فوتبال هیچ ربطی به سیاست ندارد

۲۵ آبان ۱۳۸۹ | ۱۸:۳۰ کد : ۹۳۶۳ آسیا و آفریقا
اتفاقات این روزها در دنیای فوتبال بیش از پیش این سخن را زیر سوال می‌برد که «فوتبال هیچ ربطی به سیاست ندارد.»
فوتبال هیچ ربطی به سیاست ندارد

ديپلماسى ايرانى: ديدار تيم ملی فوتبال ايران و نيجريه لغو شد. این خبری بود که دیروز منتشر شد. فدراسيون فوتبال نيجريه تحت عنوان اينکه نمی‌تواند همه بازيکنانش را به تهران بياورد اين ديدار را لغو کرده است. جالب این که گرچه این دلیل می‌تواند دلیلی برای لغو این دیدار باشد ولی نه از سوی نیجریه بلکه از سوی ایران. با این حال فدراسيون فوتبال نيجريه ديدار تيم ملی اين کشور با تيم ملی فوتبال ايران را لغو کرد. ديدار تيم های فوتبال ايران و نيجريه قرار بود فردا (چهارشنبه) در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.

با این حال بسیاری از تحلیل‌گران لغو این دیدار را به کشف یک محموله تسلیحاتی از سوی ایران در نیجریه در روزهای گذشته مربوط می‌دانند.

روابط ايران و نيجريه به دنبال ادعای رسمی ‌اداره اطلاعات و امنيت نيجريه مبنی بر ارسال محموله تسليحاتی از سوی ايران، به سردی گراييده است. اين محموله در نيجريه کشف و ضبط شد اما ايران می‌گويد محموله متعلق به يک شرکت خصوصی بود که قرار بوده است از طريق نيجريه به يک کشور ديگر آفريقايی ارسال شود.

دولت نيجريه علی‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک ایران و سفر هیئت دیپلماتیک ایران به نیجریه به ریاست منوچهر متکی، وزیر خارجه، موضوع کشف این تسلیحات را به شورای امنیت گزارش کرده است.

در حالی گمانه‌زنی‌های سیاسی در مورد لغو این دیدار صورت می‌گیرد که حدود یک ماه پیش تیم ملی فوتبال ایران و برزیل در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. دیداری که به نظر می‌رسید به روابط خوب و رو به گسترش ایران و برزیل مربوط بود و این روابط زمینه ساز پذیریش این دیدار دوستانه از سوی برزیلی‌ها بوده است.

به هر حال اتفاقات این روزها در دنیای فوتبال بیش از پیش این سخن را زیر سوال می‌برد که «فوتبال هیچ ربطی به سیاست ندارد.»


نظر شما :