به زودی سفارت ایران در قاهره ساخته می‌شود

۳۰ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۲۰۲۰ سرخط اخبار

رئیس دفتر حافظ منافع کشورمان در مصر از احتمال ساخت سفارتخانه‌ ایران در مصر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ی الاهرام ـ چاپ مصر ـ، مجتبی امانی در گفت‌وگو با برنامه‌ی "الحیات الیوم" که عصر روز گذشته برگزار شد، گفت که انتظار می‌رود سفارت ایران در قاهره و سفارت مصر در ایران در ماه‌های آینده و در نزدیک‌ترین زمان ممکن تاسیس شوند.

وی گفت: انقلاب 25 ژانویه صفحه جدیدی را در روابط میان مصر و ایران باز کرد. ما می‌دانیم که مصر ملاحظه‌کاری‌هایی در قبال سیاست‌هایش در ایران دارد در حالی که ما هیچ ملاحظه‌کاری در قبال مصر نداریم.

امانی با اشاره به این که قبل از انقلاب 25 ژانویه آمریکا مبارک را تحت قیمومیت خود داشت و در این راستا مانع از نزدیکی روابط این کشور با ایران می‌شد، بیان کرد:‌ آمریکا در این زمان خواهان بازگشت روابط تهران ـ قاهره نیست.

او با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در زمان وقوع انقلاب در مصر گفت که این سخنان در راستای احترام به ملت مصر و تمجید این انقلاب بود.

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره ادامه داد که بهتر است مصر به جای ایجاد روابط با صهیونیست‌ها با ایران به عنوان یک کشور اسلامی ارتباط برقرار کنند.

وی افزود که مواضع اسراییل در قبال صلح در خاورمیانه یک ادعای غیرواقعی است.

امانی هم‌چنین درباره اختلافات ایران و عربستان درباره بحرین گفت: ایران از دخالت‌های مسلحانه عربستان ناخرسند است چرا که شیعیان بحرین به عنوان شهروندان این کشور هستند نه بیش‌تر و ارتباطی هم با ایران ندارند.


نظر شما :