايرانى و ‌٥٠ درصد ديگر سهام متعلق به طرف روسى است.

رييس آژانس انرژى اتمى روسيه با بيان اينکه مدت‌هاى مديدى انتظار راه اندازى نيروگاه بوشهر را ‌کشيده‌ايم؛ گفت: نيروگاه اتمى بوشهر يک طرح ويژه است و هنوز مشابه چنين نيروگاهى در جهان وجود ندارد.

کرينکو نيروگاه بوشهر را يک پروژه بزرگ و بين‌المللى عنوان کرد و گفت: از اين جهت اين نيروگاه يک پروژه بين‌المللى است که از ابتدا کارها با نظارت و دخالت کارشناسان آژانس انجام شد و تجهيزات مورد نياز نيروگاه از بيش از ‌١٠ کشور جهان از جمله کشورهاى اروپايى و آسيايى تأمين شده است.

کرينکو تاکيد کرد که در فرآيند ساخت نيروگاه اتمى بوشهر توجه اصلى بر ايمنى نيروگاه بوده است.

رييس آژانس انرژى اتمى روسيه اظهار داشت: از نظر روسيه هر کشورى که در چارچوب مقررات آژانس بين‌المللى انرژى اتمى به مسايل ايمنى توجه داشته باشد حق استفاده صلح‌آميز از انرژى هسته‌اى را دارد.

اعتراض به دیپلماسی گندمی ایران و مصر

 جمهوری اسلامی- تصریحات اخیر رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان در قاهره تحت عنوان دیپلماسی گندم برگرفته از دیپلماسی پینگ پنگ و یا فوتبال برای ایجاد جو و فضای حل مشکلات بین ایران و مصر بی تردید بیانگر عدم اطلاع و یا پافشاری بر چشم پوشی از تحولات جاری است.

آیا خجالت آور نیست درحالیکه فرعون مصر کشورش را جولانگاه صهیونیستها و دلالی برای فروختن حقوق ملت مظلوم فلسطین و کشاندن آن به مسلخ مذاکرات مستقیم نموده این مقام سیاسی به این راحتی از نیاز مصر به گندم برای بیان نیاز کشورش به عادی سازی روابط دوجانبه صحبت می‌کند؟

در اینکه ملت ایران به ملت مصر در رفع نیازهایش کمک کند مسئله و مشکلی نیست اما اینکه چرا باید نیاز تبدیل به موضعی سیاسی آنهم در این مقطع شود باید از دستگاه دیپلماسی کشور که هنوز همان روال سابق بی خیالی را طی می‌کند سوال کرد؟

حمله به سفارت امریکا و انگلیس در بغداد

يک منبع پليس عراق از اصابت چهار خمپاره به دو ساختمان سفارت آمريکا و انگليس در داخل منطقه الخضراء واقع در مرکز بغداد خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه اينترنتى "السومرية نيوز " ديروز ساعت 2 بعد ازظهر (به وقت محلى) سه خمپاره به ساختمان سفارت آمريکا در منطقه الخضراء اصابت کرد و بدنبال آن نيز يک خمپاره ديگر به ساختمان سفارت انگليس که در نزديکى سفارت آمريکا قرار دارد، اصابت کرد.
بر اساس اين گزارش، منبع شليک خمپاره‌ها احتمالا منطقه الشيخ عمر در "الرصافه " واقع در مرکز بغداد بوده است.
به گفته اين منبع، پس از اين حادثه صداى آژيرهاى خطر در منطقه الخضراء به صدا درآمد و هلى‌کوپترهاى آمريکايى و عراقى بر فراز اين منطقه و آسمان بغداد به پرواز درآمدند.
منطقه الخضراء در مرکز بغداد واقع است و سفارتخانه‌هاى آمريکا و انگليس و نيز سالن کنفرانس‌هاى عراق و تعدادى از ساختمان‌هاى دولتى در اين منطقه قرار دارد و هر از چند گاهى اين منطقه هدف شليک موشک و خمپاره قرار مى‌گيرد که برخى اوقات تلفات جانى نيز دربردارد.

همسر ریگی برای انتقام گیری به ایران آمد


آتی نیوز- گروهک تروریستی جندالشیطان سعی دارد از طریق همسر مالک ریگی پای زنان وهابی را به جنایات تروریستی عملیات انتحاری باز کند .

این گروهک در تلاش است زمینه استقرار و فعالیت خود در افغانستان را فراهم کنند و در همین رابطه با برخی مسئولان پاکستانی و نیروهای اشغالگر افغانستان دیدارهایی داشته اند و تاکید کرده اند که به چیزی جز انتقام و عملیات انتحاری فکر نمی‌کنند.


نظر شما :