جان مک‌کین به عراق آمد

۱۹ آبان ۱۳۸۹ | ۱۹:۲۱ کد : ۹۲۹۴ سرخط اخبار
جان مک‌کین به عراق آمد

عراق آزاد- جان مک کین، سناتور جمهوری خواه امریکا، که به بغدادسفر کرده پس از دیدار با عادل عبدالمهدی، از سران مجلس اعلای اسلامی عراق، در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد که واشنگتن همه‌ی توان خود را برای به حکومت رسیدن دولتی که همه‌ی تشکل‌های بزرگ سیاسی از جمله فهرست العراقیه در آن نقش داشته باشند به کار خواهد گرفت.

او افزود که اداره‌ی ایالات متحده از وقت طولانی ای که سران سیاسی عراق برای تشکیل دولت هدر دادند احساس سرخوردگی می‌کند. او تأکید کرد که مسئله ی تشکیل حکومت باید در چند روز حل شود و نباید کار به ماه بکشد.

او خاطرنشان کرد که از نظرش امور در مسیری درست جریان دارد و انفجارات اخیری که بغداد و دیگر شهرهای عراق شاهد آن بوده در راستای تعطیل کردن روند سیاسی کشور است.

یکی از رهبران حماس ربوده شد

شبکه تلویزیونی الجزیره از ربودن دبیر مجلس قانونگذاری فلسطین توسط نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی "محمود الرمحی" دبیر مجلس قانونگذاری فلسطین را ربودند.
رمحی از رهبران جنبش حماس به شمار می رود. به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

رئيس‌جمهور سابق متهم شد

رئيس‌جمهور سابق فرانسه به اتهام سوء استفاده از اموال دولتى در زمان شهردارى خود در پاريس طى سالهاى 1977 تا 1995 به دادگاه فراخوانده شد.
به گزارش خبرگزارى فارس به نقل از خبرگزارى فرانسه دومين پرونده فساد مالى ژاک شيراک رييس جمهور سابق فرانسه که در زمان شهردارى وى در پاريس طى سالهاى 1977 تا 1995 تشکيل شده در دادگاه مورد رسيدگى واقع شده است .
دستگاه قضايى فرانسه از شيراک خواست تا براى دفاع از خود در اين پرونده فساد مالى در دادگاه حاضر شود .
اين نخستين بار است که مقام ارشد سياسى فرانسه بايد براى دفاع از عملکرد خود در دادگاه حاضر شود . شيراک 77 ساله پيش از اين در ماه مارس به دست داشتن در پرونده فساد مالى ديگرى متهم شده بود .
يک مقام آگاه دستگاه قضايى فرانسه در اين باره گفت شيراک به سوء استفاده از منابع مالى و اموال دولتى در زمان شهردارى پاريس متهم شده است . شيراک همچنين متهم به سوء استفاده از منابع مالى حزب جمهورى خواه فرانسه در مبارزات انتخاباتى است . شيراک در دوران رياست جمهورى خود در سالهاى 1995 تا 2007 با استفاده از مصونيت سياسى از حضور در دادگاه خوددارى کرده است .
در صورت اثبات جرائم مالى و اقتصادى شيراک در اين دو پرونده وى به بيش از 10 سال زندان محکوم خواهد شد .


نظر شما :