دعوت از صالحی برای سفر به باکو

۲۹ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۷ کد : ۱۱۹۸۸ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در حاشیه نخستین اجلاس همکاریهای سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در ارومیه از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورد.

به گزارش فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه در حاشیه برگزاری نخستین اجلاس همکاریهای سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در ارومیه به طور جداگانه با المار محمد یاراف و احمد داود اوغلو همتای آذری و ترک خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی و محمد یاراف وزرای امور خارجه ایران و آذربایجان ضمن مرور روابط دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و منطقه‌ای، بر اهمیت و تسریع در روند اجرایی کردن توافقات و تفاهمات دو کشور تأکید کردند.

طرفین با توجه به مشترکات دیرینه و ظرفیتهای متقابل همکاری، ضرورت افزایش همکاریها و فراهم آوردن زمینه‌ها برای گسترش مناسبات را مورد تأکید قرار دادند.

وزرای خارجه دو کشور همچنین ارتقاء امکانات و تسهیلات مرزی و گمرکی را در جهت افزایش مبادلات تجاری و رفت و آمد مردم دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

المار محمد یاراف همچنین از صالحی برای سفر به جمهوری آذربایجان رسماً دعوت کرد.

در دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه نیز طرفین ضمن بررسی مناسبات دو کشور، از روند رو به رشد همکاریهای دو طرف در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ابراز رضایت کردند.

در این ملاقات همچنین صالحی و احمد داود اوغلو پیرامون ایجاد زمینه‌های جدید برای افزایش حجم مبادلات و همکاریهای فیمابین گفت‌وگو کردند.

صالحی در این دیدار با اشاره به روابط خوب تهران - آنکارا اهمیت همکاری مناطق مرزی دو کشور در افزایش حجم مبادلات تجاری و گسترش همکاریهای اقتصادی را یادآور شد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز برگزاری اجلاس سه جانبه ایران ، ترکیه و جمهوری آذربایجان در ارومیه را اقدامی تاریخی برای همکاری سه کشور در مسیر توسعه منطقه خواند.

وی خواستار گسترش همکاری دو کشور بویژه در حوزه حمل و نقل از جمله حمل و نقل هوایی شد.



نظر شما :