اعتبارات و طرح‌های جدید امنیتی برای مرزهای غربی

۲۳ فروردین ۱۳۹۰ | ۲۰:۲۷ کد : ۱۱۸۱۴ آسیا و آفریقا
پس از تحرکات هفته های گذشته گروه های مسلح کرد در مناطق غربی کشور و نیز به دنبال برخورد ارتش عراق با گروهک منافقین در این کشور، مرزبانان ایران طرح های تازه ای برای برخورد با مهاجمان درنظر گرفته اند
اعتبارات و طرح‌های جدید امنیتی برای مرزهای غربی

دیپلماسی ایرانی: طی هفته های گذشته چند حمله به پلیس های مرزی در مناطق کردنشین، نگرانی های را بابت وضعیت امنیتی در این ناحیه ایجاد کرد. پیش از آن چند اتفاق در مرز ایران و آذربایجان رخ داد و ظاهرا در حادثه ای جدید نیز یک نفر بر اثر تیراندازی مرزبانی آذربایجان کشته شده است. علاوه بر اینها، یورش ارتش عراق به اردوگاه اشرف مقر منافقین موجب شده است تا مسئولان امنیتی کشورمان به فکر طرح های مستحکم و مطمئن تری برای مرزهای غربی کشور باشند.

البته اوضاع مناطق شرقی نیز در سال های گذشته بحرانی بوده و هر از گاه ورود تروریست های تجزیه طلب از بلوچستان پاکستان و همچنین رفت وآمدهای مجاهدین طالبان مشکلاتی را در این منطقه به وجود آورده بود که تمهیداتی با همکاری کشورهای همسایه اندیشیده شد و میزان حوادث مرزی در شرق کشور تا اندازه زیادی کاهش یافت.

دو روز پیش فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از اجرایی کردن طرح های مختلف امنیتی در استان های غربی کشور و در راستای مقابله با توطئه های دشمن خبر داد.

حسین ذوالفقاری در همایش منطقه ای پلیس مرزبانی کشور که با حضور فرماندهان مرزبانی استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و کردستان در سنندج برگزار شد، گفت: طرح های مختلف امنیتی در راستای مقابله با توطئه های مسلحانه دشمنان نظام و ایادی وابسته به آنها در مرزهای غرب کشور اجرایی می شود.

به گفته وی، پلیس مرزبانی ایران در سال جاری برنامه های متعددی را برای مقابله جدی با اقدام های خرابکارانه دشمنان نظام و گروهک های ضد انقلاب در مناطق غرب کشور در دستور کار قرار داده و برای اجرایی کردن طرح ها اعتبارهای موردنیاز را درنظر گرفته است.

فرمانده مرزبانی کشور در تشریح برخی از این طرح ها گفته است: ایجاد برجک های مناسب با شرایط جغرافیایی منطقه برای کنترل و نظارت بهتر بر ترددهای مرزی، توسعه و تجهیز پایگاه های مرزی در سطح استان های غرب کشور، تامین تجهیزات و امکانات تخصصی پلیس مرزبانی برای انجام وظایف و رسالت های کاری خود از جمله برنامه های اصلی در راستای اجرایی کردن این طرح های امنیتی در استان های غرب کشور به ویژه کردستان به شمار می رود.

ذوالفقاری با اشاره به بررسی شرایط منطقه و تغییر تاکتیک های پلیس مرزبانی در راستای مقابله با گروهک های تروریستی و دشمنان نظام، از طراحی یگان های جدید عملیاتی و بهره برداری کامل از توان پلیس مرزبانی و نیز تغییر تاکتیک در حوزه نرم افزاری برای خنثی کردن توطئه های دشمن خبر داده است.

وی در ادامه به اختصاص اعتباری ویژه از سوی مرکز برای توسعه فعالیت های پلیس مرزبانی در دو استان آذربایجان غربی و کردستان خبر داده و افزوده است: اعتبار مورد نظر به این دو استان اختصاص یافته و تا پایان هفته جاری در اختیار آنها قرار خواهد گرفت تا در این حوزه هزینه شود.

فرمانده پلیس مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از روز شنبه به بازدید مرزهای استان کردستان پرداخت و از نزدیک در جریان روند کنترل و نظارت بر مرزهای این استان با کشور عراق قرار گرفت.

همچنین روز سه شنبه فرمانده نیروی زمینی ارتش که برنامه های روز ارتش را تشریح می کرد، از ساخت پادگان‌های جدید در نقاط مرزی کشور خبر داد. وی در این باره گفت: در آمایش جدید، یگان‌های نزاجا در تمام مرزهای کشور مستقر خواهند شد و در سال جاری شاهد ساخت پادگان‌های جدیدی در بسیاری از نقاط مرزی کشور خواهیم بود.



نظر شما :