حمایت آمریکا از باقی ماندن منافقین در عراق

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۶:۵۱ کد : ۱۲۵۲۳ سرخط اخبار

برخلاف خواست مردم و دولت عراق، دولت آمریکا خواهان باقی ماندن گروهک منافقین در خاک عراق است و حتی بخشی از نیروهای خود را مامور حمایت از اعضای این گروهک تروریستی کرده است.

به گزارش فارس، مردم و مسئولان عراقی بار دیگر بر لزوم اخراج گروهک تروریستی منافقین از خاک کشورشان تاکید و اعلام کردند که این گروهک جنایات بیشماری علیه مردم عراق و ایران مرتکب شده است و آنها در زمینه لزوم اخراج منافقین از خاک عراق اتفاق نظر دارند.

این درحالی است که مسئولان عراقی می‌گویند که آمریکا همچنان از گروهک تروریستی منافقین حمایت می کند و برخلاف خواست مردم و دولت عراق خواهان باقی ماندن این گروهک در خاک عراق است و حتی بخشی از نیروهای خود را مامور حمایت از اعضای گروهک تروریستی منافقین کرده است.

*عراقی‌ها بار دیگر اخراج منافقین را خواستار شدند

صدها عراقی و خانواده بازداشت شدگان ایرانی روز جمعه مقابل کمپ گروهک تروریستی منافقین در استان دیاله تجمع کردند و آزادی فرزندان خود را از این اردوگاه خواستار شدند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز همچنین از سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر خواستند برای کمک به خانواده های ایرانی و دیدار آنها با فرزندانشان وارد عمل شوند.

تظاهرات کنندگان از دولت عراق خواستند به تصمیم های خود برای برچیدن اردوگاه، اخراج گروهک تروریستی منافقین از خاک این کشور، باز ستاندن اراضی تحت تصرف این گروهک و محاکمه اعضای آن عمل کند.

شرکت کنندگان در این تجمع همچنین با تهیه فهرستی از اتهامات گروهک تروریستی منافقین، از دولت و نمایندگان عراق خواستند که عناصر این گروهک تروریستی به دلیل جنایتهایی که علیه مردم عراق و ایران مرتکب شده اند، محاکمه شوند.

*درخواست نمایندگان عراقی برای اخراج فوری منافقین

در همین راستا "علی الشبر " از نمایندگان ائتلاف اتحاد ملی عراق در پارلمان این کشور، امروز در تماس با خبرنگار العالم تاکید کرد که فراکسیون این ائتلاف پیشنهادی را با حمایت اکثریت اعضای پارلمان به ریاست پارلمان ارایه کرده است، که بر اساس آن دولت عراق پس از محاکمه اعضای گروهک تروریستی منافقین، به اخراج آنها از خاک این کشور ملزم شود.

برپایه این گزارش، باید مهلتی سه ماهه بر اساس این پیشنهاد برای اخراج منافقین از عراق تعیین شود.

* منافقین را سریع‌تر اخراج کنید

مسئول کمیته حمایت از خانواده‌های تجمع کننده در مقابل اردوگاه اشرف، خواهان تصمیم گیری سریع برای اخراج این گروهک از عراق شد.

شیخ "جبار المعموری " در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: از دولت عراق و همه مسئولان این کشور می خواهیم که درباره اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق تصمیم گیری کنند.

وی افزود: ما همچنین از همه کسانی که از گروهک تروریستی منافقین حمایت می‌کنند، می‌خواهیم که از حمایت خود از این گروهک دست بردارند.

المعموری با اشاره به مخالفت گسترده مردم عراق با حضور گروهک تروریستی منافقین درخاک کشورشان تصریح کرد: شکایت هایی علیه این گروهک به دستگاه قضایی عراق تقدیم شده است و اسنادی وجود دارد که دست داشتن گروهک تروریستی منافقین را در اقدامات جنایتکارانه علیه مردم عراق ثابت می کند.

وی با اشاره به جنایات گروهک تروریستی منافقین علیه مردم عراق در دوره رژیم صدام و دوره بعد از سرنگونی این رژیم افزود: هیئت‌ها و روسای عشایر همه استان‌ها از صبح امروز مقابل اردوگاه اشرف تجمع کردند تا مخالفت خود را با ادامه حضور گروهک تروریستی منافقین در کشورشان اعلام کنند.

مسئول کمیته حمایت از خانواده های تجمع کننده مقابل اردوگاه اشرف همچنین از مسئولان عراقی خواست تا به خانواده های شهدای قربانیان اقدامات سرکوبگرانه گروهک تروریستی منافقین و کشاورزانی که این گروهک بیش از بیست سال زمین‌های آنها را تصرف کرده است، غرامت بپردازند و هرچه سریع‌تر این گروهک تروریستی را از عراق اخراج کنند.

* اتفاق نظر مردم و دولت عراق درباره لزوم اخراج منافقین

عضو ائتلاف دولت قانون عراق گفت: مردم و مسئولان دولت عراق بر لزوم اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق تاکید دارند.

"عدنان السراج " در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: مردم عراق که به طور گسترده اعتراض خود را به حضور گروهک تروریستی منافقین درعراق نشان دادند، با اعمال فشار بر سازمان ملل و برخی کشورهای حامی این گروهک، خواهان ارائه راهی برای اخراج این گروهک از عراق هستند.

وی افزود: پافشاری مردم عراق این درخواست به ویژه پس از اینکه دولت عراق اعلام کرد امسال به طورقطعی باید تکلیف این گروهک مشخص شود و دولت عراق بیش از بیست کیلومتر مربع از اراضی پادگان اشرف را بازپس گرفته و آنرا به صاحبان اصلی خود از اهالی استان دیاله پس داده است.

السراج با بیان اینکه آمریکا به ماندن این گروهک تروریستی درعراق کمک کرده است، افزود: گروهک منافقین در ایجاد تنش در روابط مسالمت آمیز و مستحکم میان عراق و جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کرده است.

وی تاکید کرد: مردم عراق با حضور این گروهک تروریستی که گروهی محدود و طرد شده است، درخاک عراق مخالف است به ویژه اینکه روابط بین دو کشور همسایه ایران و عراق را متشنج می‌کند.

السراج با اشاره به موج گسترده اعتراض های مردم عراق که خواهان اخراج گروهک منافقین از این کشور هستند، افزود این مخالفت ها نشان دهنده مخالفت آشکار محافل مردمی عراق با ماندن این گروهک درعراق هستند.

وی گفت با توجه به اینکه مهلت حضور نیروهای آمریکایی درعراق تا پایان امسال به اتمام می رسد ، با خروج آنها باید گروهک منافقین نیز از عراق اخراج شوند.

عضو ائتلاف دولت قانون اظهار داشت: آمریکا همواره تلاش می کند تا دولت عراق را برای ابقای این گروهک درعراق تحت فشار قرار دهد و نیز درصدد است تا قبل از اخراج این گروهک از عراق ، پناهگاه دیگری برای آنها پیدا کند ؛ علیرغم اینکه می داند این گروه با پناه دادن به عناصر بعثی و تروریستی و دیگر اقدامات فعلی خود و نیز در سرکوب مردم عراق در رژیم سرنگون شده صدام درصدد اخلال در تعادل امنیتی عراق بوده است.

السراج تصریح کرد: " از نظر دولت عراق، وضعیت گروهک تروریستی منافقین، وضعیتی استثناست و جز از راه قانون نمی‌توان به آن نگاه کرد و شکایات زیادی علیه این گروهک ارائه شده و دولت عراق حکم بازداشت 77 نفر از عناصر این گروهک را در اختیار دارد. این گروهک حتی بر عناصر و نیروهای خود درداخل پادگان اشرف سلطه دارد و همچنان که شاهد بودیم، ده‌ها نفر از آنان فرار کردند و خود را تسلیم نیروهای عراقی کردند ".

* آمریکا نمی‌خواهد گروهک تروریستی منافقین از عراق اخراج شود

عضو تشکل ائتلاف ملی عراق گفت: آمریکا برخلاف خواست مردم و دولت عراق نمی خواهد گروهک تروریستی منافقین از این کشور اخراج شود.

"محمدمهدی بیاتی " در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به مخالفت آمریکا با خواست دولت و مردم عراق برای اخراج گروهک تروریستی منافقین از این کشور گفت: آمریکا مسئول اصلی باقی ماندن این گروهک تروریستی در عراق است به گونه‌ای که یگانی از نیروی آمریکایی از اردوگاه این گروهک در استان "دیاله " حمایت و از نزدیک شدن نیروهای عراقی به آن جلوگیری می کنند.

این نماینده سابق پارلمان عراق گفت: ما در پارلمان گذشته تصمیماتی را اتخاذ کردیم و دولت عراق را به سمت اخراج این گروهک از کشور و بازپس گیری هزاران هکتار زمینی که این گروهک اشغال کرده است، سوق دادیم اما اعضای گروهک تروریستی منافقین همچنان تا این لحظه در عراق حضور دارند.

وی با اشاره جنایات گروهک تروریستی منافقین علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم عراق تصریح کرد: رژیم بعث عراق از این گروهک برای فتنه انگیزی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می کرد و همچنین برخی گروههای تروریستی را برای مقابله با کشور همسایه ترکیه بکار می گرفت اما امروز قانون اساسی عراق تاکید می کند که هیچ گروه تروریستی حق حضور در خاک عراق را ندارد.

البیاتی تاکید کرد: همه گروه‌های سیاسی عراق مانند ائتلاف کردستان، تشکل ائتلاف ملی، فراکسیون همپیمانی ملی و تشکل دولت قانون همگی درخصوص لزوم وادار کردن گروهک منافقین و سایر گروه‌های تروریستی دیگر مانند حزب کارگران کردستان ترکیه "پ.کا.کا " به خروج از عراق اتفاق نظر دارند.

* آمریکا بدنبال حذف منافقین از فهرست تروریسم

مسئولان آمریکایی اعلام کردند: ظرف 6 ماه آینده درباره حذف گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه های تروریستی تصمیم گیری می کنند.

به گزارش شبکه خبری العالم، درحالیکه بیشتر کشورها و سازمان های بین المللی گروهک منافقین را در فهرست سازمان های تروریستی خود قرار داده‌اند، وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور اکنون در حال بررسی مساله حذف نام این گروهک از فهرست خود می باشد.

این درحالی است که دولت آمریکا تا کنون 2 بار این گروهک را در فهرست گروه های تروریستی خود قرار داده است و بسیاری از کشورهای اروپایی نیز بر تروریستی بودن آن تاکید کرده اند.

حذف این گروهک از فهرست تروریستی آمریکا، به معنای آن خواهد بود که امکان دارد آمریکا عناصر این گروهک را در صورت اخراج از عراق تا پایان امسال، در خاک خود جای دهد.

دولت عراق برای ده‌ها نفر از سرکردگان و فرماندهان این گروهک قرار بازداشت صادر کرده است اما دولت آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مدعی مبارزه با تروریسم ضمن حمایت از تروریست‌های شناسنامه‌دار منافق، مانع از اخراج آنها از عراق شده ‌است.

نظر شما :