ابراز امیدواری صالحی به نقش سازنده اکو در پیوند ملت‌ها

۳۱ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۲۰۵۵ سرخط اخبار

وزیر خارجه وجود ریشه‌ها و پیوندهای مشترک فرهنگی و تاریخی کشورهای عضو اکو را از عوامل مهم توسعه این سازمان برشمرد و ابراز امیدواری کرد که نقش سازنده این سازمان باعث تحکیم بیش از پیش پیوند ملت‌های عضو شود.

به گزارش  فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، محمدیحیی معروفی دبیرکل سازمان اکو امروز (سه‌شنبه) با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین در مورد تغییر ساختار این سازمان با توجه به نیازهای کنونی کشورهای عضو و تقویت نقش سازمان اکو در مجامع بین‌المللی به تبادل نظر پرداختند.

صالحی وجود ریشه‌ها و پیوندهای مشترک فرهنگی و تاریخی کشورهای عضو اکو را از عوامل مهم و ارزشمند توسعه و پیشرفت این سازمان برشمرد و ابراز امیدواری کرد که نقش سازنده این سازمان باعث تحکیم بیش از پیش پیوند ملت‌های عضو اکو شود.

معروفی ضمن تشکر از نقش سازنده و مثبت کشورمان در پیشبرد اهداف اکو، نقش اکو را با توجه به ویژگی‌های مشترک کشورهای عضو در خدمت مردم این کشورها دانست و بر اهمیت تمرکز بر مسائلی که به رشد رفاه مردم کمک می‌کند، تأکید کرد.

وی با بیان اینکه اکو در فعالیت‌هایی با تأثیرات استراتژیک و توسعه پیشقدم است، تقویت اجرای پروژه‌های منطقه‌ای در چارچوب اکو را از برنامه‌های مهم این سازمان برشمرد و ابراز امیدواری کرد که همکاری خوب کشورهای عضو در این مسیر ادامه یابد.

در این دیدار طرفین از اجرایی شدن توافقنامه تجاری اکو و فعال شدن کریدورهای ترانزیتی از طریق راه‌اندازی قطارهای اکو در مسیر اسلام‌آباد ـ تهران ـ استانبول، مسیر بندرعباس - آلماتی و مسیر آلماتی ـ استانبول استقبال کردند.



نظر شما :