پاسخ پژو به اظهارات رحيمى

۲۱ مهر ۱۳۸۹ | ۲۰:۴۵ کد : ۸۹۶۵ سرخط اخبار
پاسخ پژو به اظهارات رحيمى

فارس- سخنگوى شرکت خودروسازى پژوى فرانسه در تلاش براى کم اهميت دانستن همکارى‌هاى اين شرکت با ايران گفت:« ايران يک درصد از کل گردش مالى ما را در برمى گيرد«.
پايگاه خبرى جاست اوتو طى گزارشى از واکنش شرکت خودروسازى پژوى فرانسه به اظهارات معاون اول رئيس جمهور ايران در مورد روابط اقتصادى با فرانسه خبر داد.
اخيرا محمد رضا رحيمى با انتقاد از سياست هاى خصمانه دولت سارکوزى عليه ايران هشدار داده بود ايران مى تواند با اتخاذ اقدامات متقابل زيان هاى زيادى را به اقتصاد اين کشور به ويژه صنعت خودروى فرانسه وارد آورد.
وى در اين زمينه مشخصا به همکارى هاى ايران با شرکت خودروسازى پژو اشاره کرده بود.
در عين حال يک سخنگوى اين شرکت حجم مبادلات با ايران را قابل توجه ندانست و گفت مبادلات با ايران کسرى از کل گردش مالى اين شرکت را شامل مى شود.
جاست اوتو بدون ذکر نام اين شخص به نقل از وى نوشته است:« ايران يک درصد از کل گردش مالى ما را در برمى گيرد«.
اين شخص با اشاره به اظهارات معاون اول رئيس جمهور ايران در اين خصوص گفت:«من فکر مى کنم اين اظهارات مبناى سياسى دارد و به طور کلى با تحريم ها و کنترل تجارت ارتباط دارد«.
در حالى شرکت پژو سهم ايران در گردش مالى خود را يک درصد اعلام کرده است که سازمان بين المللى سازندگان وسائل نقليه موتورى در آخرين گزارش خود سهم ايران در توليد جهانى پژوى فرانسه را بالغ بر 11 درصد اعلام و اين کشور را سومين کانون توليد خودروهاى شرکت پژو در جهان معرفى کرده است.
بر اساس گزارش اين سازمان ايران در سال 2009، 336 هزار دستگاه خودروى پژو توليد کرد. کل توليد شرکت پژو در جهان طى اين سال بالغ بر 3 ميليون دستگاه اعلام شده است.
شرکت پژوى فرانسه بخشى از قطعات خودروهاى پژو 206 و 405 را به ايران مى فروشد.

صادرات پسته به آمریکا ممنوع شد

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران اعلام کرد صادرات پسته ایران به آمریکا ممنوع شده است.
محمد حسین کریمی پور در گفتگو با مهر با اشاره به میزان تولید پسته، گفت: امسال تولید پسته در ایران و آمریکا وضعیت مناسبی دارد و تولید پسته ایران به 200 هزار تن رسیده است.
وی افزود: پسته آمریکا هم با 170 هزار تن تولید و قیمت 8 هزار و 800 دلار در هر تن وضعیت خوبی را تجربه می کند.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران، قیمت پسته ایران در بازارهای جهانی نسبت به سال قبل را بالاتر اعلام کرد و گفت: در بازار داخلی هر کیلوگرم پسته میان کشاورزان و بازرگانان به قیمت 7 هزار و 300 تومان و در اروپا 7هزار و 600 دلار در هر تن به فروش می رسد.
کریمی پور با اشاره به ممنوعیت ورود پسته ایران به آمریکا از سوی این کشور، تصریح کرد: صادرات ایران به آمریکا 400 تا 500 تن بوده است که این میزان تاثیر زیادی بر صادرات ایران ندارد.
وی بر ضرورت سرمایه گذاری در این بخش تاکید کرد و گفت: هم اکنون تولید پسته از سهم کمی در سرمایه گذاری برخوردار است و باید با افزایش سهم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، شرایط تولید بهتر برای پسته را فراهم کرد.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران به پیشنهاد این اتاق برای افزایش سهم کشاورزی اشاره کرد و افزود: بنابر پیشنهاد اتاق ایران، برای فراهم شدن زمینه توسعه کشاورزی، کمیسیون کشاورزی تصویب کرد در برنامه پنجم یک درصد به سهم سرمایه گذاری بخش کشاورزی افزوده شود.

نورى المالکى در سوريه

منابع خبری لحظاتی پیش از ورود نخست وزیر عراق به دمشق برای دیدار با مقامات بلندپایه سوری خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری العربیه لحظاتی پیش از ورود "نوری المالکی" در راس هیئتی به دمشق خبر داد.

رهبر ائتلاف دولت قانون و نامزد اصلی ائتلاف اتحاد ملی برای نخست وزیری عراق در نظر دارد در این دیدار به قطعی یکساله روابط میان دو دولت در پی مسئله انفجارهای خونین بغداد پایان دهد.

البته اخیرا نوری المالکی در تماس تلفنی با دمشق به این قطعی روابط خاتمه داده بود، اما این سفر در راستای بهبود تنش های گذشته در روابط دمشق و بغداد موثر خواهد بود.

رامین: شما غلط کردید!

در ادامه ادبیات ویژه و خاص برخی مسئولان و مدیران دولتی، که انتقادات زیادی را نیز به دنبال داشته است، محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد خطاب به یک مجری صدای جمهوری اسلامی در یک برنامه زنده، گفت: « شما غلط می‌کنید از قول من این اراجیف را می‌گویید.«
به گزارش «فردا» محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در یک برنامه زنده رادیویی در رادیو گفتگو با حضور محمد تقی رهبر نماینده مردم اصفهان در مجلس، خطاب به مجری برنامه که از وی درباره اظهاراتش درباره روحانیت و مساجد سوال کرد، به تندی گفت: قبل از پاسخ به سلام شما باید بگویم شما چرا این اراجیف را مطرح می کنید. شما غلط می کنی که اینها را مطرح می کنی.
رامین در این مصاحبه رادیویی که در شامگاه چهارشنبه هفته گذشته و به‌صورت تلفنی با رادیو گفتگو انجام داده در محضر شنوندگان، چندین بار به مجری و دست‌اندرکاران این برنامه و رسانه‌هایی که سخنان وی را منتشر کرده‌اند توهین می‌کند.پیش از این اظهارات معاون مطبوعاتی وزارت «فرهنگ» و ارشاد اسلامی، آقای حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم نیز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران از محل هزینه افطاری آن وزارتخانه خطاب به آن خبرنگار گفته بود: «از قبر جنابعالی«
این که دو مدیر ارشد دولتی، که مسئولیت‌هایی در حوزه فرهنگ و آموزش کشور دارند، بدون پروا از ادبیاتی استفاده می‌کنند که حتی شایسته نیست مردم عادی کوچه بازار از آن بهره بحویند، خود حدیث پرغصه‌ایست که ظاهرا باید مردم فرهنگ دوست و ادیب‌پرور این مملکت تا مدتها آن را تحمل کنند.

کمک 10 میلیون دلاری عربستان به علاوی

فارس- عربستان سعودى براى جلوگيرى از ايجاد هرگونه شکاف در فهرست العراقيه به رهبرى اياد علاوى به اعضاى آن 10ميليون دلار کمک مالى مى‌کند
.
برخى منابع مطلع اعلام کردند که دولت عربستان سعودى به اعضاى فهرست "العراقيه " به رهبرى "اياد علاوى " وعده کمک مالى بالغ بر 10 ميليون دلار را داده و آنها را تشويق کرده است که اين فهرست را ترک نکنند
اين منابع که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که دولت سعودى بطور تلويحى اعلام کرده به افرادى که پيش از اين از فهرست العراقيه جدا شده‌اند وعده اعطاى 15ميليون دلار را داده تا آنها به فهرست مذکور بازگردند. اين افراد به دليل تشکيل يک دولت موفق مشارکت ملى از فهرست العراقيه جدا شده‌اند تا به ساير گروه‌هاى سياسى پيروز در انتخابات بپيوندند
"موفق الربيعى " مشاور سابق امنيت ملى عراق نيز پيش از برگزارى انتخابات عراق در گفت‌وگو با خبرگزارى فارس از کمک يک ميليارد دلارى رياض به اياد علاوى براى تبليغات در انتخابات و نيز اهداف پشت پرده عربستان در عراق خبر داده بود
دولت عربستان طى سه سال اخير همواره بر ادعاى تضييع حقوق اهل سنت عرب در عراق و لزوم احقاق حقوق آنان پاى فشرده و با استفاده از اهرم‌هاى قدرتمند مالى و تبليغاتى در حمايت از آنان وارد عمل شده است. در انتخابات اخير هم حکام رياض علاوه بر حمايت وسيع مالى، تبليغات گستره‌اى توسط شبکه‌هاى رسانه‌اى همسو يا وابسته به خود مانند الوييه، الجزيره، الشرق الاوسط عليه شيعيان انجام دادند که اين اقدامات نتيجه‌اى را عايد رياض نکرد و حتى در مواردى مانند توهين شبکه الجزيره به نهاد مرجعيت و آيت‌الله سيستانى به اتفاق و اجماع شيعيان انجاميد
اياد علاوى دوشنبه با ملک عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان در رياض ديدار کرد
در اين ديدار که رئيس دايره‌ امنيت عربستان سعودى و مشاور ارشد ملک عبدالله حضور داشتند اياد علاوى آخرين وضعيت سياسى عراق را با پادشاه عربستان سعودى بررسى کرد
اياد علاوى اخيرا سفرى به کشورهاى عربى از جمله مصر و عربستان سعودى داشته که گفته مى‌شود هدف از آن کسب تأييد براى استمرار حمايت اين کشورها از فهرست العراقيه است.

تمدید دوره فعالیت سلطانیه در آژانس با حکم متکی

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوره فعالیت وی را در آژانس برای یک دوره دیگر تمدید کرده است.
علی اصغر سلطانیه در گفتگو با مهر، در پاسخ به سئوالی درباره دوره فعالیت خود را در آژانس بین المللی انرژی اتمی ، تمدید این دوره را تایید کرد .
پیش از این  علی اکبر صالحی  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی  با اعلام اینکه "علی‌اصغر سلطانیه نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جای خود را به رضا نجفی داده" گفته  بود که " نجفی به عنوان جایگزین آقای سلطانیه تعیین شده ولی فعلاً عجله‌ای برای بازگشت آقای سلطانیه نیست و ممکن است جایگزینی ایشان مدتی به طول بینجامد.
سلطانیه  در آذرماه سال 84 به سمت  نماینده جمهوری اسلامی در کلیه ارگان های تابعه سازمان ملل متحد در وین از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی منصوب شده است .  وی پیش از آن در سمت های رئیس مرکز تحقیقات هسته ای سازمان انرژی اتمی، مشاور وزیرامور خارجه ، دبیر مرجع ملی کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی، اولین نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد آژانس و نیز سفیر و جانشین در ژنو و معاون مدیر کل امور سیاسی و بین المللی مشغول انجام وظیفه بوده است .

هنیه: مشکلی برای مذاکره با آمریکا نداریم

نخست وزیر دولت حماس شرایط کنونی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به دلیل شکست مذاکر مستقیم فلج سیاسی خواند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس‌ در گفت وگو با سایت "اسلام نت"‌ اظهار داشت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حال حاضر به دلیل شکست مذاکرات مستقیم و عدم در اختیار داشتن گزینه دیگری در مرحله فلج سیاسی به سر می‌برد.

وی در ادامه افزود: اشاره مداوم عباس به استعفای خود در صورت شکست مذاکرات چیزی برای ملت فلسطین به همراه ندارد و براساس اکثر پیش بینی ها عباس هرگز از پست خود استعفا نکرده و مقاومت نخواهد کرد.

هنیه همچنین تاکید کرد: عباس نمی تواند توافق نامه‌ای که کمترین حد از حقوق مردم فلسطین را در برداشته باشد، امضا کند و توانایی حمایت از این توافق نامه را ندارد.

وی در ادامه افزود:‌ عباس در عین حال به هیچ وجه به استراتژی مقاومت اعتقادی ندارد چرا که گزینه استراتژیک وی مذاکرات است. وی نمی‌خواهد قدرت را ترک گوید .

هنیه همچنین تاکید کرد: ‌عباس می‌خواهد جنبش فتح زمام امور را همچنان به دست داشته باشد.‌ حماس در هر انتخاباتی به صورت فعال مشارکت خواهد کرد اما مشارکت ما نسبت به گذشته کاملا متفاوت خواهد بود و این مساله در روش انتخاب نامزدهایمان نمایانگر می‌شود.

هنیه همچنین عنوان داشت: افرادی که در انتخابات آینده مشارکت خواهند کرد با شخصیت‌های انتخابات سال 2006 متفاوت خواهند بود.

وی به تماس های کشورهای غربی با حماس اشاره کرد و اظهار داشت که این تماس‌ها در دوره اخیر افزایش یافته است.

هنیه همچنین از کشورهای اروپایی خواست تا به نتایج تمام انتخابات فلسطین احترام بگذارند و دیگر با همکاری با حماس مخالفت نکنند.

وی تحول به وجود آمده در موضع کشورهای اروپایی را به دو دلیل دانست اول آنکه این کشورها متوجه اشتباه خود در موضعی که بعد از پیروزی حماس در انتخابات سال 2006 اتخاذ کردند؛ شدند و دوم آنکه انها دریافتند که حماس یکی از بخش‌های اساسی فلسطین به حساب می‌آید پس باید با این جنبش به عنوان یک نیرو و جریان موجود مانند فتح سخن گفت.

هنیه همچنین تاکید کرد که جنبش حماس در دیدار آینده خود با اروپایی ها در خصوص پایان دادن به اشغالگران اراضی فلسطین و دیگر مسائل از جمله محاصره نوار غزه رایزنی خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: حماس به کشورهای اروپایی اعلام می‌کند که مانعی برای مذاکره با این کشورها و تقویت روابط خود در راستای منافع دو طرف نمی بیند.

هنیه در خصوص مذاکره با آمریکا اظهار داشت:‌ حماس مشکلی در مذاکره با دولت آمریکا نمی‌بیند به شرط آنکه این مساله در راستای منافع فلسطینی ها باشد و در این مذاکرات حقوق و اصول ثابت فلسطینی‌ها وجود داشته باشد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا با فتح به توافق نهایی در خصوص آشتی ملی فلسطین دست یابد.

تمثال رهبرى در مرز اسرائيل+عکس

 مردم لبنان تمثال حضرت آيت الله خامنه اى و آرم جمهورى اسلامى را در چند مترى شهرک‌هاى صهيونيستى نصب کردند.
به گزارش فارس، همزمان با ورود محمود احمدى نژاد رييس جمهور کشورمان به لبنان و سخنرانى وى در جنوب لبنان موج شادى در بين شيعيان اين کشور برپا شده است.
 


شيعيان جنوب لبنان براى خوش آمد گويى به رييس جمهور ايران به آذين بندى خيابانها و نصب بنرهاى امام خمينى، رهبر معظم انقلاب و رييس جمهور در اين منطقه پرداخته اند.
يکى از زيباترين اين اقدامات جلوه اى از اقتدار جمهورى اسلامى آنهم دقيقا در کنار مرزهاى رژيم اشغالگر قدس با لبنان است و آن نصب تمثال حضرت آيت الله خامنه اى و آرم جمهورى اسلامى در اين منطقه است.
حزب الله لبنان با اقتدار اين تمثال را دقيقا در کنار مرز لبنان و رژيم صهيونيستى نصب کرده تا به حريف بفهماند نفوذ انقلاب اسلامى تا چند مترى شهرکهاى آنان رسيده است.
اين درحالى است که سربازان ارتش اسراييل مجبورند در روز چندين بار از يک قدمى تمثالها و تصاوير بگذرند.
ترس از حضور تاريخى مردم جنوب لبنان در استقبال از رييس جمهور ايران و برخى اخبار درباره قدرتنمايى جمهورى اسلامى در مرزهاى لبنان و رژيم صهيونيستى، ارتش اين رژيم را به حالت آماده باش درآورده است.


آمادگى آمريکا براى خارج کردن طالبان از ليست تحريم‌ها


امریکا اعلام کرد آماده است تا اسامی گروه دیگری از اعضای طالبان را از فهرست تحریم های سازمان ملل متحد خارج کند .
واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد: فیلیپ کرولی سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به  خبرنگاران گفت : وزارت خارجه امریکا در گذشته نیز از تغییر در فهرست طالبان که با تحریم های سازمان ملل متحد روبرو هستند موافق بوده است و بدون شک تعدیل بیشتر در این فهرست امکانپذیر است .
شبه نظامیان طالبان از زمان حمله تحت فرماندهی امریکا به افغانستان در سال 2001 ، پیوسته حملات مرگباری را علیه دولت افغانستان و نیروهای خارجی مستقر در این کشور انجام داده اند .
برخی مقامات در افغانستان می گویند شورشیان طالبان در 33 استان از 34 استان این کشور فعال هستند و این مسئله نشان می دهد افغانستان در مقایسه با یک دهه گذشته خطرناکتر شده است .
این در حالی است که بعد از واقعه 11 سپتامبر ، ارتش آمریکا برای از بین بردن طالبان و القاعده به افغانستان حمله کرد.

توافق جدید نفتی تهران – قاهره

مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به توافق جدید با مصر برای صدور محصولات پتروشیمی از صدور اولین محموله پتروشیمی به این کشور آفریقایی خبر داد و گفت: هند و چین یکی از بزرگترین بازارهای پتروشیمی ایران هستند.
رضا حمزه لو در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات پتروشیمی، با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از چهار میلیارد و 300 میلیون دلار انواع محصولات پتروشیمی از ایران صادر شده است، گفت: همچنین در این مدت یک میلیارد و 800 میلیون دلار انوع فرآورده های پتروشیمی به بازارهای داخلی عرضه شده است.
مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به رشد 33 درصدی وزنی صادرات و فروش داخلی محصولات پتروشیمی در 6 ماهه نخست سالجاری، تصریح کرد: صادرات و فروش داخلی محصولات پتروشیمی هم از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 56 درصد رشد داشته است.
وی از کشورهای آسیایی و اروپایی به عنوان بزرگترین بازار هدف محصولات پتروشیمیایی ایران یاد کرد و افزود: هم اکنون بخش عمده محصولات پلیمری به بازار چین و بیشتر کودهای شیمیایی به بازار هند عرضه می شود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون ایران در بازار پتروشیمی اروپا و آسیا نسبت به رقبای منطقه ای حضور فعال تری دارد، تبیین کرد: اخیرا بازاریابی های گسترده ای  برای توسعه بازارهای پتروشیمی ایران در کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی انجام شده است.
حمزه لو از صادرات اولین محموله محصولات پتروشیمی ایران به مصر خبر داد و افزود: اولین محموله پلیمرهای صنایع پتروشیمی ایران به وزن تقریبی 25 هزار تن به این کشور آفریقایی صادر شده است. 
مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اعلام اینکه مسیرهای صادرات محصولات پتروشیمی ایران به بازار مصر بازگشایی شده است، بیان کرد: علاوه بر این به زودی میزان صادرات محصولات پتروشیمی ایران به برخی از کشورهای خاورمیانه افزایش می یابد.
به گزارش مهر، در حال حاضر کشورهای آسیایی بزرگترین خریداران محصولات پتروشیمی ایران هستند به طوری که در شرایط فعلی 41.5 درصد محصولات پتروشیمی به بازار خاور دور، 23.9 درصد به بازار خاورمیانه، 10.7 درصد به هند و 9 درصد به کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا صادر می شود.
در بین بازارهای صادرات محصولات پتروشیمیایی ایران، کشورهای آفریقایی از سهمی کمتر از یک درصد برخوردار هستند.
همچنین مذاکرات با مصر برای صادرات 5 محصول عمده پتروشیمی شامل پلی پروپیلن، کود اوره، متانول، گریدهای پلیمر و پارازایلین مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد.
علاوه بر این مذاکراتی با برخی از کشورهای منطقه آلبا (آمریکای جنوبی) همچون ونزوئلا، اکوادر، بولیوی و برزیل برای صادرات محصولات پتروشیمی ایران آغاز شده است.
روند صادرات محصولات پتروشیمیایی در برنامه چهارم و پنجم توسعه از روندی رو به رشد برخوردار بوده است به طوری که از سال 1384 تا پایان سال گذشته به ترتیب سالانه 2.3، 3.3، 6، 7.8 و 6.5 میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی صادر شده است.

توافق ائتلاف ملى و العراقيه بر سر عادل عبدالمهدى

منابع آگاه عراقى از توافق ائتلاف ملى عراق با فهرست العراقيه در خصوص نامزدى عادل عبدالمهدى براى پست نخست وزيرى دولت آينده عراق خبر دادند.

به گزارش ايسنا، منابع آگاه عراقى اعلام کردند: فهرست العراقيه با مجلس اعلاى اسلامى عراق به رياست عمار الحکيم و حزب الفضيله در خصوص نامزدى عادل عبدالمهدى، از رهبران برجسته اين مجلس و معاون رئيس جمهور عراق براى پست نخست وزيرى دولت آينده عراق به توافق رسيدند.

بر اساس گزارش شبکه الجزيره، اين توافق هم چنين شامل واگذارى رياست کشور و پست‌هاى کليدى کابينه به فهرست العراقيه است.

توافق دو طرف در حالى صورت گرفته که اياد علاوى، نخست وزير اسبق عراق و رهبر فهرست العراقيه روز دوشنبه در جريان سفر به عربستان با ملک عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه اين کشور ديدار و به بررسى آخرين تحولات مربوط به تشکيل دولت جديد اين کشور پرداخته است.

فهرست العراقيه هم چنين مخالفت قاطع خود را نسبت به هر گونه همکارى با نورى المالکى، نخست وزير فعلى دولت عراق و کانديداى ائتلاف اتحاد ملى اعلام کرده است.

به گفته خبرنگار سايت اينترنتى الجزيره در بغداد، فهرست العراقيه در جريان نشست با رهبرانش در امان درباره امکان واگذارى پست نخست وزيرى به عادل عبدالمهدى موافقت کرده است.

هانى ابراهيم عاشور، مشاور سياسى فهرست العراقيه به سايت اينترنتى الجزيره اظهار داشت: اين توافق مى‌تواند شرايط را براى مشارکت تاثيرگذارتر فهرست العراقيه در تصميم‌گيرى‌هاى اقتصادى، سياسى و امنيتى فراهم مى‌کند نه فقط مشارکت در دولت.

وى گفت: فهرست العراقيه تلاش مى‌کند تا اختيارات نخست وزير را کاهش دهد و به اين ترتيب مفهوم مشارکت ملى تحقق يابد.

وى درباره موضع‌گيرى ائتلاف کردستان عراق در قبال توافق به عمل آمده با ائتلاف ملى گفت: طى روزهاى آينده با ائتلاف کردستان براى بررسى يادداشت ارايه شده درباره تشکيل دولت نشستى را برگزار مى‌کنيم.

اين در حالى است که حيدر الملا، سخنگوى رسمى فهرست العراقيه در گفتگو با سايت اينترنتى الجزيره تاکيد کرده که اين فهرست هم چنان تا به اين لحظه به نامزدى علاوى براى نخست وزيرى پايبند است.

وى گفت:‌ انجام مذاکرات بين العراقيه با ديگر گروه‌ها با هدف دستيابى به دولت مشارکت ملى صورت مى‌گيرد به طورى که اختيارات بين تمامى گروه‌ها تقسيم شود.

صالح المطلق، يکى از رهبران فهرست العراقيه نيز تاکيد کرد: اعلام اين توافق تاثيرى مثبت بر پيشبرد اوضاع سياسى بويژه تشکيل دولت عراق خواهد گذاشت.

اين در حالى است که گروه صدر به عنوان بزرگترين فراکسيون ائتلاف ملى موافقت خود را با نامزدى المالکى براى پست نخست وزيرى اعلام کرده است.

فهرست العراقيه هم چنين روز سه‌شنبه اعلام کرده بود از کانديدايى که از سوى ائتلاف کردستان عراق براى پست رياست جمهورى معرفى شود، حمايت نخواهد کرد.

اين فهرست هم چنين بر تلاش جهت تشکيل ائتلاف جديد با مجلس اعلاى اسلامى عراق و ديگر گروه‌هاى سياسى اين کشور خبر داد.

احمدى‌نژاد ‌وارد لبنان شد


محمود احمدى‌نژاد رئيس جمهور کشورمان در سفرى دو روزه وارد بيروت پايتخت لبنان شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزارى فارس، محمود احمدى‌نژاد رئيس جمهور کشورمان که صبح امروز چهارشنبه در رأس هيئتى بلندپايه تهران را به مقصد ‌بيروت ترک کرد، دقايقى پيش وارد فرودگاه بين‌المللى بيروت شد و مورد استقبال مقامات لبنانى قرار گرفت.
اين،‌ نخستين سفر محمود احمدى‌نژاد به لبنان است که ‌با دعوت رسمى "ميشل سليمان " همتاى لبنانى وى و در چارچوب همکارى‌هاى اقتصادى و فرهنگى ‌صورت مى‌گيرد.
رئيس جمهور کشورمان صبح امروز ‌در فرودگاه مهرآباد توسط على‌اکبر ولايتى مشاور مقام معظم رهبرى در امور بين‌الملل و محمدرضا رحيمى معاون اول رئيس جمهور‌ بدرقه شد.
در مراسم بدرقه رسمى رئيس جمهور، حجت‌الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابى‌فرد نائب‌ رئيس اول مجلس شوراى اسلامى، مصطفى محمدنجار وزير کشور، حميدرضا حاجى‌بابايى وزير آموزش و پرورش، مجيد نامجو وزير نيرو، رضا تقى‌پور وزير ارتباطات و فناورى اطلاعات و سيدمرتضى بختيارى وزير دادگسترى حضور داشتند.
احمدى‌نژاد را در اين سفر دو روزه، اسفنديار رحيم‌مشايى رئيس دفتر رئيس جمهور، منوچهر متکى وزير امور خارجه، مهدى چمران رئيس شوراى شهر تهران، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحى وزير اطلاعات، مسعود زريبافان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج‌الدينى معاون پارلمانى رئيس جمهور و تنى چند از مقامات دولتى همراهى مى‌کنند.
رئيس جمهور کشورمان در اين سفر با "سيدحسن نصرالله " دبيرکل حزب‌الله لبنان،‌ "ميشل سليمان " رئيس‌جمهور، "سعدالحريرى " نخست وزير و "نبيه برى " رئيس مجلس نمايندگان لبنان، برخى‌ از شخصيت‌هاى برجسته لبنانى و نيز خانواده امام موسى صدر ‌ديدار خواهد کرد.
انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه اقتصادى در زمينه تجارى، صنعتى، آب، برق، بهداشت، محيط زيست، علمى و آموزشى را از ‌برنامه‌هاى سفر دو روزه رئيس جمهور به لبنان است.
احمدى‌نژاد همچنين از مناطق جبهه‌هاى نبرد رزمندگان مقاومت اسلامى حزب‌الله لبنان با نظاميان رژيم صهيونيستى در جنوب لبنان بازديد ‌و ‌در اجتماع ‌مردم اين کشور در ورزشگاه شهر "بنت جبيل " ‌که سيدحسن نصرالله‌ دبيرکل حزب‌الله لبنان در سال 2000 ميلادى به مناسبت جشن آزادسازى جنوب اين کشور از اشغال صهيونيست‌ها ‌از اين رژيم ‌به عنوان لانه سست عنکبوت نام برد، سخنرانى خواهد کرد.
رئيس‌جمهور از "بوستان ايران " ‌که توسط جمهورى اسلامى ايران در شهر مرزى "مارون‌الرأس " احداث شده و ‌به لحاظ مکانى ‌مُشرف بر پايگاه‌هاى رژيم‌ صهيونيستى و شهرک‌هاى صهيونيست‌نشين مرزى است و به‌تازگى پرچم سرخ رنگ گنبد حرم امام حسين (عليه السلام) نيز در آن برافراشته شده، بازديد و ‌آن را افتتاح مى‌کند. گويا قرار است احمدى‌نژاد در سخنرانى‌اى که در مراسم بهره‌بردارى از "بوستان ايران " ايراد خواهد کرد، ‌مواضع مهمى را درباره مسائل منطقه‌اى و بين‌المللى اعلام کند.
از ارتفاعات "بوستان ايران " ‌تحرکات و رفت و آمدهاى خودروهاى شهرک‌نشينان و گشتى‌هاى رژيم صهيونيستى به‌ويژه در شهرک "اويميم " ‌به‌وضوح ديده مى‌شود.
به گزارش فارس، پيش از اين "سيد‌حسن نصرالله " ‌با اشاره به سفر رئيس جمهور ايران به لبنان، از آمادگى ‌مردم اين کشور براى استقبال باشکوه از محمود احمدى‌نژاد و برگزارى جشن مردمى در ورزشگاه "الرايه " اين کشور ‌خبر داد و گفت: بايد با احترام و تقدير از احمدى‌نژاد استقبال و از ايران تشکر کنيم. احمدى‌نژاد ميهمان رسمى لبنان است و به دعوت گروه يا جريانى خاص به لبنان نمى‌آيد، بلکه به دعوت رسمى لبنان به کشور ما مى‌آيد و ما بايد با اخلاق و حسن ميهمان‌نوازى لبنانى از وى استقبال کنيم.
خبرگزارى آلمان نيز در اين خصوص اذعان کرد که مردم جنوب لبنان با نصب پارچه‌نوشته‌ها، پوسترها و پلاکاردهايى که هر يک پيام مختلفى دارد، آماده استقبال از احمدى‌نژاد هستند و ‌هر يک از اين پلاکاردها عبارت‌هايى با جملات خوش‌آمدگويى در کنار تصوير بزرگ احمدى‌نژاد به نمايش گذاشته است.
اين خبرگزارى نوشت: اهالى روستاهاى مارون‌الرأس و بنت‌جتان که در جنگ 33 روزه حزب‌الله و اسرائيل نابود شدند، مشتاقانه منتظر ديدار احمدى‌نژاد هستند که قرار است به مرز لبنان و اسرائيل برود.
به گزارش فارس، اين سفر در حالى امروز آغاز شد ‌که رژيم صهيونيستى، آمريکا و برخى کشورهاى غربى نتوانسته‌اند تاکنون ‌نگرانى شديد خود از سفر محمود احمدى‌نژاد به لبنان را پنهان کنند. در اين راستا بود که هفته گذشته وزارت امور خارجه آمريکا از دولت لبنان خواست ‌اين سفر را لغو کند و علاوه بر آن رژيم صهيونيستى نيز از سه کانال آمريکا، سازمان ملل و "بان‌کى مون‌ " دبير‌کل آن و دولت فرانسه ‌براى دولت لبنان پيام ارسال کرد و با ابراز نگرانى شديد خود از اين سفر، خواستار لغو آن شد.
سفارت آمريکا در بيروت در اقدامى سياسى درباره سفر رئيس‌جمهورى ايران به لبنان به اتباع خود در اين کشور هشدار داد و آنها را از بروز خشونت‌هاى احتمالى در لبنان بر حذر داشت.
واشنگتن در اين اقدام که دخالت آشکار در امور داخلى لبنان به حساب مى‌آيد، به شهروندان خود گفته ‌است مراقب باشند و از حضور در تجمع‌ها پرهيز کرده و گزارش‌هاى خبرى را دنبال کنند.
آمريکا که از احتمال استقبال گسترده شيعيان و مردم لبنان از رئيس‌جمهور کشورمان به شدت نگران است، از شهروندان خود خواسته است که به مناطق شيعه‌نشين نروند.
‌در اين زمينه نيز روزنامه سورى "تشرين‌ " در گزارشى به قلم "عبدالله خال‌ " به بررسى علل مخالفت و مانع‌تراشى آمريکا و رژيم صهيونيستى در مقابل سفر احمدى‌نژاد به لبنان پرداخت و به خطر افتادن منافع رژيم صهيونيستى را مهمترين عامل اين مخالفت دانست.


نظر شما :