دیدار صالحی با وزیران خارجه آذربایجان و ترکیه

۲۸ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۱۹۶۷ سرخط اخبار
دکتر علی‌اکبر صالحی ـ وزیر امور خارجه کشورمان ـ روز شنبه در حاشیه برگزاری نخستین اجلاس همکاری‌های سه‌جانبه ایران، ترکیه و آذربایجان در ارومیه به‌طور جداگانه با المار محمد یاراف و احمد داود اوغلو، همتای آذری و ترک خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، صالحی و محمد یاراف ـ وزیران امور خارجه ایران و آذربایجان ـ ضمن مرور روابط دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و منطقه‌یی بر اهمیت و تسریع در روند اجرایی کردن توافقات و تفاهمات دو کشور تاکید کردند.

دو طرف با توجه به مشترکات دیرینه و ظرفیت‌های متقابل همکاری، ضرورت افزایش همکاری‌ها و فراهم آوردن زمینه‌ها برای گسترش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

وزیران خارجه دو کشور هم‌چنین ارتقای امکانات و تسهیلات مرزی و گمرکی را در جهت افزایش مبادلات تجاری و رفت و آمد مردم دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

المار محمد یاراف هم‌چنین از صالحی برای سفر به جمهوری آذربایجان رسما دعوت کرد.

در دیدار وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه نیز دو طرف ضمن بررسی مناسبات دو کشور، از روند رو به رشد همکاری‌های دو طرف در ابعاد دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی ابراز رضایت کردند.

در این ملاقات هم‌چنین صالحی و احمد داود اوغلو پیرامون ایجاد زمینه‌های جدید برای افزایش حجم مبادلات و همکاری‌ها گفت‌وگو کردند.

صالحی در این دیدار با اشاره به روابط خوب تهران ـ آنکارا اهمیت همکاری مناطق مرزی دو کشور در افزایش حجم مبادلات تجاری و گسترش همکاری‌های اقتصادی را یادآور شد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در ارومیه را اقدامی تاریخی برای همکاری سه کشور در مسیر توسعه منطقه خواند.

او گسترش همکاری دو کشور به‌ویژه در حوزه حمل و نقل از جمله حمل و نقل هوایی را خواستار شد.

نظر شما :