قذافی : اوباما فرقی با بوش ندارد

۲۹ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۰ کد : ۱۱۹۹۶ سرخط اخبار

سیف الاسلام قذافی در دفاع از دولت لیبی تاکید کرد که دولت هیچ اقدام نادرستی انجام نداده و در مقابل تروریست‌ها کوتاه نمی‌آید.

به گزارش ایسنا، سیف الاسلام قذافی‌، فرزند معمر قذافی، رهبر لیبی و از افراد پر نفوذ در این کشور آفریقایی که انتظار می‌رفت که دست به انجام اصلاحات بزند در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست‌ دو نکته را صراحتا مشخص کرد: اینکه‌ وی و دولت لیبی هیچ کار اشتباهی نکرده‌اند و دوم اینکه عقب نشینی نخواهند کرد.

فرزند 38 ساله قذافی اظهار کرد:‌ جهان بر پایه شایعات بی‌اساس و تبلیغات وارد جنگ با لیبی شده است .

سیف الاسلام در گفته‌های خود اشاره کرد که بهترین دوستانش به وی خیانت کرده و القاعده به دولت پدرش حمله کرده است.

وی همچنین افزود:‌ باراک اوباما‌، رئیس جمهور آمریکا هیچ فرقی با جورج بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ندارد.

این اظهارات جدید نشان دهنده سازش ناپذیری دولت لیبی با انقلابیون و دولت‌های خارجی است. از سوی دیگر جنگ میان نیروهای قذافی و انقلابیون تا حدی به بن بست رسیده است.

هرچند طی ماه اخیر سیف الاسلام قذافی نشان داد که تا حدی موافق راه حل دیپلماتیک برای حل بحران است اینگونه از صحبت‌های وی بر می‌آید که تصمیم گیرنده اصلی در طرابلس عجله‌ای برای یافتن راه حل سیاسی ندارد.

فرزند معمر قذافی تاکید کرد که تمامی اقدامات اوباما اشتباه است.

وی گفت:‌ ما از آمریکا می‌خواهیم که همین فردا گروه حقیقت یابی به لیبی اعزام کند تا مشخص شود چه اتفاقی در اینجا افتاده است. ما از دیده بان حقوق بشر درخواست می‌کنیم بررسی کند، دقیقا چه اتفاقی افتاده است. ما از دادگاه جرایم بین المللی واهمه‌ای نداریم. ما اطمینان داریم و مطمئن هستیم که مرتکب هیچ جرمی علیه مردم لیبی نشده‌ایم.

وی تاکید کرد که مخالفان پدرش‌، تروریست‌های وحشی و گانگسترها هستند که القاعده آنها را رهبری می‌کند و به زودی از بین خواهند رفت.

سیف الاسلام قذافی معتقد است ارتش بر روی تظاهرکنندگان حامی دموکراسی آتش نگشوده است و کشتن صدها تن از معترضان کاملا اشتباه است.

وی همچنین با اشاره به ادعاهای دولت بوش مبنی بر وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق، ‌ گفت:‌ آنها گفتند عراق سلاح کشتار جمعی دارد‌، برویم به آنجا حمله کنیم و بعد هم گفتند لیبی غیرنظامی دارد برویم آنجا را بمباران کنیم.

سیف الاسلام 38 ساله افزود:‌ هیچ کس گمان نمی‌کرد که روزی اوباما به خاورمیانه و خصوصا لیبی یا یک کشور آفریقایی حمله کند. این شوک بزرگی بود که همه را حتی پدرم را شوکه کرد.

این اظهارت فرزند قذافی امید غرب را ناامید کرد چرا که آنها گمان می‌کردند وی به پدرش پشت خواهد کرد.

وی گفت:‌ من به آنها گفتم شما هم ای مردم لیبی گوش کنید که غرب علیه لیبی توطئه کرده است. شما جنگ داخلی راه می‌اندازید و کشور را تخریب خواهید کرد. نفت خود را از بین می‌برید و اجازه مداخله دیگر کشورها را می‌دهید. مطمئن هستم که این چهار اتفاق رخ می‌دهد.

بسیاری از افراد با نفوذ که نقشی مهمی در دولت معمر قذافی داشتند به شورای ملی انتقالی لیبی پیوسته‌اند.

سیف الاسلام قذافی اظهار کرد: اینها دوستان ما بودند ما با هم غذا خوردیم با هم نشستیم با هم سفر کردیم آنها از مردم خودمان بودند‌، اما حالا تبدیل به بزرگترین مشکل لیبی شده‌اند. آنها به من پیغام می‌دهند که اگر پیروز شوند من در لیبی جایی نخواهم داشت. همه‌ی این مصیبت‌ها را دوستانم به وجود آوردند. این خائن‌ها زمانی دوستان ما بودند و ما بودیم که آنها را به این جا رسانده‌ایم. محمود جبریل که هم اکنون نماینده امور خارجی شورای ملی انتقالی لیبی است‌، یکی از بهترین دوستان من بود. ولی کاملا تغییر کرده است و حالا با هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین وزیر امور خارجه انگلیس و رئیس جمهوری فرانسه می‌نشیند و به من می‌گوید که تورا مهره ناچیزی می‌بینم.



نظر شما :