شکارچی بن لادن مدعی مژدگانی شد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۲ کد : ۱۲۵۰۹ سرخط اخبار
ایرنا - ' گری والکنر ' شهروند آمریکایی ملقب به شکارچی بن لادن خواهان دریافت جایزه بزرگ 25 میلیون دلاری شد که دولت آمریکا اعلام کرده بود هر کس اطلاعاتی در مورد بن لادن دهد که منجر به بازداشت یا کشته شدن وی شود ، این جایزه بزرگ به وی تعلق خواهد گرفت .
 
پایگاه خبری ' محیط ' به نقل از والکنر نوشت: من با تلاش هایی که در این راه انجام دادم ، باعث شدم نیروهای آمریکایی بسیار آسان بتوانند بن لادن را به قتل برسانند .

وی خاطر نشان ساخت که اگر اطلاعات وی نبود ، نیروهای آمریکای غیر ممکن بود بتوانند بن لادن را پیدا کرده و به قتل برسانند .

این مدعی آمریکایی در ادامه سخنان خود تاکید کرد که به خاطر به دست آوردن این جایزه بزرگ در جستجوی بن لادن و تحویل او به چنگال عدالت نبوده است، با این حال او تاکید کرد که با این کار که زندگی خود را به خطر انداخته ، خدمت بزرگی به آمریکا انجام داده و مستحق دریافت این جایزه است .

والکنر خاطر نشان ساخت که نقش زیادی در دور کردن بن لادن از محل اختفایش در در کوه ها داشته و او توانسته است باعث شود او از کوه ها پایین آمده و در دره ها سکونت گزیند و این کار ، ماموریت نیروهای آمریکایی برای کشتن او را آسان تر کرد .

شایان ذکر است که مقامات پاکستانی در در ماه ژانویه سال 2010 میلادی این شهروند آمریکایی اهل ایالت کلرادو را که مسلح به سلاح کمری و یک شمشیر سامورایی و دوربین های دید در شب بود بازداشت کردند و اندکی بعد او را آزاد کردند .

نیروهای پاکستان در آن زمان آنان تصور می کردند که این شهروند آمریکایی در حال انجام ماموریتی از طرف مقامات آمریکایی برای دستگیری بن لادن است .

از سوی دیگر وزارت امور خارجه آمریکا از هرگونه توضیح در این مورد خودداری کرده است .

نظر شما :