فلاحت پیشه: عربستان حقیرتر از آن است که درباره ایران صحبت کند

۲۵ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۱۸۸۳ سرخط اخبار
 حشمتالله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس‌ با اشاره به اظهارات مقامات سعودی علیه ایران و ماجراجویی این کشور ‌در منطقه‌ اظهار داشت: ما این رفتار تحریک‌کننده عربستان را ‌که بیشتر به یک جنگ روانی شبیه است، یک رفتار انتحاری در برابر ایران می‌دانیم و به برادران عربستان توصیه می‌کنیم که در برابر ایران اقدام به رفتار انتحاری نکنند. 

وی با بیان اینکه عربستان به عنوان بازیگر آمریکا عرصه نرم را در منطقه از دست داده است و تلاش می‌کند این عرصه را دوباره احیا کند، افزود: عربستان راهبرد ایران‌هراسی را در منطقه دنبال کرد و سعی کرد هر اتفاقی را که در منطقه رخ می‌دهد، به ایران نسبت دهد، اما امروز آل‌سعود با مطالبه عظیم مردم خود برای آزادی‌های اجتماعی و سیاسی مواجه است و این یک چالش بزرگ برای عربستان محسوب می‌شود. 

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران شأن و عظمت خود را فراتر از حدی می‌داند که بخواهد در برابر رفتار انتحاری عربستان وارد شود، افزود: اگر عربستان به رفتار غلط خود ادامه دهد، بدون دخالت ایران با چالش جدی مواجه خواهد شد. 

فلاحت‌پیشه همچنین گفت: عربستان کوچکتر از حدی است که بخواهد جمهوری اسلامی ایران را تهدید به جنگ نظامی کند و همه کشورهای منطقه می‌دانند عربستان توان، قدرت و شجاعت چنین کاری را ندارد. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه نیروهای نظامی آل سعود با کوچکترین واکنش نیروهای نظامی ایران با مشکل مواجه خواهند شد، گفت: وقتی عربستانی‌ها به یمن حمله می‌کردند، 180 چترباز را از آسمان به خاک یمن فرستادند اما 50 نظامی آل سعود از ترس ارتفاع بیهوش شد و با این حال باید گفت که خود عربستان از واکنش پشیمان کننده و غیرقابل تصور ایران به هر‌گونه تحرک نظامی آگاه است. 

نظر شما :