تلاش قاهره برای تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۲۵۶۹ سرخط اخبار

برخی منابع موثق فلسطینی گفتند که قاهره پیش‌نویس طرحی درباره تبادل اسرا برای آزادی "گلعاد شالیت " نظامی اسیر صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین را به گونه‌ای که حماس رضایت داشته باشد، تدوین کرده است.

بر اساس این گزارش، قرار است این پیش‌نویس توسط یک میانجی که شاید صهیونیست باشد به تل‌‌آویو تحویل داده شود و این میانجی نیز طی روزهای آتی وارد قاهره خواهد شد.

به گفته منابع فلسطینی، وزارت خارجه مصر تضمین‌هایی از حماس مبنی بر تمایل واقعی برای انجام تبادل اسرا دریافت کرده است و در حال حاضر موضوع تبادل اسرا را در خارج بویژه در آمریکا پیگیری می‌کند و تماس‌هایی نیز با برخی کشورهای اروپایی برقرار کرده است.

این منابع همچنین گفتند که تبادل اسرای فلسطینی با شالیت محور گفت‌وگوهای هفته گذشته رهبران حماس با مقامات سازمان اطلاعات مصر پیش از امضای توافقنامه آشتی ملی بود.

این در حالی است که رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که "یستحاق مولخو " فرستاده ویژه نخست‌وزیر این رژیم دیروز برای دیدار با مسئولان مصری به قاهره رفت.

بر اساس این گزارش، مولخو در این دیدار پرونده شالیت، آشتی ملی فلسطینیان و تلاش برای ازسرگیری مذاکرات با فلسطینیان را بررسی خواهد کرد.


نظر شما :