افزایش آمار خودکشی کردهای ایرانی مقیم عراق

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۲۶۰۰ سرخط اخبار

کردهای ایرانی مقیم کردستان عراق که‌ در سال‌های اوایل انقلاب به‌ دلیل مشکلات سیاسی و فریب احزاب منحله‌، وارد خاک عراق شده‌ بودند، هم اکنون پس از سال‌ها تحمل غربت و بلاتکلیفی در وضعیت بسیار اسفناک روحی و روانی قرار دارند.

به‌ گزارش خبرگزاری فارس در اربیل، آمار خودکشی افراد و اعضای احزاب کومله‌ و دموکرات که‌ هم اکنون در شهرهای حومه‌ استان سلیمانیه‌ مستقر شده‌اند ، هر روز در حال افزایش است و در تازه‌ترین نمونه‌ ، شب گذشته‌ یک عضو حزب منحله‌ کومله‌ به‌ اسم "حبیب فتحی " متولد شهر سنندج ، با استفاده‌ از کلت کمری ، به‌ زندگی خود پایان داد.

گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اربیل حاکی از آن است که‌ بسیاری از جوانان مستقر در این اردوگاه‌ دچار بیماری افسردگی شدید شده‌اند ، و هر روز تعدادی از آنها با استفاده‌ از اسلحه‌ و دارو به‌ زندگی فلاکت بار خود پایان می‌دهند.

بر اساس شواهد موجود احزاب منحله‌ به‌ خوبی از تنفر‌ جوانان ساکن اردوگاه‌ به‌ آرمان‌های حزب آگاه‌ شده‌اند.

آنها با راه‌ اندازی اتحادیه‌ جوانان و برگزاری انواع و اقسام کلاس‌های آموزش رقص و اختلاط دختر و پسر در این مراکز سعی در مشغول کردن آنها دارند.

به‌ طوری که‌ هم اکنون تنها هنر این جوانان (که‌ سرمایه‌های عظیم هر ملتی محسوب می‌شوند) ، رقص و پایکوبی مقابل خوانندگان کرد عراقی است و بروز قارچگونه‌ انواع گروه‌های رقص در میان جوانان ساکن این اردوگاه‌ها دلیل قاطع این ادعا است.

بی‌کاری ، بلاتکلیفی ، نبود کمترین امکانات رفاهی از قبیل آب آشامیدنی سالم، جاده‌ آسفالت، برق، بیمارستان و مدرسه‌ باعث بروز معضلات اجتماعی و اختلالات روانی در میان این افراد شده‌ است.


( ۱ )

نظر شما :